Hvorfor strigler er blevet så kedeligt.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Hvorfor strigler er blevet så kedeligt.

Post by KatieKat »

Jeg sad og læste en gammel tråd om graviditeter og al den ulyksaglighed der følger i kølvandet på sådan en i dag og der var et par ting der slog mig.

Hold kæft hvor er strigler blevet tandløst de sidste par år. Der var en gang hvor vi godt gad at tage nogen ophedede debatter hvor vi muligvis ind imellem gik efter manden og ikke efter bolden. Det var også dengang at det var ok at stikke en meddebattant en offentlig undskyldning hvis man var komme til at ramme hårdere end forventet.... Det har jeg i hvert fald måtte gøre mere end en gang. Der var engang hvor folk som mig ikke sad på deres hænder og afholdt sig fra at skrive hvad vi rent faktisk mente i frygt for at få skudt i skoene at man mobbede eller bare var et totalt nederen menneske... og sikkert også en dyremishandler.

Jeg føler lidt at strigler for tiden er i kløerne på, hvad jeg i mit stille (ok, nu knap så stille) sind kalder den højhellige treenighed. Et par brugere som har meget meget travlt med at fortælle andre hvordan ting bør gøres og hvor forkert det hele er hvis man ikke gør det som de mener at det skal gøres.
Så er der en enkelt bruger som tilsyneladende ikke kan gøre noget som helst rigtigt og som er rigtig rigtig god til at få andre til at fortælle hende det. Og ja, jeg indrømmer blankt at denne bruger også starter et eller andet inde i mig der giver en frygtelig lyst til at stikke hende en high-five. I ansigtet. Med en stol...

Men hvad er der blevet af dem af os der godt tør være uenige. Og godt tør have en mening? Er vi allesammen bare, ligesom mig, blevet ugidelige og trætte i hovederne af den højhellige treenigheds ihærdige forsøg på at lære os hvad vi skal mene og hvordan vi skal mene det?

Jeg kan godt lide statustråde. Og madtråde. Jeg kan også godt lide se min hest/unge/hund(stald/video/marsvin tråde. Jeg kan bare bedre lide dem når de virker som lidt beroligende læsning mellem de debatter der får mig til at tænke og føle og undre mig og hvæse og beundre og ikke når de er hvad der er mellem de fordømmende tråde der i reglen handler om dyrevelfærd eller Gry. Ke-de-ligt!

Hvad siger i andre? Kan vi gøre noget for at rode lidt op i alle os der er fandet i søvn? Er der overhovedet nogen der gider?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvorfor strigler er blevet så kedeligt.

Post by aribeth »

jeg gider ikke debattere med folk der har en "skam sig" tone over deres svar... det er derfor jeg ofte bare trækker mig efterhånden... jeg er TRÆT af at den højhellige treenighed kommer og dikterer hvordan og hvad man skal mene med mindre man ellers vil betegnes som mobber og dyreplager og andet... jeg orker det ikke... jeg trækker mig... det er dårlig stil ja ... i know...

Jeg kommer tilbage med noget mere senere....
Raxacoricofallapatorius
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvorfor strigler er blevet så kedeligt.

Post by annetteB »

hæ. Faktisk tænkte jeg noget nær det samme, da jeg tidligere idag rodede rundt i ældre debatter herinde.
Det kan jo næppe være fordi vi er løbet tør for emner at være uenige om, at vi ikke debatterer mere, så bølgerne slår mod loftet?

Så årsagen MÅ jo findes andetsteds.
Jeg har selv haft tanken den seneste tid, om jeg ville lave en tråd -igen- om hvordan man debatterede - fordi vi lader til at have glemt det.

Og en om, hvorvidt det egentlig er ok at lade skinne igennem i en debat, at der er nogle mennesker man egentlig ikke kan lide? Eller om man SKAL sidde på sine hænder i så tilfælde, fordi det sikkert et eller andet sted er synd for den man ikke bryder sig om og man derfor(?) skal være et rart menneske og lade som om det ikke KLØR inden i én bare ved synet at vedkommende...eller i forumregi: et indlæg fra vedkommendes lille rystende hånd.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvorfor strigler er blevet så kedeligt.

Post by HHansen »

Jeg gider godt.

Og jeg synes iøvrigt ikke du har ret.

Jo i at det er kedeligt for tiden, og i at Gry er jagtet ALT for meget hver gang hun pipper.. men jeg kan ikke få øje på den hellige treenighed..??

Håber sgu ikke det er fordi jeg er MED i den??? :hva:

Og jeg tror så heller ikke på at der sidder nogen der ikke tør skrive hvad de mener af frygt for.. hvad???
Det skulle da lige være nogle nyere skribenter der ikke har opdaget at der faktisk ikke sker noget. Ikke noget som helst.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Hvorfor strigler er blevet så kedeligt.

Post by annetteB »

nej, tag dig nu sammen HelligHansen - du er i en liga helt for dig selv!
:lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Hvorfor strigler er blevet så kedeligt.

Post by KatieKat »

Så er jeg ikke sikker på at jeg har formuleret mig helt rigtigt Helle, for så er vi nok uenige alligevel. I hvert fald om Gry.

Hvis jeg stikker næsen frem herinde og siger noget fuldstændigt idiotisk, så forventer jeg faktisk at der er nogen der påtaler det for mig. Hvis jeg gentagne gange gør det så forventer jeg at det bliver påtalt tit.
Den eneste ting jeg aldrig nogensinde ville forvente er at det ikke skulle være i orden at være uenig med mig når jeg siger noget der er idiotisk. Eller at det ikke skulle være i orden at sige det.

