Søndag

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Søndag

Post by BeritH »

aribeth wrote:Berit! prøv de der semidryed tomater! de er virkelig lækre!


Det skal jeg helt sikkert prøve, og så har jeg også fundet en opskrift på tomatpesto, det skal også prøves.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Søndag

Post by Lena »

Regnvejr........... og en rigtig hyggelig ridetur med en fra stalden. Heldigvis er det ikke koldt......... Men min fede oilskinsfrakke skulle stå sin prøve i dag....... og det gjorde den egentlig godt.....
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Søndag

Post by Stimata Doamna »

Vi har spillet tennis et par timer, nu vil jeg så gå i badekarret en times tid. Derefter ud til hesten, hente en ven i lufthavnen, aflevere hund og hjem at spise dejlig mad.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Søndag

Post by misssophie »

heldigvis er vores familie ikke så stor,- så det begrænser mængden af fødselsdage lidt.

men jeg havde en kollega/veninde som mente at vi skulle komme til deres:
fødselsdage 5 stk
sommerfest
sommertur (skovtur)
julefrokost
hendes mors julefrokost
påskefrokost
samt selvfølgelig en del gange hvor der ikke var fest som sådan.

da jeg ydermere syntes at jeg så rigeligt til hende til daglig da hun var min kollega,- måtte vi til sidst melde ud at vi oveni alt det andet vi havde, blev nødt til at skære ned på div. festlige sammenkomster,- og at det ikke var personligt på nogen måde.
hun valgte selvfølgelig at blive snot-fornærmet...
idag ser vi dem derfor slet ikke,- så det problem løste sig selv..... :minna:
Misssophie
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Søndag

Post by 99E »

Det er superfedt vejr.
Hunden er blevet sendt udenfor med sit morgenben.
Der er sat vasketøj over...

Jeg tror den står på morgenmad og så fjeldtur med hunden...
Vi har nok alle sammen godt af en god, lang tur inden vi skal starte på arbejde i morgen.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Søndag

Post by CXEC »

Jeg har læst lidt lektier og talt med en veninde og om lidt kommer en anden veninde.....HERLIGT!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Re: Søndag

Post by Tigerbaby »

Jeg skal tage mig sammen til at lave min analyse færdig, og se The Killing i aften. Det er vist sådan lige, hvad der er på programmet i dag.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Søndag

Post by Nina »

I dag fik jeg købt en saftkoger. :jeanie:

I skrivende stund står der ca. 2 kg. ribs og "safter" på komfuret. :-)
Der er ikke så mange ribs i år - men min smarte bærplukker skulle afprøves - og så "magtede" jeg ikke at skulle bruge saftposer/strømpebukser (og hvad jeg ellers har brugt :minna: ) igen i år - så da Imerco havde tilbud, fik jeg startet bilen. :linski:

Venlig hilsen
Nina
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Søndag

Post by 99E »

Vi tog turen om Tasersuaq.
De SIGER, stien er 10 km - men det er lyv. I hvert fald tager det ikke højde for alle de gange, man klatrer op af fjeldet og ned ad fjeldet og op igen og så ned og så op, og...
Men fed tur.
Glad hund.
Trætte os.

På vej hjem købte vi en halv rensdyrbov til den fyrstelige sum af 60 kroner/kg på Brættet - og fik lidt ben og kødafpuds med til Sheila i handlen.
Jeg overvejer, om vi i dag skal have boven med den Karl Johan, vi skar af derude og de urter (bog tea), vi plukkede - eller "bare" i rødvin....
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Søndag

Post by FruTusse »

Jeg har nydt en langsom og meget, meget rolig søndag startende med total morgenmadshygge, laaang gåtur i Smørmosen med Chilli som blev dejlig træt efter den omgang, og har så nydt en absolut dejlig og skøn dag i stalden sammen med Tusse, hendes "tante" og et par af de andre derude.
Fik givet træværket i boksen 2. gang olie (blev vasket ned i sidste uge og fik 1. gang olie i går), alt imens Tusse stod og hyggede i en låneboks i vores gamle stald med lidt god hestemad og lidt rigtig lækker wrap af den nye høst.
Og så har vi ellers råhygget på staldgangen og med en 20 min. gåtur ude langs vej og marker.
De er ved at høste på markerne rundt om os nu, så jeg GLÆDER mig til vi kan begynde at ride på dem. :heidio: Tusse har jo nu været rengående i 18 dage så jeg begyndte fra og med i går at gå i gang med at skridte hende, i første omgang kun for hånd, men det vil være så superfedt at kunne tage nogle lange skridtture på markerne efterhånden som hun skal skridtes i længere og længere tid.
Regner med at skridte i 3-4 uger før jeg overhovedet tør overveje at trave et par omgange.

Jeg flytter hende jo på et tidspunkt til et dejligt sted på den anden side af Ganløse hvor skoven ligger for enden af de bagerste folde, men det må lige vente lidt til jeg ved hvordan jobsituationen ser ud, for det er lidt dyrere pr. måned og det har jeg overhovedet ikke råd til som økonomien er nu. Men så er det fint med nogle stubmarker så længe. :heidio:

Og lige nu er Tusse lykkelig for vores gåture.

Hun var dog ikke så begejstret for at blive sat ned på døgnfolden igen, det var faktisk lidt øv at hun bare gerne ville med mig ind og slet ikke ville gå ned til de andre. Tror at hun måske synes at nattens regn har været lidt rigelig træls. Nå, men overvejer at tage ind på boks igen fra mandag for de lover ikke skide godt eller varmt vejr hele den kommende uge, og slet ikke om natten.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Post Reply