Hvilket sted skal man vælge?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Hvilket sted skal man vælge?

Post by vicky02 »

Hov Sommerlund, står du igen på Egely?

Det slog mig da lige pludselig at jeg syntes at kunne huske du fortalte du var flyttet nordpå?
Sommerlund
Posts: 101
Joined: Wed 5. Mar 2008 18:46

Re: Hvilket sted skal man vælge?

Post by Sommerlund »

jep, begge krikker er tilbage på matriklen :jeanie:

Det er nu rart ikke at fare vild hver gang man prøver at ride i skoven :anonym: selvom det da bevirkede at FedeDulle endte med en ganske imponerende grundform :hhansen:

Og savner da tit "vores" skov, men så er det godt at man bare kan smutte på udflugt med bil og trailer :heidio:
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Hvilket sted skal man vælge?

Post by vicky02 »

Nå men så kan det jo være vi ses, når jeg punkt et snart er flyttet derned, hesten dur og jeg har tid og overskud til at passe den hver dag.

Pt står han ca 14 km fra Ejby, så forventer det kommer til at fungere en første tid. -Især fordi jeg ikke skal andet end at klappe ham. (og der er skov lige op til;-)
keppie
Posts: 68
Joined: Sun 23. Mar 2008 15:39

Re: Hvilket sted skal man vælge?

Post by keppie »

Jeg kan komme med input til hvordan jeg klarede det med hest og spædbørn.

Nr et fik jeg mens jeg havde hestene der hvor jeg boede til leje (det var 100 % selvpas). Så det var rimelig ok selvom man skulle gøre alt mens barnet sov eller var i en bæresele. De fleste dage fik jeg redet mens baby sov formiddagslur (barnevogn blev stillet ved ridebanen) og de dage det kiksede så kunne farmand lige klare baby mens jeg ordnede hestene evt lige hurtigt longerede dem. Da baby nr 1 var 10 mdr flyttede vi til Sverige et år, for min mand var udstationeret. Der fik jeg hestene opstaldet 800 meter væk fra bopæl. Det var et lille sted med 10 heste, selv udmugning og man skulle hælde foder og wrap op. Jeg fik en passer et par dage om ugen og red selv resten. Men det var træls aldrig at vide hvor længe man kunne ride, tit når man havde foden i bøjlen, så vågnede baby. Senere fik vi allieret os med en rengøringshjælp to gange om ugen to timer som gjorde rent mens baby sov derhjemme og passede ham når har vågnede. Det var genialt og man lærte at være effektiv til at muge hos to heste og ride den gamle. Der var ikke så mange at snakke med om formiddagen, så det tidseffektivt. I weekenden passede farmand baby, mens jeg lige stak af et par timer.

Ved nr 2 boede vi på Nørrebro og havde tre heste i Ledøje. Parter på dem alle 3. Baby med i bil, rytterstue så vi kunne amme og skifte bleer og nogen dage var luren lang nok til ridetur andre gange nåede jeg kun at få foden i stigbøjlen. Senere red jeg når børnene var lagt i seng, dvs kl 9 om aftenen. Da var det rart med et ridehus hvilket jeg ikke havde haft adgang til de to andre steder.

Så jeg har prøvet at have hestene hjemme, tæt på og relativ langt væk. Ikke den store forskel når jeg tænker efter.

Ja jeg fatter ikke hvordan jeg fik enderne til at nå sammen, men det gik. Hestene fik deres og det gjorde børnene også. Men uden parter, passere og en mand der forstod mit behov for lidt tid hjemmefra, havde det nok været for meget. Det var meget rart med et par dage hjemme til bunken af tøjvask og lidt tid til mødregruppe og indkøb.

Der blev også til nogen fridage til hestene eller blot en kort ridetur eller longering.

Jeg tror jeg ville vælge opstaldningssted nr to, så du kan komme lidt ud i skoven med hesten. Den lille køretur i bil burde ikke være noget problem. Jeg blev ekspert i at få lempet det sovende barn fra bil og over i barnevogn. Mine faldt altid i søvn i bilen, så jeg sørgede for at de var mætte og med ren ble inden vi kørte hjemmefra.

God fornøjelse og tag i mod den hjælp du kan få, så du ikke kører sur i det.

De bedste hilsner

Christina
keppie
Posts: 68
Joined: Sun 23. Mar 2008 15:39

Re: Hvilket sted skal man vælge?

Post by keppie »

Og Vicky tilllykke med omstændighederne og til Ped, hvis du nu bare vil indrømme at du også er gravid, istedet for at lege dåseskjul :lea:
User avatar
Tristan
Posts: 273
Joined: Wed 22. Oct 2008 16:36

Re: Hvilket sted skal man vælge?

Post by Tristan »

Umiddelbart ville jeg vælge sted nr. 2.
Det lyder som det mest tiltalende.
Jeg har hestene stående hjemme, hvilket under barslen gjorde at jeg kunne ordne det meste med datteren i barnvognen.
Manden har været glad for at tage hende når han kom hjem fra arbejde, så jeg kunne få lov til at få lidt alenetid med hestene, hvilket var noget jeg satte stor pris på, og rangerede højt i min hverdag.

Jeg tror det kunne være en god ide for dig, hvis du fik en part eller en aftale med en i stalden, som du kunne trække på, evt. mod betaling, at tage sig at hesten, hvis du en dag ikke orker/kan overskue det.
Sommerlund
Posts: 101
Joined: Wed 5. Mar 2008 18:46

Re: Hvilket sted skal man vælge?

Post by Sommerlund »

Tja Ped, påtrods af Vicky benægter, så må jeg jo nok indrømme at jeg har gjort mig de samme tanker :anonym:
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Hvilket sted skal man vælge?

Post by vicky02 »

I gætter bare løs.

Men Rumle har det fint hvor han er;-)

Men jeg suger tilgengæld gode råd til mig, til den tid kommer (og her kan jeg så fortælle jeg har garderet mig med en passer, så den del er der efterhånden også styr på.

Men Marianne, så må jeg låne en af dine heste og klappe på når bilen ikke er hjemme og jeg er højgravid og hestetrængende :skoer: Mener der er 700 meter op til jer. Det burde jeg kunne gå :katiekat:
Sommerlund
Posts: 101
Joined: Wed 5. Mar 2008 18:46

Re: Hvilket sted skal man vælge?

Post by Sommerlund »

Altså Vicky, nu minder mine heste ganske meget om sultne "labradorables" i deres tilgang til mennesker, især når man besøger dem på folden...

Fandens til undersøge adfærd de fik tillagt sig i Hillerød :viben:

Så hvis du lover mig at binde en pude om spanden, så baby ikke bliver puffet helt af pinden derinde, hvis de nu skulle finde på at tjekke om det var verdens største kiks du travede rundt med i lommen :viben:

Og jeg lover endda at lave kaffe, men også kun hvis du efterlader ammehjernen derhjemme :hhansen:
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Re: Hvilket sted skal man vælge?

Post by vicky02 »

Ammehjerne...det får jeg ikke. Jeg er altid lige urationel, om jeg er gravid eller ej :heidio:
Post Reply