Er din mand en tøffelhelt?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Er din mand en tøffelhelt?

Post by Lone Beck »

Hvor ER der dog mange kvinder, der styrer deres mænd med hård hånd :shock: Jeg er stolt af at kunne sige, at sådan er JEG ikke - og jeg HAR skam spurgt min mand om jeg bestemmer for meget :roll: Men han synes jeg er god til at give plads for hans mere eller mindre sære idéer, og han får også lov til at passe børn, gøre rent og lave mad på lige fod med mig. 8) Men hvad med jer andre? Hvorfor er det lige så fedt at være gift med et bløddyr, der bare dukker nakken og makker ret?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Post by CXEC »

Nej, for jeg har ikke nogen mand! Simple as that! Céleste
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Lone

Post by Lone »

Jeg HAR spurgt min mand og han sir at han ikke er en tøffelhelt. :P Men det er vel ikke anderledes med en mand som tøffelhelt, end den gode hustru, der altid har tøflerne klar til manden kommer hjem? Leonard Cohen sang: There is a war between the man and the woman. Det har jeg aldrig rigtig oplevet - men måske har jeg bare været distræt. Måske har mine mænd været i krig - med mig, uden at jeg opdagede det? :wink: Det er svært at vide - men det eneste jeg nogensinde har misundt mænd er - at de havde koner,der smurte deres madpakke! Det har jeg ikke kunnet få nogen mand til på en regelmæssig basis, der var altid dage hvor jeg skulle smøre selv eller købe frokosten ude - men det ville en tøffelhelt vel gøre? Det er svaret: det er godt at være gift med en tøffelhelt for han vil sikkert smøre ens madpakke! Man kan også bare spise på cafe......
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Post by Zanne (den Gamle) »

Er manden tøffelhelt når han smører madpakke. I så fald, er jeg da gift med en tøffelhelt, og det endda, helt uden at jeg vidste det. Woow - der lærte jeg noget nyt :D Jeg synes jo ikke at han er en tøffelhelt selvom min madpakke er smurt og kaffen er lavet, inden jeg står op. Maden står da også på bordet, når jeg kommer hjem, og opvasken, ja der hjælper jeg da til. En gang imellem :roll: Det er praktiske hensyn der gør det - jeg er næsten aldrig hjemme, starter rimeligt tidligt og kommer så absolut senest hjem. Jeg kan ikke nå at handle, derfor gør min tøffelhelt også det, i hverdagene. Vaskemaskine og andre rengøringsrekvisitter betjener han alle til fulde. Men en tøffelhelt - det synes jeg bestemt ikke han er - han har da sine meningers mod, og har (ifølge mig altså), også en ganske stor del at skulle have sagt i dagligdagen. Hilsen Zanne
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Er din mand en tøffelhelt?

Post by annetteB »

Apropos tøffelhelte.
Citat fra "Nynnes dagbog II"

[i:b76fb37d6f]"Får det pludselig helt dårligt v. tanken om alle de mænd, der må se fodbold i fjernsynet lænet op af sofapude m englemotiv. Og spise deres millionbøf på småblomstrede voksduge.

Lever faneme nærmest som statsløst folk. Klemt nede i deres kvinders lyserøde drøm. Mellem nostalgiske vattæpper og billedrammer m. glasperler på.

Selv når de SKIDER er de kraftedeme nødt til at gøre det på idyllisk gennemsigtigt brædt m rosenmotiv. Der sidder de så. Med deres store behårede RØV. Og er til grin.

Så er det bare jeg spørger: Hvordan skal en mand have et sexliv i dét der? Han kan jo ikke engang få en regulær erektion uden hjemmets kvindelige interior decorator kommer spænende og hænger en lille kurv på den med et tændt fyrfadslys i. Eller en-to-tre lige vikler en romantisk lyskæde omkring den"[/i:b76fb37d6f]

Man kan jo se det for sig. Jeg kan, i hvertfald.
:minna:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lena

Er din mand en tøffelhelt?

Post by Lena »

:viben: :viben: :viben:
User avatar
Me2
Posts: 608
Joined: Fri 18. Nov 2005 01:00

Er din mand en tøffelhelt?

Post by Me2 »

Her i huset er vi nok noget af det mest lige der findes.
Vi er fælles om alting, og der er aldrig nogen anledning til at nogen skal være tøffelhelt....
Gode venner kan lave alting sammen - men kun de bedste venner er i stand til at lave ingenting sammen.

Citat: Peter Plys
User avatar
Ranunkel2
Posts: 230
Joined: Mon 17. Jul 2006 13:34

Er din mand en tøffelhelt?

Post by Ranunkel2 »

En tøffelhelt, er en mand, der ikke tør bede om hjælp til opvasken :viben: :hhansen:

Nej her er der ikke nogle tøffelhelte syndromer ej heller mandschauvinisme..

Vi deles om det hele. Madlavning, støvsugning, vinduespudsning, ordne det ene og andet, skiftes til at lave mad ect ect. MEN, der er lige ET men. Vasketøjet, skal han holde fingrene fra. Jeg ved ikke hvorfor mænd (nogle altså) fatter totalt minus af, hvad der står på vaskemaskinen.. HAR prøvet det med hvidt tøj, der er blevet lyserødt, incl mandens fine "hvide" boxershorts, der nu mest af alt lignede lyserøde mamelukker :viben: :viben: :viben:
Striktrøje, der VAR str Linda, endte med str Stine (barnebarn på 3 ÅR) Probs var, skulle hun há den på, skulle hun há en hammer med, for at kunne banke trøjen i facon, så hun kunne få armene ind til kroppen.. Så nej, jeg tror endda ikke engang det er med vilje, for han knurrede da lidt af sit nye lyserøde outfit :viben: :viben:
Så vasketøjet er min afd. Til gengæld saver jeg da osse brænde, slår græs og er alt mulig-kvinde til fingerspidserne. Det er sådan jeg er opdraget, og SKULLE det så ske, at han ber om hjælp til opvasken, vil jeg da spørge ham, om ikke han selv kan skylle af og sætte det i opvaskeren? :hhansen: :hhansen: :hhansen:
Post Reply