test

User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

test

Post by Frieser9460 »

WOW, Gitte, sikken en lækker sort perle af en Frieser-dreng, du har dig der!!! :elsk: Hvor gammel er han? Synes stadig, der ser ud til at være lidt "baby" over ham. :linski: Og bare af ren nysgerrighed: Hvem er han efter?

Din hund er også bare dejlig.... ELSKER Goldens! :elsk:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

test

Post by LittleJohn »

[quote:71ef7f4628="Frieser9460"]WOW, Gitte, sikken en lækker sort perle af en Frieser-dreng, du har dig der!!! :elsk: Hvor gammel er han? Synes stadig, der ser ud til at være lidt "baby" over ham. :linski: Og bare af ren nysgerrighed: Hvem er han efter?

Jeg kan ikke huske hvem han er efter - men jeg kan lyn hurtigt finde ud af det (i morgen)

Tsjalf er/bliver 3 år næste år - så jooo han er stadig en baby - men han er desværre ikke min mere - måtte sælge ham tilbage til tidligere ejer - men har står stadig lige i nærheden og jeg har 1. købsret hvis han skal sælges.

Min Golden er bare super - men mangler en hunhund - så vi evt. kan få hvalpe - det kunne være sjovt.

Din hund er også bare dejlig.... ELSKER Goldens! :elsk:[/quote:71ef7f4628]
Find mig p
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

test

Post by Frieser9460 »

[quote:b683366991="LittleJohn"][quote:b683366991="Frieser9460"]WOW, Gitte, sikken en lækker sort perle af en Frieser-dreng, du har dig der!!! :elsk: Hvor gammel er han? Synes stadig, der ser ud til at være lidt "baby" over ham. :linski: Og bare af ren nysgerrighed: Hvem er han efter?

Jeg kan ikke huske hvem han er efter - men jeg kan lyn hurtigt finde ud af det (i morgen)

Tsjalf er/bliver 3 år næste år - så jooo han er stadig en baby - men han er desværre ikke min mere - måtte sælge ham tilbage til tidligere ejer - men har står stadig lige i nærheden og jeg har 1. købsret hvis han skal sælges.

Min Golden er bare super - men mangler en hunhund - så vi evt. kan få hvalpe - det kunne være sjovt.

Din hund er også bare dejlig.... ELSKER Goldens! :elsk:[/quote:b683366991][/quote:b683366991]

Tsjalf, skriver du? Hans fulde navn skulle vel ikke tilfældgvis være "Tsjalf Ellemose"?? Og hans tidligere ejer/avler Heidi og Jørgen Jørgensen fra Stutteri Ellemose på Als??? :heidio:

Det er nemlig også der, jeg har købt min Altruida - det er nogle utrolig søde mennesker. :heidio:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

test

Post by LittleJohn »

Frieser9460!

Jeps han er en Ellemosehest - skøn dren - men jeg har ikke købt ham direkte - han har været ude ved en anden først og Der købte jeg ham.

Han er efter Tsjerk 328 x Sjaard 320 (jeg måtte sælge ham igen, SUK)

Gitte
Find mig p
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

test

Post by Frieser9460 »

Altruida er faktisk også efter Sjaard 320 (morfar er Tamme 276)... så hun må være halvsøster til Tsjalfs mor. :heidio:

Men jeg er ked af at høre, at du har været nødt til at sælge ham... det må ikke være let at skulle sige farvel til sin lille "baby" igen. :ked:

Jeg overvejede selv en kort overgang at sætte Altruida til salg igen eller bytte hende for en tilredet Frieserhoppe, fordi det har vist sig at være en langt større opgave at tilride hende, end først ventet (hun er dels "gammel" og klog, og dels har hun næsten intet prøvet og bliver meget opmærksom og nervøs i nye, uvante situationer), hvilket harmonerer dårligt med, at jeg desværre efter en rideulykke sidste år ikke længere er så modig og frygtløs, som jeg var engang... :ehj: Men da det kom til stykket kunne jeg bare ikke! Jeg elsker simpelthen den hest over alt på jorden! :elsk:

Så jeg håber på måske at kunne få hende tilredet professionelt næste år, hvis det kan nås (og pengene kan række til det), inden hun skal insemineres, så der kan komme en lille mini-perle i 2010. :heidio:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
LittleJohn
Posts: 264
Joined: Fri 14. Nov 2008 17:24

test

Post by LittleJohn »

årh ja det er hårdt - jeg ved dog stadig hvor han er og hvem der ejer ham(vores nabo) og jeg har forkøbsret, hvis hun skal sælge ham(hun har endnu en frieser - som er skadet) men jeg mangler ham squ alligevel og det var trist at se en anden med ham - så jeg holder mig lidt på afstand.

Jeg mangler godt nok en hest - helt vildt - men pengene er bare ikke til det lige nu(har lige købt hus med min mand) har simpelhen brugt for mange penge på Lortehus istedet for at købe en gård hvor han så kunne stå(dette sker nok i 2030) - og halv/helparter hernede kan man bare ikke opspore - og jeg ville som godt betale 600 kr for det - men så nemt er det ikke.

Tsjalf og min gamel LittleJohn (begge solgt) har en speciel plads i mit hjerte og jeg savner dem - Dybt SUK.

Gitte
Find mig p
Post Reply