Fiskefrikadeller!

Post Reply
aribeth

Fiskefrikadeller!

Post by aribeth »

Fiskefrikadeller er vel sådan en ting som man laver på en måde og bliver de ikke lavet sådan så er det ikke rigtige fiskedeller... lidt som frikadeller... :-)

MEN jeg synes min opskrift er så skide god (og sund) så I skal have den :-)


Et halvt kilo grofthakket fisk, torsk er godt, men sej er nok mere korrekt idag :-) og smager sgu lisså godt :-)
2-3 gulerødder groftrevet
et halvt selleri groftrevet
et løg groftrevet
1 eller 2 æg
salt og peber
lidt revet muskatnød

Der er mange meninger om fiskefars... jeg er en af dem der IKKE putter mel i... jeg synes de bliver for tørre i det så...

Nå, men ingredienserne bliver rørt sammen og formet til ovale deller og stegt på panden i olivenolie/smør til de er gyldne udenpå og lækre bløde indeni.

Jeg synes det er vildt godt med så meget grøntsag i... for det første rækker dellerne meget længere... og de bliver saftige... og så er de sunde :-) Så så gør det ikke så meget at man opbager en god stærk sennepssauce til :linski:


Katrine
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Fiskefrikadeller!

Post by Lena »

Uhmmm.............
For ikke så længe siden var der i vores lokale Super Bedst tilbud på lokale torsk........ altså dem der er fanget i Østersøen :hhansen: til kr. 25,- pr ½ kilo........... Jeg var så lidt doven den dag og købte torskefilet........ til kr. 125,- kiloet....... men for pokker nogle dejlige fisk......

Jeg putter lidt havregryn i mine fiskefrikadeller for at få farsen til at hænge godt sammen............ og så får de lov til at stå og trække - gerne en times tid.
Post Reply