Ét ridebillede

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Sasser
Posts: 165
Joined: Sat 19. Jul 2008 10:02

Re: Ét ridebillede

Post by Sasser »

(til andre - hvis I skulle være interesserede i at se arme der ser ud til at have fat, og som har fat, så synes jeg I skulle tage et kig i Ridehesten.com's fotoalbum - så vil I kunne se forskellen)
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Ét ridebillede

Post by Ms Strangefield »

Tukær wrote:Jammen takter den rent ?!?, det hvide bagben er da løftet mere fra jorden end det brune forben ?!?

Ikke at jeg skal gøre mig klog på det, men lidt har jeg da læst i div. tråde her og på have nyt...

Og sådan som jeg har fattet det, takter en hest kun rent når hovene dirgonalt (staves?) har helt samme vinkel ?!?

Eller ?!?

Ellers køn hest

Og ejen personlig mening ud fra et billedet af et moment...
syntes jeg også det ser ud som om du falder frem af (noget jeg har lagt mærke til der er meget brugt, ved det der næsen i sandet ridning ?!?)
Og dine arme ser spændte ud, nok også lidt pga. at din hests lange mundviger, så det ser ud som om du virkelig har fat i tøjlerne.
Og kors hvor ser du sur ud, det pynter aldrig på helheds udtrykket på et billedet, og er noget jeg selv har arbejdet med...
Smil og vær positiv, du rider vel fordi du kan li det !!!


Hvis du kigger på det andet benpar er det nemmest at bedømme. Altså dem der er tættest jorden. For så er det nemmere at forholde sig til hvor godt de følger hinanden. Her kan du se at venstre bagben er en lille smule for an højre forben. Men det er meget, meget lidt det drejer sig om.

Ja jeg ligner en der er sur. Men det gør jeg faktisk altid. :ehh:

Husk på at jeg ikke sidder nedsidning. :linski: Hvis jeg gjorde det ville mit sæde set lidt anderledes ud.
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
aribeth

Re: Ét ridebillede

Post by aribeth »

øhm Sasser...jeg synes egentlig du gør lidt grin med os andres spørgsmål ?!

Hvorfor er det ikke ok at stille spørgsmål ?

Hvorfor er det ikke ok at give udtryk for det vi ser? og det vi tror vi ser?


Hvorfor tror du vi er negative omkring det vi ser selvom det ikke kun er lutter positive roser?

Hvorfor kan man ikke blot stille spørgsmål og nøgternt konstatere og snakke om tingene uden det bliver opfattet negativt? (Lene virker da til at hun gerne vil svare ganske fint på tingene selv... og jeg sætter pris på hendes besvarelser, jeg vil gerne lære noget)


Katrine
User avatar
Sasser
Posts: 165
Joined: Sat 19. Jul 2008 10:02

Re: Ét ridebillede

Post by Sasser »

Jamen du ér jo sur...du har jo ingen cola fået endnu! Tsk tsk husk lige det næste gang inden der skal tages billeder ikke. Det nytter jo ikke noget du forpester billedet ved at ligne en sur hønserøv :linski:
aribeth

Re: Ét ridebillede

Post by aribeth »

(til andre - hvis I skulle være interesserede i at se arme der ser ud til at have fat, og som har fat, så synes jeg I skulle tage et kig i Ridehesten.com's fotoalbum - så vil I kunne se forskellen)


I øvrigt er det da ligegyldigt om andre mennesker hiver med 500000 tons i hver tøjle... det ændrer da ikke på det faktum at JEG synes det ser ud som om Lene har lidt meget fat i strikkerne her... men jeg har jo også selv nogle andre forudsætninger at ride udfra...


Katrine
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Ét ridebillede

Post by Tukær »

Sasser: næ, hvor for skulle vi være interesseret i det ?!?

Men altså, nu er det jo strigler, og når der så med et billedet følger kommentaren

Dette er hvad 1½ år med næsen i sandet kan føre til. Ikke at jeg på nogen måde påstår at dette er det færdige resultat Men nu står der da snart stævner på menuen..


Så må man da vel godt spøger/kommenter lidt ind til hvad der skulle være godt på det billedet...

Det er da et pænt skarpt billedet, i klare farver...

Men noget specialt godt "jubii" billedet syntes JEG da ikke det er, og når man ser det med teksten
Dette er hvad 1½ år med næsen i sandet kan føre til.

Så skulle man da nok ha vist noget mere om hvordan det så ud før...
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Ét ridebillede

Post by Ms Strangefield »

smukke-ped wrote:Det ene forben er i jorden....de to ben der er bagudrettede er ikke paralelle.


Det er overarmen på forbenet og piben på bagbenet du skal sammenligne. Og gennemtrædning af koderne hvis der er en. Det er der ikke her. Men man kan se at spidsen af de to hove er nogenlunde lige meget dækket af sand, men begge er på vej af jorden.
Jeg vil gerne indrømme at der er en mikro taktforskydning. Men ikke så meget at jeg ville kalde hesten på forparten. :-)

Jeg LOVER at arbejde på at smile næste gang der er et kamera i nærheden. :hhansen:
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
aribeth

Re: Ét ridebillede

Post by aribeth »

ej smilet er da ligemeget... det er jo ikke et stævne... det er bare træning... men til stævner skal man sgu smile... andet er så skide deprimerende :linski:


Katrine
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Ét ridebillede

Post by Ms Strangefield »

Tukær wrote:Men noget specialt godt "jubii" billedet syntes JEG da ikke det er, og når man ser det med teksten
Dette er hvad 1½ år med næsen i sandet kan føre til.

Så skulle man da nok ha vist noget mere om hvordan det så ud før...


Nej jeg er enig i at det IKKE er et JUBII billede.. Det er mere et : "jeg rider ikke altid rundt med næsen helt nede i sandet" - billede. Fordi det så tit er blevet andre skudt i skoene at hestene aldrig kommer videre fra det stadie.

Der er da BESTEMT plads til forbedringer. F.eks sætter han sig på ingen måde bagtil, lænden er ikke slået til. Men han har ryggen fint afslappet og forreste del er løftet. Næsen er foran lod og nakken er øverste punkt, og han er i balance.

Hvis du søger, så kan du finde masser af ridebilleder af os (hestedyret og jeg) herinde. Også med næsen i sandet. :linski:
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Re: Ét ridebillede

Post by Ms Strangefield »

aribeth wrote:ej smilet er da ligemeget... det er jo ikke et stævne... det er bare træning... men til stævner skal man sgu smile... andet er så skide deprimerende :linski:


Katrine


Men jeg kan godt se hvad Tukær mener med at det giver et dårligt indtryk. Folk der følger med på FB vil jo vide at jeg nok er den der aldrig har en dårlig ridetur. Tværtimod. Denne her basse er sød og nem og helt fabelagtig at arbejde med. Hver dag. :elsk:
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
Post Reply