Dermatofilose ??

User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

Dermatofilose ??

Post by Diane »

Katrine, du har også en god dyrlæge :mikkel:

Vi havde en frygtelig ballade derude efterfølgende, fordi der kom ringorm og en eller anden idiot fra KVL proklamerede at "det er jo det samme som dermatofilose" :anders:

Men som sagt, Katrines behandling lyder rigtig. Jeg ved også, at der har været nogle der har fået bugt ved det med vircon S - i min verden er det fuldstændig det samme, som at nogle har haft succes med at behandle muk med atamon :mur:

Jeg gav ham diverse tilskud for pelsen efterfølgende, om det virkede eller ej ved jeg ikke - Chico var ikke typen med lækker pels (eller lækkert hår for den sags skyld)

Chico's anfald var meget pludselig og meget voldsomt. Jeg har har ikke set noget lignende og billederne ligger også hos dylægen, så de kan bruges fagligt. Langt de fleste får bare nogle småtotter der falder af.

Det vigtige er om der er betændelse i hårrødderne eller ej - det er dét der gør forskellen.

Billeder af Chico kan ses her: [url=http://www.ludewig.dk/images/dermatofilose/]http://www.ludewig.dk/images/dermatofilose/[/url]

og et enkelt billede til tråden:
[img:a3bcc961ef]http://www.ludewig.dk/images/dermatofilose/dermitofilose20040906/original/PICT1883.jpg[/img:a3bcc961ef]
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
PiaK

Dermatofilose ??

Post by PiaK »

Det ligner lidt det man også kalder blodorm??

Det Chiko havde på billederne?
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

Dermatofilose ??

Post by Diane »

[quote:7a42ebbcea]Det ligner lidt det man også kalder blodorm?? [/quote:7a42ebbcea]

Måske - kan ikke lige finde nogle billeder af heste angrebet med blodorm? Giver blodormsangreb også disse væske dråber i roden af hårene når de falder af?

Jeg er 100% sikker på, at Chico havde dermatofilose, men det er da meget spændende, hvis blodorm giver samme symptomer.
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

[quote:ae374f7e3a]Virkom S er no go hvis det er dermatofilose.[/quote:ae374f7e3a]

Hvorfor dét?
På mine pakker med VirkonS står der at det er dræbende for bakterier, vira og svampesporer? Det har da osse virket imod det dermatofilose jeg har behandlet på Cooper (og ja: jeg kan gode se forskel på dermatofilose og ringorm :hhansen:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

Dermatofilose ??

Post by Diane »

[quote:78f7120d23]Hvorfor dét? [/quote:78f7120d23]

fordi at : infektion skal behandles med antibiotika, svamp med fungicider (svampedræbende)

Og som sagt, mange har også haft held, i mange år, med at behandle muk med atamon. Kroppen har jo heldigvis en evne til at helbrede sig selv, og selvom jeg blev kureret for min forkølelse i efteråret ved at tage lange kolde brusebade er det jo ikke nødvendigvis ensbetydende med, at kolde brusebade er den korrekte måde at helbrede forkølelse på.
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Dermatofilose ??

Post by 99E »

[quote:7260b38878]infektion skal behandles med antibiotika, svamp med fungicider (svampedræbende) [/quote:7260b38878]
Jeg forstår heller ikke helt:
HVis Virkon S er svampedræbende dræber det svampe, det er klart.
At det virker imod vira bør vel så betyde at det også virker mod - ja, vira.
Hvordan er det, det bakteriedræbende Virkon S IKKE dræber de grumme Dermata-jeg-gider-ikke-stave-det-bakterier, men derimod fodrer dem? Hvorfor er det nødvendigt med en antibiotika-kur?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

[quote:78c52c04ce]fordi at : infektion skal behandles med antibiotika, svamp med fungicider (svampedræbende) [/quote:78c52c04ce]

Og hvis et middel dræber bakterierne uden at være et antibiotikum, så er de ikke døde NOK, eller hvad??
:hva:

Dette er, hvad der står på produktbladet om VirkonS:
Dokumenteret effektivt mod alle kendte virusarter, grampositive og gramnegative bakterier, sporer mycoplasmer og svampe. Effektivt mod plantepatogene bakterier, mug og svampe.

på pharmaxins hjemmeside findes endvidere link til de udførte tests der beviser den bakteriedræbende effekt.

Så vidt jeg er orienteret dræbes mange bakterier osse af fx. brintoverilte eller klorhexidin uden at nogen af de to stoffer kan betegnes som værende antibiotika??
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

Dermatofilose ??

Post by Diane »

Jeg tror at langt de fleste angreb af dermatofilose kan klares uden en antibiotikakur.
Men Chicos var så voldsomt, at jeg ikke et sekund er i tvivl om, at han ikke selv havde kunne bekæmpe det. Billederne fra d. 9/6 er taget dagen efter det gik i udbrud og betændelsesmængden i sådan et udbrud er enorm.

Vedr. Vircon S er min forståelse, at når det bruges til at vaske hesten i påvirker det hudens PH værdi - og den vej behandlingen påvirker PH værdien er den vej, som giver dermatofilose bakterierne de bedst mulige levevikår.
Så det kan godt være, at decifiniceringen dræber bakterierne, men dem der måtte blive tilbage efter behandlingen har bedre leve (og formerings) vilkår end de havde haft, hvis der var behandlet i medicinsk sæbe (Der giver den modsatte PH påvirkning af huden i forhold til Vircon S)
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

[quote:a0b2f9a608]Men Chicos var så voldsomt, at jeg ikke et sekund er i tvivl om, at han ikke selv havde kunne bekæmpe det.[/quote:a0b2f9a608]

Ja, det ser virkelig fælt ud. Det kan vi hurtigt blive enige om. Så slemt har jeg aldrig set det før.

[quote:a0b2f9a608]Vedr. Vircon S er min forståelse, at når det bruges til at vaske hesten i påvirker det hudens PH værdi - og den vej behandlingen påvirker PH værdien er den vej, som giver dermatofilose bakterierne de bedst mulige levevikår. [/quote:a0b2f9a608]

Nå,men dét passer ikke.
Både syrer og baser er bakteriedræbende.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dermatofilose ??

Post by annetteB »

- og flere af de medicinske sæber jeg har fundet via google har da osse været med lav pH - nøjagtig som VirkonS er.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply