Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Line_Calano »

ulrich fodrer som skrevet med det samme som de gør på his og strk. Det er en bladning af havre, byg, grønpiller og mere tror jeg. de fodrer med vitaminer derudover.

Det er ret svært at finde et sted hvor de fodrer uden havre hvis man vil have det foder de giver på stedet. Jeg kan faktisk kun komme på keppies hit aktiv stald i nordsjælland af de 'større' steder.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Benno »

Hej alle=) Mange tak for jeres svar og hjælpsomhed=)
Vi skal ud og snakke med ejeren af Skovrødgård, da jeg har hørt meget positivt om stedet=)
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Ane »

Nej - ingen havre hos Keppie. Heller ingen sko eller dækkener. Men hvis man synes den type sted er noget så har vi det ret hyggeligt. Kirsten Hansen og Christina Holmbæck kommer og underviser, Susan Kjærgaard holder kurser regelmæssigt. Skriv hvis du vil vide mere.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Benno »

Ane wrote:Nej - ingen havre hos Keppie. Heller ingen sko eller dækkener


Må ens hest ikke have sko på??
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Ane »

nej - det er et barfodssted, og for at minimere sparkeskader har vi slet ikke sko-heste. Hele systemet (løsdrift) er lagt an på at hovkvaliteten skal holdes god. Der er plastriste med grus på på alle gangarealer så der ikke kommer mudder. perlesten og fliser på andre områder og tørre sove-skure med træpiller.

Det er et specielt sted så man skal vide hvad man går ind til :hhansen: . Men sammenholdet er godt og folk er seriøse ryttere omend det er få af os der starter stævner.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Benno »

Så er det desværre ikke et sted for min hest. Hun må ikke gå uden sko.
Post Reply