Den der med ytringsfriheden igen. Hvorfor er det ikke ok at være nakken af Gry eller hvem som helst ellers hvis man synes de er røvirriterende? Det er kedeligt ja. Og det siger jo faktisk mindst lige så meget om dem der er på nakken af Gry som det gør om hende, men det er da ikke mod nogen regler.

Jeg synes det er røvkedeligt at hvis jeg siger noget i en tråd, så vil jeg i øjeblikket stort set kunne forudsige hvem der vil svare og også hvad de vil svare. Sådan synes jeg aldrig jeg har haft det herinde før. Det har jeg i øvrigt heller ikke med den her tråd, så jeg ser frem til at blive overrasket og få et par øretæver af nogen jeg ikke havde forventet.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Hvorfor strigler er blevet så kedeligt.

Post by HHansen »

KatieKat wrote:Så er jeg ikke sikker på at jeg har formuleret mig helt rigtigt Helle, for så er vi nok uenige alligevel. I hvert fald om Gry.

Hvis jeg stikker næsen frem herinde og siger noget fuldstændigt idiotisk, så forventer jeg faktisk at der er nogen der påtaler det for mig. Hvis jeg gentagne gange gør det så forventer jeg at det bliver påtalt tit.
Den eneste ting jeg aldrig nogensinde ville forvente er at det ikke skulle være i orden at være uenig med mig når jeg siger noget der er idiotisk. Eller at det ikke skulle være i orden at sige det.

Den der med ytringsfriheden igen. Hvorfor er det ikke ok at være nakken af Gry eller hvem som helst ellers hvis man synes de er røvirriterende? Det er kedeligt ja. Og det siger jo faktisk mindst lige så meget om dem der er på nakken af Gry som det gør om hende, men det er da ikke mod nogen regler.

Jeg synes det er røvkedeligt at hvis jeg siger noget i en tråd, så vil jeg i øjeblikket stort set kunne forudsige hvem der vil svare og også hvad de vil svare. Sådan synes jeg aldrig jeg har haft det herinde før. Det har jeg i øvrigt heller ikke med den her tråd, så jeg ser frem til at blive overrasket og få et par øretæver af nogen jeg ikke havde forventet.


Nå men så langt er jeg jo enig med dig.. HVIS man er fuldstændig skudt i roen og gerne vil udbrede det som sandheden - så må man nok forvente at få at vide at man er skudt i roen.
Men dét er så ikke MIN opfattelse af hvad der sker når Gry skriver noget. Og dermed ikke sagt at folk der er uenige IKKE må skrive det til hende. Jeg synes bare at det ofte virker som om en del herinde slet ikke PRØVER at forstå hvad der bliver skrevet. De er uenige bare fordi de ser brugernavnet.

Det kunne være interessant hvis alle ændrede brugernavne. Til bruger1, bruger2, bruger3 osv...
så alle kun forholdte sig til det skrevne i situationen, og IKKE til hvem der skriver og hvad de skrev for en måned siden.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Hvorfor strigler er blevet så kedeligt.

Post by aribeth »

Men dét er så ikke MIN opfattelse af hvad der sker når Gry skriver noget. Og dermed ikke sagt at folk der er uenige IKKE må skrive det til hende. Jeg synes bare at det ofte virker som om en del herinde slet ikke PRØVER at forstå hvad der bliver skrevet. De er uenige bare fordi de ser brugernavnet.


Skal vi prøve at se om det her kan undgå at blive en tråd der ikke handler om Gry?

Jeg kan blot sige at ovenstående IKKE er tilfældet hos mig... (selvom nogen sikkert godt vil fortælle mig at DET i hvert fald ikke passer :linski: )
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Re: Hvorfor strigler er blevet så kedeligt.

Post by Tigerbaby »

Jeg synes det er rigtigt at der førhen var flere interessante tråde, hvor folk ikke havde problemer med at give udtryk for en mening, hvor upopulær den så end kunne blive.

Jeg synes faktisk HN er der hvor der foregår mest debat for tiden, og selv der er det jo ikke det store. Jeg tror det handler om, at der er blevet skabt en konsensus om, at man kun må ytre sig, hvis det man har at sige, er i fuldstændig overensstemmelse med trådstarters eller flertallets holdning. Samtidig virker det også som om de her fora i højere grad er blevet folks private dagbøger, fremfor steder hvor man kan og skal udveksle meninger om stort og småt.

Jeg giver facebook skylden. Den side har indoktrineret os til hele den der "fortæl mig hvad du laver lige nu, og det skal helst være lidt sødt eller lidt sjovt eller få mig til at synes at det også bare er så hårdt for dig, men at du klarer det helt vildt flot, i hvert fald kan jeg så trykke like, og så tror resten af verden nok vi er så gode veninder, og at jeg er en rigtig fin person, der bare er så obs på mine medmennesker"-kultur. Måske kunne det have set helt anderledes ud, hvis der var blevet gjort alvor af at indføre dislike-knappen.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Hvorfor strigler er blevet så kedeligt.

Post by CXEC »

Går det ikke altid lidt op og lidt ned? Jeg synes vi har været i debattørkeperioder før. Jeg tror at det kommer igen, især fordi nogen tager initiativ til at starte noget op, som regel.

Bortset fra det, har Tigerbaby nok ret i det med FB-kulturen.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply