Hvordan laver I lasagne?

MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Hvordan laver I lasagne?

Post by MetteboDeluxe »

Der er jeg helt enig med dig :lol: Men de er så pokkers dyre i pilleform :fest:
Lone

Hvordan laver I lasagne?

Post by Lone »

Hvad er det med jer?
I har jo ikke fattet lasagnes essens!
Al det der tjavs I putter i - det er jo fint nok, men hvad har det med lasagne at gøre?
En sand lasagne skal rumme visse elementer and no more - resten er bare jeres husmoderlige dårlige samvittighed, som I bør udleve andetsted!
Her i huset spiser vi ikke lasagne så tit, for der er ikke så mange grøntsager i en rigtig lasagne og så blir det lidt tungt, fordi vi plejer at spise mange grøntsager - Men vi skjuler dem sgu ikke i lasagnen - vi æder dem fordi vi kan lide dem!

Men her er den - den rigtige lasagne:

Kødsovs tilberedes - der skal være tomat og oxe og godt med basilikum og en anstrøg timian og en smule paprika og måske en håndfuld finthakket løg og naturligvis masser af knust hvidløg!
Den skal ikke være tør og ikke sjappet.
Denne lægges i lag med en god bechamel - som enten kan laves selv og husk så masser af muskat - det er jo lasagnens livsnerve og ikke al det andet pis , alternativt kan den købes og så er den mindre god .
I bechamellen tilsættes god Mozarella i gavmilde mængder - husk det er en ostesauce! - Og på toppen sluttes med bechamel og ost igen, evt. en iblanding af en god parmesan.
har man en hidsig varmluftovn kan der dækkes med alufolie.

Kors bevares - og jeg troede I var de rene gourmeter - rasp og smørklatter og sære grøntsager - fyfordenda!!!

Mad skal respekteres i den originalitet .- så gide I lige holde jeres excesser ude af Lasagne!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Hvordan laver I lasagne?

Post by Lena »

No way, Lone.............. Jeg gider ikke at æde "rigtig" lasange.......... derfor grønsagerne.............. fordi jeg rent faktisk kan lide grønsagerne i lasangen.......... :lea:

Næææh Lone........... det er udvikling.......... fordi en lasange uden grønsager var rigtig for 100 år siden, behøver den vel ikke at være "rigtig" mere............. eller mere rigtig en den med grønsager og mærkelige ting og sager........... hva? hva? hva?

Nå.............. :lea:
Lone

Hvordan laver I lasagne?

Post by Lone »

Jo!
Madens kulturhistorie har osse ret!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Hvordan laver I lasagne?

Post by CXEC »

Jeg foretrtækker også en lasagne uden grøntsager ud over de tomater og løg/hvidløg der skal i.

Spiser det heller ikke SÅ ofte, da det er TUNGT!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvordan laver I lasagne?

Post by annetteB »

Og HVOR fra kommer så din bizarre overbevisning om, at "rigtig" lasagne ikke indeholder grønsager??
Har du måske patent på lasagner, hva, hva,hva!!
:lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Hvordan laver I lasagne?

Post by MetteboDeluxe »

*nikker* Det har hun faktisk.. Det står i "Al madlavnings grundbog" under Patenter :respekt:
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Hvordan laver I lasagne?

Post by Tigerbaby »

Lasagne skal indeholde en lækker kødsovs bestående af hakket tomat på dåse, hakket øko okse, krydret altid med chili og hvidløg, derudover salt, oregano og paprika.. Dertil kan tilføjes lidt stuvet spinat, men det er ikke en nødvendighed. Revet gulerod kan også tilføjes til sovsen, men kun hvis man gider stå og rive...

Dette lægges i lag med en gang mornaysovs, som også kommes på toppen, og så en god gang ost ovenpå.

Grøntsager skal ikke puttes i lasagnen, men skal helst spises som en frisk salat ved siden af. Mums.

Hvad søren laver rasp og smørklatter på? Det lyder da nederen.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Hvordan laver I lasagne?

Post by KatieKat »

Hvorfor skal der være en måde at lave lasagne på der er bedre end andre. Jeg laver det nogengange med masser af grønsager. Det smager godt. Jeg laver det også nogengange uden andre grønsager en tomat og løg. Det smager også godt. Nogengange laver jeg det endda med en rød pakke med magisk pulver. Det smager også godt. Eneste ting der er sikkert er da at pastaplader og ost skal der til.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvordan laver I lasagne?

Post by annetteB »

[quote:c7829703c6]Hvad søren laver rasp og smørklatter på? Det lyder da nederen. [/quote:c7829703c6]


Jamen dét er det ikke.
:linski:

Hvis man gerne vil have en sprød overflade på lasagnen istedet for at spise bagt sovseskind, så kan blandingen af rasp og parmesan + et par smørklatter stærkt anbefales.

[quote:c7829703c6]Hvorfor skal der være en måde at lave lasagne på der er bedre end andre.[/quote:c7829703c6]

Det synes jeg da heller ikke der skal - jeg ville bare lave en lasagnetråd for at sammel ALLE de gode opskrifter ét sted!
:aribeth:

(faktisk laver vi osse af og til en absolut kødfri og aldeles blodigt udseende lasagne med rå revne rødbeder i sovsen istedet for kød...dét smager osse godt.)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply