Vil i se en hval?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Vil i se en hval?

Post by Anja »

Hmmmm, jeg tror jeg er på størrelse med Pia, ca, måske lidt større.
Krog
Posts: 76
Joined: Mon 30. Oct 2006 19:53

Vil i se en hval?

Post by Krog »

Okay Pia det synes jeg er vildt :-o Er det dit første barn? For jeg er sat til 6 april - altså en måned før dig, og min mave er halvt så stor som din! Man kan faktisk ikke se jeg er gravid endnu. Og barnet er endda over genemsnittet, med en lidt tyk mave sagde sygeplejersken :elsk:
Men selvfølgelig alle er jo bygget forskelligt, og jeg har kun taget 3 kilo på indtil videre. Synes bare du ser meget gravid ud :-)
Ja jeg lyder slet ikke misundelig vel :linski:
Jo mere jeg ved, jo mere ved jeg hvad jeg ikke ved.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Vil i se en hval?

Post by MinnaN »

Jeg tør slet ikke vise billedet frem, da jeg ventede Marcus.

[img:2fe3532f50]http://i294.photobucket.com/albums/mm96/MinnaNybro/IMG_4124-1.jpg[/img:2fe3532f50]
Taget præcis 3 uger før Marcus kom til verden.
Jeg havde lige været til jordmor, der mente ungen vejede omkring 4 kg. På tre uger tog han næsten 900 gram på. Et styks baby der vejede 4886 og var 57 cm lang ved fødslen.

Jeg synes I er rigtig flotte allesammen. Jeg er slet IKKE skruk. :lol:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Tristan
Posts: 273
Joined: Wed 22. Oct 2008 16:36

Vil i se en hval?

Post by Tristan »

Det minder mig om da jeg selv ventede mig. Jeg blev også stor meget hurtigt, og følte mig som en kæmpe hval og sammenlignede mig selv meget med andre der var gravide. Jeg var nogle dage grædefærdig over at være så stor, var overbevist om at der var noget galt med mig eller mit barn.

Men alle tjek hos læge og jm fortalte at både jeg og lillepigen var i tiptop stand. Jeg tog 20 kg på under graviditeten og det meste sad på maven. Lillepigen vejede 3800 da hun kom ud, så det var ikke engang fordi hun var kæmpe.

Så længe at jm og læge siger at alt er ok med baby og dig, så glæd dig til at du har en ca. dato på hvornår det ender. :-)
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Vil i se en hval?

Post by KatieKat »

Er det mig der husker helt galt? Som jeg husker det har Pia da kun omkring en måned tilbage? Og er det tilfældet synes jeg da bestemt ikke at hun ser stor ud.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Vil i se en hval?

Post by aribeth »

Nej det er også det jeg husker Dorthe... :-) så jeg er lidt forvirret omkring det Krog skriver :linski:

Jeg har taget 4 kilo på har jeg lige regnet ud... indtil videre... jeg må indrømme at jeg håber ikke jeg tager mere end 12 kilo på i alt... jeg er tyk nok i forvejen... så jeg gør hvad jeg kan for at holde det i ave...

og lige for at regne rigtigt med antal dage tilbage til termin.... der er idag 107 dage tilbage!!


Katrine
PiaK

Vil i se en hval?

Post by PiaK »

[quote:3143627f00="KatieKat"]Er det mig der husker helt galt? Som jeg husker det har Pia da kun omkring en måned tilbage? Og er det tilfældet synes jeg da bestemt ikke at hun ser stor ud.[/quote:3143627f00]


Jep, ca. en mdr.plus/minus, tror der forveksles lidt uger med måneder her :-)

Jeg ved godt jeg ikke er særligt stor, men det føles altså enormt tungt :lol:

Jeg var heller ikke så stor da jeg ventede Signe, kan huske det irriterede mig at folk ikke troede på jeg havde termin, da det var tid :brok:

Sidst gik jeg til uge 42, det GIDER jeg ikke igen! (Derfor jeg siger jeg skal føde om ca. 4 uger, for så er jeg i uge 37, og må føde hjemme :hhansen: )
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Vil i se en hval?

Post by Anja »

Nå jeg fandt ud af det med mobilen, jeg har en måned tilbage, ca.


[img:84a0b14b60]http://i20.photobucket.com/albums/b202/Roeber/Anja/DSC00194.jpg[/img:84a0b14b60]
PiaK

Vil i se en hval?

Post by PiaK »

Du er meget flot gravid Anja, :elsk:

Jeg tror vi er ca. lige store, hvor mange uger er du henne? Og ved du hvad du venter? (jaja, det er jo nok et barn, men hvad køn)

Katrine, din mave er altså også superflot, den sidder jo smukt! Du må da have tabt dig, hvis du kun har taget 4 kg. på, maven alene vejer da mere nu?

Når jeg ser på Minnas billeder, tænker jeg der måske er noget om det at drengemaver bare sidder lige der foran, hvorimod man med piger er mere gravide hele vejen rundt :ehh:

Min mave var ihvertfald ikke lige så pæn da jeg ventede Signe. Den lignede mere en pære, eller noget....
aribeth

Vil i se en hval?

Post by aribeth »

jo jeg tabte mig en del i starten af graviditeten... motion og madlede... der er så røget 4 på siden... på maven!! der måtte godt rasle mere af, men det gør det ikke... nu begynder vøgten godt nok at stige... det er lidt træls.. jeg ville gerne have tabt mig mer einden.. men jeg må jo så bare klø på bagefter...

Er der ikke også noget med at vi to Anja, har aftalt at vi taber os ret meget når vi nu skal til at amme :lea:


Katrine
Post Reply