hesteplejehjemmet århus

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
pegasussie
Posts: 237
Joined: Tue 5. Aug 2008 07:40

hesteplejehjemmet århus

Post by pegasussie »

historien kører i p4 -
Tiger
Posts: 28
Joined: Wed 20. Aug 2008 22:49

hesteplejehjemmet århus

Post by Tiger »

Ja jeg har også hørt det i nyhederne her til morgen. Connie lyder godt nok som om hun er ret ligeglad ;o(
Gad vide hvor mange der har afleveret deres hest til hende - og som nu får morgenkaffen i gale hals....
pegasussie
Posts: 237
Joined: Tue 5. Aug 2008 07:40

hesteplejehjemmet århus

Post by pegasussie »

nu kører den også på netavisen EB
se her :
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1083755.ece#comtop
majadina
Posts: 3
Joined: Mon 17. Nov 2008 13:40

hesteplejehjemmet århus

Post by majadina »

hestens bøn:

Og når det lakker mod enden, elskede herre, når jeg ikke mere orker at tjene dig, så lad mig ikke sulte eller fryse, og sælg mig ikke. Giv mig ikke væk til en fremmed herre, der måske langsomt piner mig til døde eller lader mig sulte. Men vær så barmhjertig at skænke mig en hurtig og smertefri død, og Gud vil belønne dig, nu og i al evighed.
Charlie
Posts: 108
Joined: Tue 18. Nov 2008 11:20

hesteplejehjemmet århus

Post by Charlie »

Jeg er nu kommet til side 10 i denne streng, og der tegner sig et skræmmende billede af en flok strigler med Lone Beck, Zanne, aribeth mf.
som bannerfører.
Vil I virkelig påstå, at CM burde kunne drive et komplet fejlfrit hesteplejehjem med så mange tvivlsomme skæbner i sine stalde?
Og her tænker jeg bestemt ikke på de tobenede hjælpere, men snare på de mennesker, der nedvurderer deres kære heste, og afskriver dem for at spare på økonomien.
Er det ikke særdeles uanstændigt af disse hesteejere?
Men passer det ikke meget godt på, hvad de samme gør ved deres gamle aftjente forældre?

Det bliver bestemt ikke mindre interessant at læse de 10 næste sider!
M.v.h.
Charlie.

Nb. Skal osse passe et arbejde!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

hesteplejehjemmet århus

Post by MetteboDeluxe »

Charlie man læser vist hvad man vil læse tror jeg :linski:

Men ja.. hvis komplet fejlfrit betyder at der er kvitteringer for døde heste, kontrakter for plejefamilier og at de kontrakter der i øvrigt er underskrevet følges.. Ja så tror jeg vi påstår at CM burde kunne drive et komplet fejlfrit hesteplejehjem.

At hun får heste ind der burde slagtes på stedet og så får dette gjort.. Jamen det er der vist ingen der ikke mener er okay? *kan ikke huske hele tråden*

Aner ikke hvad folk der har afleveret heste på HPH gør ved deres gamle forældre.. Er det noget du ved noget om? :ehh:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

hesteplejehjemmet århus

Post by Stimata Doamna »

[quote:2af1483562]Vil I virkelig påstå, at CM burde kunne drive et komplet fejlfrit hesteplejehjem med så mange tvivlsomme skæbner i sine stalde? [/quote:2af1483562]

Fejlfrit er der meget lidt, der er. Men der er nogle ting i denne sag, der tyder på lidt for mange fejl. Jeg håber, at der bliver gravet til bunds i sagen - uanset hvem der er skyld i hvad (eller ikke).

[quote:2af1483562]Og her tænker jeg bestemt ikke på de tobenede hjælpere, men snare på de mennesker, der nedvurderer deres kære heste, og afskriver dem for at spare på økonomien.
Er det ikke særdeles uanstændigt af disse hesteejere?[/quote:2af1483562]

Jeg er helt enig med dig her. Man skal tænke sig godt om, inden man skubber en hest videre og fraskriver sig ansvaret (og evt. ubehagelige valg). I hvert fald er det uklædeligt at pive over det bagefter, når det er gået galt, det er mere på sin plads at sparke sig selv over benet. Og ikke mindst at fortælle om, hvorfor og hvordan. Det er dog også den reaktion, jeg ser fra pegasussies side? At hun ærgrer sig over det, der er sket, og gerne vil medvirke til, at det ikke sker for andre.

Til gengæld mener jeg også, at man bør være ærlig over for folk, der afleverer noget, der burde aflives af helbredsmæssige hensyn, og sige til dem, at det altså bliver en direkte aflivning - så kan de vælge at gøre det selv. Eller lade være, og så selv tage ansvaret for dét.

Jeg tror, at jeg har sagt det før (og ellers vil jeg gerne have lov til at sige det igen): Hesteplejehjemmet er sikkert startet i en god mening, men har fået alt for stor succes, og det har ganske givet været svært at sige nej til at tage en hest i den givne situation.

