Rejsedreømme

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Rejsedreømme

Post by LoneR »

Nogle får en stor oplevelse ud af, at svømme med delfiner - men jeg har ogsåhørt om delfiner, der prøver at drukne folk, men det er måske dem i bassinerne.

det med de 30.-50.000 jeg nøvnte for at rejse, er hvis man gerne vil abebjde som frivillig - fx via Mellemfolkeligt Samvirke - man må nemlig ikke belaste økonomien det sted man hjælper -klart nok.
Men hvem har den slags penge?

Jeg må vel nøjes med en tur til Spanien i en 3- 4 uger, når jeg får råd til det. Det kan ihvertfald gøres billigt.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Rejsedreømme

Post by LoneR »

Det er så folk kan bilde sig selv ind, at de er i kontakt med et elelr andet dybt inde i dem selv og delfinen.
Når man tænker på, hvor intelligente delfiner er, så er det sgu synd for dem - tænk at skulle svømme dér med sådan en flok bleghvide, solcremeindsmurte småfede turister, bare for at få den daglige sild!!!!!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Rejsedreømme

Post by Ane »

Er det mellemfolkeligt samvirke der nævner de beløb?

Jeg har (godt nok for mange år siden) arbejdet for mellemfolkeligt samvirke og jeg var ikke imponeret.. men det kan jo heldigvis have ændret sig

-Excuses are the nails used to build a house of failure
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Rejsedreømme

Post by LoneR »

Nu fik jeg endelig klikket på Berits link - og hey - det er sgu ikke så dyrt at tage 3 uger til Vietnam!!!
Det er da indenfor rækkevidde.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Rejsedreømme

Post by LoneR »

Ja, det er MS.

nej, det kan sagtens være at det er det rene plat - men jeg har alligevel heller ikke råd til det.
Jeg er osse for gammel til at det pis - jeg har brug for egoistferier!!! Afslapning og oplevelser - til MIG!!!
Så må de unge klare resten.....
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: Rejsedreømme

Post by LoneR »

Ja, det er MS.

nej, det kan sagtens være at det er det rene plat - men jeg har alligevel heller ikke råd til det.
Jeg er osse for gammel til at det pis - jeg har brug for egoistferier!!! Afslapning og oplevelser - til MIG!!!
Så må de unge klare resten.....
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Re: Rejsedreømme

Post by Tigerbaby »

Faktisk har jeg fået udlevet mange af de aller vigtigste rejsedrømme:
- Barcelona
- Grækenland
- Israel/Palæstina (Jerusalem, Ramallah, Bethlehem osv.)
- Berlin
- Manchester

Jeg kunne godt tænke mig at komme til Irland snart og Liverpool og London, og så drømmer jeg om at komme til Norfolk Virginia (hvor min faster og kusine bor), Boston, New York, Chicago, New Orleans.

Det er egentlig også de steder (inkl. Manchester og Berlin) jeg godt gad arbejde i en årrække.

Jeg gad også godt til festival i Glastonbury.

Jeg har egentlig altid været mest interesseret i engelsktalende lande, og især byer der bærer tydeligt præg af industrialiseringen. Der findes ikke noget smukkere end sådan en gammel beskidt industriby.
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Rejsedreømme

Post by JannieT »

Der er så mange ting jeg gerne vil, så mange steder jeg gerne vil besøge.

Jeg vil gerne til Canada:

Image

-og til Rom:

Image

-og til Kina:

Image

-og til New Zealand:

Image

En lille tur til Sverige ville heller ikke være af vejen:

Image

-og jeg kunne blive ved og ved...
Alt er relativt
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Rejsedreømme

Post by misssophie »

Jannie,- det ligner jo Banff nationalpark i Canada .

min bror har rejst en del i Canada,- og Banff skulle være meget imponerende
Misssophie
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Rejsedreømme

Post by JannieT »

Jamen det kan da også være at det er. Jeg googlede bare et billede :minna:
Alt er relativt
Post Reply