Nordvest-kvarteret i KBH.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by Nina »

Hmmm ....

Nu må jeg vist på "banen" for at forklare, hvad jeg mener.

NV er (som også er blevet nævnt) 2 forskellige bydele - eller dét er det blevet, siden jeg rejste derfra.

Jeg har boet i "Pipfuglekvarteret" syd for Frederikssundsvej.
Min første ejerlejlighed var på Ørnevej og der var (og er) stadig ok.
Jeg købte lejligheden i 1980.

Jeg begyndte at komme sammen med en mand, der startede et rengøringsfirma og hjalp ham med at gøre rent efter min normale arbejdstid inde på Vesterbro.

Det kunne til tider være "spændende" - men aldrig har jeg oplevet trusler eller følt mig bange.

Nå - men min fyr havde et par børn - og pludselig en dag skulle hans søn bo hos os.

Dvs. i min 1-værelses lejlighed.

Ikke optimalt!! :doed:

Min sambo fik så et rækkehus i Avedøre Stationsby.
(Folk, der kender lidt til området vil vide, at der er smaskfyldt med belastede familier).

Jeg flyttede fra fyren pga. kraftige uoverensstemmelser og tilbage til NV.
Jeg lånte en lejlighed på Provstevej, som hverken havde varmt vand, varme eller et egentligt køkken, wc'et var et "skab" - nærmest. :rat:

Men jeg boede der i 6 måneder og havde frit udsyn (fra 4.sal) til den lokale bodega, hvor salatfadet tit og ofte hentede bodegagæsterne.

Måske skal jeg indskyde, at det var under dén periode, jeg mødte ham, jeg nu bor sammen med - og vi tog nogle gange ned på bodegaen og nød "koloritten" - vi blev aldrig antastet. :-)

SÅ købte vi en lejlighed på Thoravej - en 2½ værelses - og dér boede vi så, indtil vi købte en landejendom i Mårum, nordsjælland.

Nu bor vi så et andet sted - men dét er ikke så interessant.
(Det andet er måske heller ikke).

Men det leder mig frem til - at jeg såmænd ikke er "personforskrækket" - eller har fremmedhad overfor andre mennesker - etnisk herkomst kommer mig ikke ved - hvis bare folk opfører sig ordentligt.

Og NU er vi fremme ved min pointe:

Jeg fatter simpelthen ikke, hvad der får folk til at skide i egen rede!!!

Jeg fattede det ikke med Ungdomshuset på Jagtvejen - og jeg fatter det heller ikke, at de nu skal ødelægge et ellers godt kvarter i Kbh.

"Mit" hus på Thoravej står fint og godt endnu ....
Beboerne har åbenbart valgt at få en lokal kunstner til at dekorere huset, så vandaliserende graffitti"kunstnere" og tacks-ere vælger at gå uden om det.

Men det er sq slemt at se, hvordan området har - ikke udviklet sig - med "nedviklet".

FØJ!

Og kald mig så bare gammel - og dét tager jeg som et bevis på, at jeg har set meget - og oplevet meget - men at jeg så nu også kan se, hvordan hele området langsomt - men sikkert - blivedr svinet til.

Prøv selv at se skråbilleder på Google, Eniro - eller andre kortsider.
Søg f.eks. på Provstevej.

"Pipkvarteret" på den anden side af Frederikssundsvej er nogenlunde endnu - og jeg kan sagtens se, at der er skudt nye bygninger op - så :askepot: for dét.

Jeg finder det bare nedstemmende at se sit gamle kvarter, hvor jeg trods alt boede i næsten 11 år - har forandret sig.

Når man bor mange sammen på et lille område, så kommer der tit skærmydsler - men i "min" tid - så var jeg aldrig bange eller nervøs for at gebærde mig.

Jeg kender op til flere, der sørger for at have handlet ind - inden kl. 18.00 - for ellers er det utrygt.

Og dét er "MIT" gamle kvarter, hvor mine forældre faktisk skød 20.000 kr. ind i "projektet", da jeg skulle have min første lejlighed.

Jeg ville aldrig støtte så et vanvittigt projekt - hvis jeg havde et ungt menneske, der skulle flytte hjemmefra. :mur:

Venlig hilsen
Gamle Nina :linski:
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by Nina »

Og så forsøgte jeg faktisk lige selv at se skråfotos af området på hhv. Eniro og Krak - men billederne er fra sidste år - hvor der rent faktisk IKKE er overbemalet, som der er i dag.

Ungdomshuset på Dortheavej blev åbnet i april 2008 (så vidt jeg husker) og så er det skræmmende, hvad de møgunger har kunnet nå på godt et års tid! :opkast:

Nå - men jeg må vel en tur derind for at tage billeder selv, hvis der ikke er nogen, der tror på mig. :skoer: :linski:

Venlig hilsen
Nina
PiaK

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by PiaK »

Det kunne faktisk være interessant hvis du , Nina, tog billeder af området og Ane og Anja ligeså, gad vide om I ville *se* det samme :-)

Det er ment helt uden gas, det KUNNE være et spændene projekt :askepot:
User avatar
Sasser
Posts: 165
Joined: Sat 19. Jul 2008 10:02

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by Sasser »

Det er sjovt så forskelligt øjnene ser :-)

Fuglekvarteret synes jeg ellers er noget af det pæne, og der ville jeg absolut ikke have noget i mod at gå rundt på egen hånd. En af mine bedste veninder bor på Frederikssundsvejen oven på et værtshus, et stenkast fra fuglekvarteret. Jeg kan godt lide den del af kvarteret.

Området omkring Tingskrivervej, dét kan jeg godt finde en smule skræmmende (om aftenen/natten), hvorfor er jeg egentlig ikke helt klar over, men det gør jeg altså :ehh:

Ellers synes jeg ikke rigtig NV er mere skræmmende end andre steder.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by Nina »

Jamen ... "Pipfuglekvarteret", som jeg tilbragte de første mange år i - er jo netop også stadig en pænere del af nordvest. :askepot:

Det er nord for Frederikssundsvej, jeg mener.

Jeg synes egentlig, at det er en god idé med at tage billeder - men nu har jeg ferie og har ikke rigtig nogen intentioner om at tage til NV igen de nærmeste dage ...
Grunden til, at jeg var der - var at min gemal havde "forkølet" sig på en hundedyr fotoprinter, som skulle købes inde på Hejrevej - og da vi nu var der (i området), skulle vi da lige se, hvordan det stod til med det gamle område - og SÅ blev vi begge ret så overraskede - på den negative måde.

Nå men - jeg er frisk på en fotosafari senere. :hhansen: :rat:

Venlig hilsen
Nina
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Nordvest-kvarteret i KBH.

Post by xtiny »

Jeg var så på Amager-guided-tour her før påske med min søster, der bor i Holmbladsgade. Jeg kunne SLET ikke kende noget, fra da jeg boede der for 20 år siden. Man bygger højt- og selv "Capri" (ølhul) havde fået uklædelige cafévinduer. Men Ungarnsgade 9 lignede sig selv. Udefra.

Der er blevet pænere- og færre hundelorte langs stien ved kollegiet- kun kirkegården lignede sig selv. Kvarterløft virker. Men, det var ikke Amager, som jeg kendte det.

Min anden søster havde hus i NV- men hun flyttede for flere år siden til Sydsjælland.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply