Bell Star: En plejehjemshests historie

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Bell Star: En plejehjemshests historie

Post by BeritH »

Føj for fanden siger jeg bare.

Jeg har slet ikke ord for hvad jeg føler af afsky. ØV!¨

[quote:96263d67f0]desværre er jeg overbevist om at netop den person ikke aner hvad samvittighed er ![/quote:96263d67f0]

Det tror jeg desværre du har helt ret i.


BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Charlie
Posts: 108
Joined: Tue 18. Nov 2008 11:20

Bell Star: En plejehjemshests historie

Post by Charlie »

Ser historien også sådan ud gennem SE´s briller?
Eller er det en ensidig farvet version?
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Bell Star: En plejehjemshests historie

Post by Zanne »

Det kan jeg hurtigt svare på - for historien af skrevet af S.E.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Bell Star: En plejehjemshests historie

Post by Zanne »

Og jow - Connie har som sædvanlig fået lov at give sin side af sagen, men endnu en gang valgt tavsheden.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Bell Star: En plejehjemshests historie

Post by KatieKat »

Jeg har lige et par spørgsmål til den historie.

1. Hvorfra ved du om det var normal praksis for hesteplejehjemmet at smide enhver hoppe på fold med hingste uanset alder og tilstand. Jeg spørger fordi jeg har været på stedet og ikke så noget sådan.

2. Hvordan ved du at den pony Bell Star blev indleveret med blev afhentet af en hestehandler og ikke slagtet som Connie siger? Er det noget du har beviser på eller noget du gætter på?

3. Hvorfor sendte S.E, ikke hoppen retur til hesteplejehjemmet da hun fandt ud af den var i fol, hvis hun allerede inden var klar over at hun ikke var opsat på at have et føl i huset?

Det lyder da helt sikkert som en træls historie, men jeg vil altså give Charlie ret (modvilligt) i at det lyder en anelse farvet det her. Hvis det hele var så rædselsfuldt kunne man vel have sendt hesten tilbage tidligere eller have bedt Connie hente pony og føl og så lad hende om den store dyrlægeregning.

Måske er min mening farvet lige nu, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg indrømmer at være lidt ked af at strigler er blevet det sted der henvises til når der skal bitches over HP og Connie.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Bell Star: En plejehjemshests historie

Post by Zanne »

Selvfølgelig er det farvet Katrine. Hvem ville da ikke blive det, når man har passet og plejet en hest m. føl efter bedste evne igennem lang tid, og så er tvunget til at aflevere den. Havde det været Jensen, det drejede sig om, ville den historie - fortalt af dig - sikkert også være farvet.

Hvorfor S.E. valgte det ene fremfor det andet, kan jeg ikke svare dig på, men mit gæt er, at hun har følt sig kontraktligt bundet.

Til spørgsmål 1 og 2, kan jeg kun svare, at jeg tror på mine medmennesker, ligesom jeg også en gang troede på Connie. Med disse to ting, har vi masser af udsagn fra mennesker, der har haft daglig gang på HPH, at det var sådan tingene foregik. Hvorfor skulle vi så ikke tro på disse mennesker - de støtter jo hinanden.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Bell Star: En plejehjemshests historie

Post by Zippeline »

Nogle mennesker løber an på andres velvillighed.

Det er bare for sørgeligt. Stakkels hest, altså.

- Zip.
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Bell Star: En plejehjemshests historie

Post by Elsoma »

[quote:ec1c7f79c7]Måske er min mening farvet lige nu, det skal jeg ikke kunne sige, men jeg indrømmer at være lidt ked af at strigler er blevet det sted der henvises til når der skal bitches over HP og Connie. [/quote:ec1c7f79c7]


Nu er det vel så at sålenge HP og C opptar og engasjerer os striglere er det helt naturlig at vi skriver også! Om du er trætt på at læse om det kan du jo læse de andre trådene her inde og la os der er engasjert fortsette med det!
Ja, jeg ved du er superstrigle, men du kan ikke bestemme hvad den enkelte velger at skrive, like lite som Charlie.
At du så moderer i et indlegg er heller ikke ok med meg, men den debatten hører en annen tråd til.
Men nu har du gjentatte gange i diverse HP-tråde gitt uttrykk for at du ikke vil ha dem her på strigler, og jeg blir litt provosert.
Faktum er vel at det faktisk er Striglere som står bak store deler af det enorme arbejdet med at nøste opp HP-saken, så derfor er det vel naturlig at vi så engasjerer oss i det også herinde!
Vi er alle en del af Strigler, og jeg er iallefall glad og stolt over at være en del af et forum hvor det er selvmoderasjon og et fritt ord.
Ønsker man et alternativ med moderasjon og hvor andre har lov at bestemme hvad der skal skrives kan man jo bare gå til "moderforumet"!

Strigler blev jo opprettet af en håndfuld HN-ænder som et alternativ etter en løbsk moderator bannet og slettet i alle himmelretninger.


Puha! Så fikk jeg luft!
hilsen Ellen, den Danofile norske!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Bell Star: En plejehjemshests historie

Post by KatieKat »

For det første hedder jeg Dorthe og ikke Katrine.

Og Elsoma, jeg ved udmærket godt at jeg ikke kan bestemme hvad folk skal skrive om og det synes jeg faktisk heller ikke at jeg gør, Det betyder ikke at jeg ikke har ret til en mening om hvorvidt det er fedt eller ej.
Og så længe de forskellige plejehjemshjemmesider henviser til strigler for debat så vil der blive ved med at komme mere. Derfor har jeg i en enkelt anden tråd spurgt om der mon var basis for at man lavede en debat kun om det på de hjemmesider der drejer sig om det. Det synes jeg faktisk ville være en fordel både for dem der gerne vil have en seriøs debat omkring emnet og os andre der efterhånden har set nok.
Jeg ved ikke lige om jeg synes det er at give udtryk for at jeg ikke vil have dem her på strigler i diverse tråde. Måske synes jeg at det er at overdrive.

Al det du skriver om moderation synes jeg faktisk ikke hører nogen steder hjemme. Der er ingen der giver udtryk for at de ønsker mere moderation. Jeg slettede nogen navne og den slags i en anden tråd fordi jeg mente det var på kant med loven. Nu er vi blevet meldt til politiet af samme årsag, så det er der åbenbart også andre der mener. Hvis du ikke kan leve med det beklager jeg.

Jeg ved godt at det overhovedet ikke falder i god jord at stille spørgsmål der ikke umiddelbart peger i retning af en kritik af Connie og HP, men det er der altså bare ikke noget at gøre ved. Jeg synes den historie her er lige en anelse for meget se og hør og lige en anelse for lidt fakta og det hjælper ikke lige sagen. Hverken fra den ene eller den anden side, Derfor mine spørgsmål.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Bell Star: En plejehjemshests historie

Post by Zippeline »

Godt skrevet, Dorthe.

Jeg har ladet mig inspirere af Charlie, og vil faktisk gerne se mere 'hard proof', fremfor at læse de her historier, som kun er snak og intet andet. Stole på mennesker... ja, det vil jeg da gerne, men den holder ikke i retten, hvis snak er alt, hvad man har (og det gælder begge parter).

Det hindrer bare ikke ved, at jeg har taget stilling. Jeg har øjne i hovedet - trods alt. Hvis Connie skulle vise sig at være uskyldig i den her sag, så bider jeg alt i mig igen - og giver gerne en undskyldning for mine kommentarer - men som det er lige nu, så... ja.

- Zip.
Post Reply