Milano og venstre galop.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Milano og venstre galop.

Post by Line_Calano »

Der er sikkert flere ting i det.

Jeg er både enig og uenig med ninie i hendes tiltag.

En hest der galoperer dårligt eller slet ikke galoperer til den ene af siderne har ofte et problem i det udvendige bagknæ. dvs i dit tilfælde højre bagknæ. og ellers så selvfølgelig i overlinien som allerede nævnt. Galoperer den nogen sinde til venstre på folden?

Jeg ville være påpasselig med at springe for meget an for udvendige schenkel, det er top irriterende først at skulle indlære dem noget forkert og så lave det om senere og anspring foregår for indvendige i min rideteoretiske verden (changementer for udvendige). Bortset fra det kan jeg godt finde på at stille unghestene ud af når jeg skal lære unghestene at springe an. Jeg plejer at gøre det på vej ud af hjørnet så de har langsiden at galopere på. Det er tit meget svært for dem at holde balancen rundt på kortsiden og så lader jeg dem galopere 3-5 galopspring før jeg tager dem op. altså aldrig rundt i den anden ende og ros.

Jeg ville dog helt sikkert se om ikke man kunne lokke ejeren til at få den gennemgået af en dyrlæge. og der skal bøjes op i knæet på bagbenene.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: Milano og venstre galop.

Post by Kokjo »

186 cm og 6 år.... Det er ikke sikkert at han er færdig med at vokse.

Shireheste i den størrelse er som regel først helt færdige med at vokse i det niende leveår. Røntgen vil afsløre dette (jeg ved godt det ikke er din hest) Når jeg skriver helt færdige, mener jeg især mineraliseringen af det kæmpe store skelet.

:)
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Milano og venstre galop.

Post by CXEC »

Faktisk syne jeg at der er kommet super gode forslag frem. OG jeg fik da ikke nævnt at jeg naturligvis synes at det er en god idé at opbygge muskulaturen på ham.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply