ja så må jeg også thy til advokat

User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

[quote:0a3f56761d="udlandet"]Held og lykke med sagen. Jeg håber virkelig ikke at man kan få fri process i en sådan sag.[/quote:0a3f56761d]Ja det gør jeg også, jeg ved godt at hvis det kommer i retten, så er man i dommerens nåde, men heldigvis har jeg gemt mails mellem mig og køber. Jeg havde en med da jeg købte ham i sin tid, så der er også vidne på alderen der.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

ja så må jeg også thy til advokat

Post by CXEC »

Det er rigtig vigtigt at gemme den slags og så printe det ud som bevis, den slags elsker advokater og dommere.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Så nu er sagen blevet sendt til incasso, jeg har sendt 3 rykkere på rideudstyret og min advokat har sendt til hendes advokat at restbeløbet på hesten skal betales til dem.
Men til trods for det var hende der lagde udlæg mod mig, har vi intet hørt, hun har ikke betalt og hendes egen advokat svarer ikke på brevene. Sikke en advokat hva....
Så nu er det så rettens vej, det er lidt synd for Mikado, han har det godt hos hende tror jeg. Men hun skal sgu ikke svindle sig til udstyr og billig hest....Snyde en der er kronisksyg, hva er hun for et menneske....
Jeg har samlet vidneudsag og så videre og min advokat siger, at hendes advokat, må vide at deres krav ikke holdte, siden han ikke svarer på brevene...
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

ja så må jeg også thy til advokat

Post by annetteB »

[quote:9b6c4482ce] min advokat siger, at hendes advokat, må vide at deres krav ikke holdte, siden han ikke svarer på brevene...[/quote:9b6c4482ce]

Se, sådan en sag har jeg osse været ude i: der fik modparten en skriftlig henvendelse hvori jeg fortalte, at hvis ikke de havde svaret relevant på min henvendelse inden 14 dage gik jeg ud fra, at de frafaldt deres sag.
Jeg hørte aldrig fra dem igen.
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Det vil de heller ikke svare på, men jeg mangler jo stadig 21.000 kr for hest og udstyr. Så derfor går vi i skifteretten, for at få hesten og udstyr hjem igen....
aribeth

ja så må jeg også thy til advokat

Post by aribeth »

Skifteretten??

Correct me if im wrong.. men er skifteretten ikke kon noget man bruger i arvesager, opgørelse af bo, skilsmisse- og konkurssager???


Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

ja så må jeg også thy til advokat

Post by annetteB »

[quote:10a7a56b40]Det vil de heller ikke svare på, men jeg mangler jo stadig 21.000 kr for hest og udstyr[/quote:10a7a56b40]

Ja, men der er jo noget med, at de osse havde rettet modkrav til dig ikke? nedsættelse af prisen på hesten?
Så skriver du bare, at hvis ikke du inden 8 dage fra d.d. har hørt et relevant svar fra dem/deres advokat, så går du ud fra som givet, at de 1)fraflader ders krav imod dig og 2)anerkender deres skyld til dig, stor 21.000 i form af manglende betaling for hest og udstyr til denne.

Et voila, så kan I gå direkte til fogedforretningenen.
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
shire
Posts: 41
Joined: Tue 19. Aug 2008 13:45

ja så må jeg også thy til advokat

Post by shire »

Det er ikke retslig bindende, hvis de ikke svarer skrifteligt, derfor er vi nød til at sende det til incasso , de skriver så noget ligende, det du skrev ovenfor, og så kan de komme med indsigelser, men køber har allerede stillet sig rigtig dårligt, ved ikke at besvare nogen af brevene.
Jeg mente fogedretten...ikke skifteretten.
Charlie
Posts: 108
Joined: Tue 18. Nov 2008 11:20

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Charlie »

[quote:171e93f9eb="shire"][quote:171e93f9eb="udlandet"]Held og lykke med sagen. Jeg håber virkelig ikke at man kan få fri process i en sådan sag.[/quote:171e93f9eb]Ja det gør jeg også, jeg ved godt at hvis det kommer i retten, så er man i dommerens nåde, men heldigvis har jeg gemt mails mellem mig og køber. Jeg havde en med da jeg købte ham i sin tid, så der er også vidne på alderen der.[/quote:171e93f9eb]

Og dommerstander er ikke just tabt bag (undskyld) en hestevogn!
Så vær du glad for det
Charlie
Posts: 108
Joined: Tue 18. Nov 2008 11:20

ja så må jeg også thy til advokat

Post by Charlie »

[quote:7428210640="shire"] Men hun skal sgu ikke svindle sig til udstyr og billig hest....Snyde en der er kronisksyg, hva er hun for et menneske....
Jeg har samlet vidneudsag og så videre og min advokat siger, at hendes advokat, må vide at deres krav ikke holdte, siden han ikke svarer på brevene...[/quote:7428210640]

Jeg kan sagtens forstå dig og dine følelser, men er det ikke dagligdagen i disse kredse.
Beklager!
Post Reply