Hvor er Olelukøje ?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Hvor er Olelukøje ?

Post by Kokjo »

Jeg hader at være søvnløs. Det er SÅ irriterende ! Især når man har ædt natmad, drukket varm mælk og talt får... Og når man skal op igen kl. 05...

Jeg overvejer om jeg skal bede min læge om lidt kemi til de perioder hvor jeg pludselig vender døgnrytme.

Gode råd søges
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Hvor er Olelukøje ?

Post by Annemaja »

Spring en nattesøvn over af og til.... ;-) Det sker der intet ved. Lav noget hyggeligt istedet for at stress over det :-)

Da jeg var natte vagt gik mit søvncenter i udu i længere tid - specielt fordi jeg også fik stress.

Men trøstede mig med at undersøgelser viser, at kroppen ikke tager skade af at mangle en nat i ny og næ....tvært i mod kan man, hvis man lider af depressioner ligefrem have gavn af at droppe en nats søvn af og til :-)

Fakta til trøst :-) Ingen dør af at være lidt trætte - så sover man bedre natten efter :-) ( Måske..... jeg var så lige at par år om at sove igennem igen - og oplever det satdig hyppigt. Men klarer job og andre forpligtelser fint anyway.... selvom jeg er meget ældre end dig :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: Hvor er Olelukøje ?

Post by Kokjo »

Efter mit meget store vægttab opfører min krop sig meget anderledes. Det er stadig meget mærkeligt.

Jeg oplever en del fysisk ubehag ved træthed/udmattelse. Synsforstyrrelser hvor jeg bla. næsten mister evnen til at læse tekst, og jeg kan bestemt ikke køre bil. Min koncentrationsevne nedsættes også så meget, at jeg har svært ved at udføre simple arbejdsopgaver, selvom jeg presser mig selv meget.

Jeg vil forsøge mig med dit råd en dag hvor jeg har fri fra arbejde dagen efter :-)
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Hvor er Olelukøje ?

Post by 99E »

Hvis jeg har søvnforstyrrelser er det som regel stressrelateret.
Jeg lægger mig med en god lydbog elle rpodcast - en, der er interessant nok til, jeg holder fokus på "teksten" - men ikke for spændende eller sjov (so jeg ikke kan sove).
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hvor er Olelukøje ?

Post by CXEC »

Jeg har bølgeslag i iTunes som ligger på min bærbare, som jeg afspiller omkring sengetid. Det er super beroligende for mig. Ved ikke om det kunne hjælpe dig Kokjo? Det er sådan nogle naturlige lyde man kan finde på nettet og som ingen har ophavsret til, hvorfor ingens t krænkes ved at hente dem ned.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Hvor er Olelukøje ?

Post by Annemaja »

Kokjo.... tænker at din krop stadig er stresset - selvom vægttabet virker ret fantastisk - så er det en voldsom ting for kroppen, dels at være i narkose, dels at skulle ændre sig så ekstremt markant på så kort tid. Måske sundere end at være tyk - men jeg tror en krop har det mindre stresset med et langsomt stabilt vægttab. Måske det hele falder stille og roligt på plads over lidt tid :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Re: Hvor er Olelukøje ?

Post by Jasper »

Kokjo - Er det virkelig dig på billedet???

Slap af du er blevet smuk.
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Hvor er Olelukøje ?

Post by MinnaN »

Jeg plejer at løbe en tur, når jeg er rastløs/søvnløs eller også lader jeg være med at sove og skriver istedet.

Alt andet end at ligge i sengen og tælle får og rotere som en sindssyg.

Søvnløshed er bygget af nederen.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Hvor er Olelukøje ?

Post by udlandet »

Jeg havde ikke taget Ole fra dig, desvärre :ehj:
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Hvor er Olelukøje ?

Post by Frieser9460 »

Hm... min første tanke er: Har du talt med din læge om alle de dersens underlige ting, din krop hitter på?? Ellers burde du måske gøre det??

Hvad søvn angår... hm... jeg ville prøve med en gang varm kakao med cognac og så ned under dynen. Det kan godt virke for mig, hvis jeg har problemer med at sove. Især, hvis jeg hælder et ordentligt skvæt cognac i... :hhansen:

Alternativt, så naps en keeedelig og søvndyssende bog... den virker hver gang her! :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply