noget der måske ligner minestrone

Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

noget der måske ligner minestrone

Post by annetteB »

Advarsel: stor portion. Passer til min store gryde.

300 gram bacon i små tern steges sprødt i bunden af den store gryde.
Læg de sprøde bacontern til side til senere.
Hæld et par spsk olivenolie eller tre i det afsmeltede baconfedt (alt efter mængden af fedt) og steg heri små bitte tern af 6 stænger bladselleri, 2-3 løg, 3 store bagekartofler, 3 gulerødder, 3 fed hvidløg - og 2 porrer i tynde skiver. Grønsagerne må ikke blive brune.
Tilsæt 1 liter passerede tomater og en liter grønsagsbouillon eller suppe, en dåse blandede bønner og en dåse butterbeans.
Krydr med salt, peber, oregano, chili og laurbærblade.
Lad koge ved svag varme til grønsagerne er møre.
Smid baconternene i de sidste fem minutter.

Serveres med godt brød til - og friskhøvlet parmesan på toppen.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: noget der måske ligner minestrone

Post by annetteB »

og hvis du - på stærk opfordring - vælger osse at putte suppepasta i, så vær opmærksom på HVOR meget væske sådan en håndfuld suppehorn faktisk suger og spæd suppen op med en liter bouillon mere....eller kald den gryderet istedet!
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: noget der måske ligner minestrone

Post by Lena »

:aribeth:

Det er en fantastisk spise........... Jeg har ikke bønner i min minestrone, men lidt fintsnittet hvidkål..........
Post Reply