[quote:2af1483562]Men passer det ikke meget godt på, hvad de samme gør ved deres gamle aftjente forældre?[/quote:2af1483562]

Jeg ved ikke, om det er de samme mennesker (og det gør du nok heller ikke, når det kommer til stykket :linski:), der skipper deres gamle forældre af på et plejehjem, men det er nok muligt, at der er sammenfald. Der er sikkert også nogen af dem, der overlader deres børn til institutioner. Det har bare ikke så meget med sagen at gøre.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

hesteplejehjemmet århus

Post by annetteB »

[quote:9815b61e29]Vil I virkelig påstå, at CM burde kunne drive et komplet fejlfrit hesteplejehjem med så mange tvivlsomme skæbner i sine stalde? [/quote:9815b61e29]

Jeg vil påstå, at uanset hvilket projekt man kaster sig ud i, så skal man gøre det med det MÅL at gøre det perfekt. Dvs. at man har sine papirer i orden, at man undersøger de kommende plejefamilier på forhånd osv, således at man i et hvert tilfælde kan redegøre for forretningsgangen hvis man bliver spurgt.

Man skal i hvert tilfælde IKKE kaste sig ud i et angiveligt godgørende projekt/forening hvis ens mål ikke er dét man angiver i sine kontrakter, brochurer, udtalelser med mere for så er man ikke andet end en gemen svindler uanset hvad ens undskyldninger efterfølgende kan være.

[quote:9815b61e29]Og her tænker jeg bestemt ikke på de tobenede hjælpere, men snare på de mennesker, der nedvurderer deres kære heste, og afskriver dem for at spare på økonomien.[/quote:9815b61e29]
Faktisk tror jeg det er de færreste mennesker der afleverer en hest på et plejehjem med tanke på økonomien? Så ville de jo have været LANGT mere økonomisk at sælge krikken til en hestehandler eller få den slagtet!
Folk afleverede deres heste på plejehjemmet NETOP FORDI Connie og co. reklamerede med, at hesten her kunne få et godt otium - OSSE selvom den var ude over sine bedste dage og havde et par skavanker.
Dét kan de dårligt bebrejdes.

[quote:9815b61e29]Er det ikke særdeles uanstændigt af disse hesteejere? [/quote:9815b61e29]
Uanstændigt at tro på dét man bliver fortalt? Uanstændigt at tro på at en underskrevet kontrakt overholdes til punkt og prikke?
Kom igen, Charlie! Jeg ved ikke hvilken del af verden du færdes i, hvis det er decideret UANSTÆNDIGT rent faktisk at tro folk på deres (skrevne) ord, men jeg er sgu glad for jeg ikke bor dér!

[quote:9815b61e29]Men passer det ikke meget godt på, hvad de samme gør ved deres gamle aftjente forældre? [/quote:9815b61e29]
Det ved jeg søreme ikke? Er der nogen der har afleveret deres forældre på et plejehjem hvorfra de blev videresolgt til en kummerlig skæbne istedet for det lovede otium? Eller ladet andre mennesker aflive dem under dække af at de "anbringes hos en god plejefamilie"???
Er dét noget du oplever tit i din dimension?? For det er ikke noget vi bruger her hvor jeg bor!
:hva:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Micaela
Posts: 27
Joined: Tue 2. Dec 2008 14:52

hesteplejehjemmet århus

Post by Micaela »

Ak og ve.... total mudder kastning, knap så pæne toner, og absolut ingen pli`.

Mange efterlyser deres hest/pony, som de har afleveret, dvs. selv givet væk, disse er også blevet gjort bekendt med, at de ikke kan få oplyst, hvor hesten/ponyen havner i pleje!!! Det er der vist nogen der glemmer.
Og som plejefamilie, mig selv incl. har vi ingen rettigheder til at få at vide, hvorfra den/de kommer, det kunne helt sikkert have været dejligt at vide mere om den man tager i pleje, men der er jo en grund til, at det er sådan.

Så derfor desværre, kan jeg ikke melde mig til at være behjælpelig, med at finde disse efterlyste heste/ponyer. syntes da det er rigtig surt at jeg måske sidder inde med en eller flerer af disse efterlyste heste/ponyer, og ikke kan hjælpe med det, men jeg har skrevet under på nogle ting, og en kontrakt er bindende, og jeg vil på ingen måde bryde hverken mit ord. eller en kontrakt, og det skulle de der indleverede, disse så højt elskede dyr jo nok have tænkt over inden de også skrev under på en indleverings aftale.

Syntes bare jeg ville skrive det da det kan være der er andre der har hest/pony derfra, som heller ikke vil være kontraktbryderer.

m.v.h Micaela
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

hesteplejehjemmet århus

Post by annetteB »

[quote:605d028eb8]Og som plejefamilie, mig selv incl. har vi ingen rettigheder til at få at vide, hvorfra den/de kommer, det kunne helt sikkert have været dejligt at vide mere om den man tager i pleje, men der er jo en grund til, at det er sådan. [/quote:605d028eb8]

Men der er jo ingen og intet der forhindrer dig i at fremlyse din/dine plejeheste på plejehjemsheste.dk ligesom Dorthe gjorde med Jensen.
Hvis det så viser sig at nogen leder efter hestene så bliver de jo bare GLADE for at se, at hestene lever og har det godt hos dig.
:ide:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply