Hvorlænge døgnfold?

User avatar
Baloozhi
Posts: 70
Joined: Sun 20. Nov 2005 23:16

Post by Baloozhi »

Tror også jeg kører ud og tager mine ind for natten sådan som det regner.
Er ellers vildt modstander af det, for til vinter kan de kun komme ud på en snollet lille lufte/mudderfold, så stå inde kan de tids nok komme til. Desværre er der heller ikke læ nogen steder på den store fold de er på nu.
Uh hvor ville jeg bare gerne have dem hjem og stå, så kunne man tage ind og ud og skifte mening 5 gange dagligt hvis det var det man ville 8-)
Venlig hilsen
Baloozhi
Lone

Post by Lone »

Ha, ha - ja det er ret praktisk!
Mine kommer bare ind i nat - eller sålænge det er vådt hele tiden. Synes Artig snøftede lidt imorges - men når det tørrer ryger de ud igen....
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Mine bruger også læskuret både ved regn og ved stærk sol. De små er mest tilbøjelige til at søge skygge og de store er mest tilbøjelige til at søge ly.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Lone

Post by Lone »

Nå, det var så den døgnfold!!

det har pisøsregnet her hele dagen og alt er drivende vådt!
Så nu synes vi de skulle ind - De var så våde og triste, at de ikke engang ville have grimerne på, da vi hentede dem på græsset - de troede nok vi ville ride dem!! ( i Athenes tilfælde: tvinge hende til at gå rundt på højre volte)
Nu står de inde og har gnøflet deres mad i egne krybber istedet for i spande - og har ovenikøbet dækkener på - fleecedækner - allesammen.
De kommer sgu nok ikke ud og sove mere iår......
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Post by Jenna »

Lige nu går mine heste stadig på fold uden læskur. Men jeg håber jeg får gjort deres togvogn vinterklar i dag, så de kan komme på den fold, hvor den står, hver aften nu.
Jeg nyder at have dem til at gå i løsdrift, meeeeen hvor jeg da også savner en varm hyggelig stald når det er koldt ruskevejr. Så er det altså ikke så hyggeligt at stå i en åben togvogn særlig længe
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
Jeanie

Post by Jeanie »

Mine har slet ikke været på døgnfold !! de er kommet ud tidligt og ind sent. På meget varme dag er de kommet ind til middag, for at komme ud igen hen under aften og ind ved mørkets frembrud. De vil gerne være inde ,men ligeså gerne ude !!

Igår hvor det regnede som en i H......* kom de ind kl 19, de var dyngvåde og Apollo stod og sitrede for at lave varme....så jeg forbarmede mig !!
aribeth

Post by aribeth »

mine går på døgnfold i og med de går i løsdrift lidt endnu indtil jeg får bygget de bokse op...

I går aftes bandede jeg løsdriften væk, for det regnede og blæste som om det var en novemberdag og hestene gad ikke og gå ind i løsdriften, for derinde kan man jo ikke se om der sniger sig et rovdyr ind på dem. Og når det sådan blæser kan man jo heller ikke høre det...
Jeg lokkede dem ellers ind med foder og godt halm men de støvsugede bare krybberne og tog en ordentlig mundfuld halm i kæften og så gik de ud igen... så stod de udenfor og så ulykkelige og meget meget våde ud...
Imorges da regnen silede ned men det ikke længere blæste stod de dog alle sammen inde og de fiken masse halm at gumle i...

Men jeg har da planer om at de kommer ind om natten når temperaturen er under 10 grader konstant...


Hilsen
Katrine
FANNE
Posts: 69
Joined: Tue 18. Jul 2006 14:38

Post by FANNE »

[font=Comic Sans MS:86157754fb][color=blue:86157754fb]Min islænder går i løsdrift, så der er ikke nogen "skæringsdato" for dem.

Jeg oplevver til gengæld, at de har brugt løsdriften MEGET i år, hvor det har været så varmt.

Jeg har "kun" 1 islænder jeg kan ride, og hun står ind i mellem på boks om dagen/aften eller natten, hvis hun er blevet meget svedt.

Jeg har så et lille føl, som jo ligger meget, og kan han ikke finde ud af at bruge løsdriften, så kommer han nok ind for natten.[/color:86157754fb][/font:86157754fb]
Jillow
Posts: 1526
Joined: Tue 11. Jul 2006 18:53

Post by Jillow »

Matti er på døgnfold og har været det siden d. 4 Juli. græsset er så småt ved at være kedeligt - pyt med det for jeg er begyndt at fodre stille og roligt.. Jeg regner ikke med at skulle lukke på stald til natten før engang sidst i sep eller når nat temp. ryger markant ned. jeg kan bare bruge min boks kvit og frit men syntes ikke de tager skade af at gå ude så længe de kan..

Jillow
*******************
"Enhver har ret til menings- og ytringsfrihed;
denne ret omfatter frihed til at hævde sin opfattelse
uden indblanding og til at søge, modtage og meddele
oplysning og tanker..."
Menneskeretighedernes artikel 19
********************
Lone

Post by Lone »

Mine har stået ude siden begyndelsen af Maj - men d. 13 august gik den ikke mere.
de kunne sagtens være ude i forhold til temperaturen, men alting blir så vådt og så vil de ikke ligge ned og sove - så nu sover de inde og er glade for det.

Artig og Kalinka bruger nu pludselig også mere end en halv time på derers mad - hvor de før skulle æde det langt hurtigere.

De ligger ned hver aften/nat og slanger sig i spånerne - så ud kommer de ikke før næste år.
Post Reply