Sikke en lortemorgen

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Sikke en lortemorgen

Post by BeritH »

Som sædvanligt kommer jeg ned for at fodre kl. 7.30, Sophie er allerede i stalden og siger "jeg var på vej til at ringe til dig - Vakse er stokhalt".

Pis!! - mig ud og undersøge Vakse og kan konstatere at han har fået et voldsomt spark ca. 10 cm under venstre bagknæ (og jeg tror godt jeg kender synderen!!!). Han har et sår, som jeg er nødt til at rengøre for at vurdere det, og så er han springhalt. Faktisk går han stort set på 3 ben.

Nå, men ringe til dyrlægen. Imidlertid er dyrlægen et stykke derfra, så der vil gå lidt tid. Efter en times venten virker Vakse som om smerterne tager til, og han vil lægge sig. Det får han lov til, da han så kan aflaste benet. Men efter et par minutter mere vælter han om på siden, vender det hvide ud af øjnene og begynder at spjætte med hele kroppen. Han reagerer ikke på at jeg tager i grimen, men på en eller anden måde får Torben vækket ham igen og sætter sig og kæler med ham og beroliger ham, mens jeg ringer til dyrlægen igen og fortæller, at nu er det altså nu - så dyrlægen bliver beordret til at smide hvad han har i hænderne og køre ud til os omgående.

Puha - her troede jeg godt nok at det var ved at være slut for Vakse. Jeg har aldrig set noget lignende.

Efter en 20 minutters tid fik vi ham på benene igen, og efter yderligere 20 minutter dukkede dyrlægen op. Vakse har nu fået heftigt smertestillende samt 2 slags antibiotika, og skal desværre have boksro til i morgen. Så alle 3 heste er spærret inde, for han ikke skal hidse sig op over at der er nogen der mangler.

Yderligere skulle Puttepigemissen til dyrlægen i dag, fordi hun hoster. Hun fik en antibiotikakur for en måneds tid siden, men det har ikke rigtig taget det. Nu var det en ny dyrlæge, så missepigen blev undersøgt på kryds og tværs, og det viser sig så yderligere at hendes tænder er i dårlig stand - og at hun derfor skal have den helt store tur om 14 dage med narkose, tandrensning og røntgen. Fedt at det ikke blev konstateret, da hun var hos dyrlæge hos en måned siden!

Det gør ikke noget, hvis morgendagen bliver bedre!

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
PiaK

Re: Sikke en lortemorgen

Post by PiaK »

Holdakæft en grim oplevelse?

Sagde dyrlægen noget om hvorfor Vakse reagerede sådan? Jeg sad og blev bange for det var en stivkrampe du beskrev :minna: <- (chok smiley??)

Han har det forhåbentligt bedre?

God bedring med både hest og kat herfra.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Sikke en lortemorgen

Post by BeritH »

Dyrlægen mente at det simpelthen var udmattelse efter at Vakse formentlig har bevæget sig rundt på 3 ben med stærke smerter det meste af natten.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Re: Sikke en lortemorgen

Post by Buusser »

I morgen kan da kun blive bedre :atengstedt: håber han kommer sig helt.

God bedring til såvel hest som kat :askepot:
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Sikke en lortemorgen

Post by Annemaja »

Gud hvor frygteligt Berit. :-o Håber og krydser alt for at den smukke kommer sig hurtigt igen.

KH MB
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
PiaK

Re: Sikke en lortemorgen

Post by PiaK »

BeritH wrote:Dyrlægen mente at det simpelthen var udmattelse efter at Vakse formentlig har bevæget sig rundt på 3 ben med stærke smerter det meste af natten.

BeritH


Stakkels krikke :nej: Men godt det 'kun' var det, jeg havde da skidt i bukserne af forskrækkelse :linski:
aribeth

Re: Sikke en lortemorgen

Post by aribeth »

PUHA hvor uhyggeligt...

Jeg tror sgu jeg ville være gået i panik hvis en af mine lagde sig ned på den måde!!! UFHA...



Katrine
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Re: Sikke en lortemorgen

Post by Zanne »

Hvor grimt Berit. Kender jeg synderen :tommelned:

Håber virkelig at Vakse kommer nemt over det.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Sikke en lortemorgen

Post by Stimata Doamna »

PiaK wrote:
BeritH wrote:Dyrlægen mente at det simpelthen var udmattelse efter at Vakse formentlig har bevæget sig rundt på 3 ben med stærke smerter det meste af natten.

BeritH


Stakkels krikke :nej: Men godt det 'kun' var det, jeg havde da skidt i bukserne af forskrækkelse :linski:


Det fik du lige sat (mine) ord på, Pia! Sikken en væmmelig morgen - der må ret gode odds for, at morgendagen bliver bedre!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Sikke en lortemorgen

Post by Frieser9460 »

Puuuuha... stakkels Vakse!! :-o Og stakkels dig - sikken en skrækkelig oplevelse og en forskrækkelse, det må have været!! Føj, hvor uhyggeligt! :-o

Stakkels mispige også... håber, hun snart bliver frisk igen. Og så KAN morgendagen da for pokker kun blive bedre???? :linski:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply