Er du aktiv ?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Er du aktiv ?

Post by Kokjo »

Jeg forsøger...

Jeg fik en havkajak til min fødselsdag i foråret - Det er fedt og man bliver pæn af det, på overkroppen, ryg og mave ihvertfald. Men nu er det for koldt, så jeg er begyndt at løbe.
Eller.... det er kun min 2. løbedag idag.

Men jeg vil rigtig gerne løbe. Jeg vil også gerne danse, men jeg føler jeg har besvær med at koordinere mine ben på alt andet end lige linie :hhansen: så jeg tænkte at jeg ville begynde at løbe først.

Og så har jeg fået den tanke, at det vel kun er rimeligt at jeg er i relativt god form og selv er istand til at løbe en længere strækning, når jeg beder min hest om at bære mig i løb, over en længere strækning.

Og når jeg så tænker på hvor mange år jeg har mishandlet min krop med overvægt, så er jeg nu meget fokuseret på at være god ved den, og passe godt på den, så den forhåbentlig kan blive ret gammel, og virke på bedst mulig måde, i længst mulig tid.

Og så rider jeg stortset hver dag på min dejlige islænder. Dem vil jeg gerne have flere af :elsk:

Og så krydrer jeg lige med lidt billeder :hhansen:

Før min første kajaktur nogensinde (bemærk de lækre sko):

Image

Al begyndelse er svær, derfor holder vi os på lavt vand hvor hunden også kan bunde.

Image

Statesman er altid flink til at hjælpe

Image

Image

Og så er der jo livsnydelse og smukke solnedgange...

Image

Image

Image

Og så er der jo lige mig & Reykur... Jeg håber snart jeg kan få nogle nye billeder med lidt fart på.

Image
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
User avatar
mathea
Posts: 279
Joined: Wed 23. Dec 2009 16:13

Re: Er du aktiv ?

Post by mathea »

fantastiske billeder - det ser totalt lækkert ud - hvor er Statesman sej

Ang aktivitet (og tak for at starte tråden - håber at kunne finde en masse inspiration)

Jeg var syg med en alvorlig D vitamin mangel og stresset slut sidste år/start dette år. Det gav mig en overvægt på 10 kg - hvoraf de 3 er væk.

Mit angreb på de sidste 7 (gerne 10 faktisk - men de 7 jeg 'mangler' er mit mål):

Yoga 2 gange om ugen
fitness 3 gange om ugen - heraf skal 20 min enten være cykel eller elliptical træning

og hvis nu min cykel ikke hele tiden blev piftet herhjemme -poogift ville jeg cykle til og fra arbejdet (7 km hver vej) .

De sidste 2 dage om ugen er ikke dovne dage - men nogle gange skal der også vaskes tøj og bruges tid på andet praktisk :-)
"100% of the Shot's You Don't Take Don't Go In"
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Er du aktiv ?

Post by annetteB »

jeg er aktiv for så vidt at jeg har et fysisk krævende job: udendørs, mange løft, meget gang osv.
Derudover forsøger jeg at komme UD og gå nogle timer i naturen hver uge - det er sværere nu, hvor der er bælgravende mørkt allerede 1½ time før jeg får fri. Men så må det vente til fridagene.

Derudover dyrker jeg ikke motion mere. Sidste år dyrkede jeg styrketræning flere gange om ugen, men det koster penge og jeg er ludfattig pt. Ved heller ikke om jeg ville gide det mere: jeg er så utrolig tilfreds og lykkelig med mit liv, at det næppe ville tiltale mig på samme måde at hive jern i et nålefiltbelagt lokale i timevis hver uge.
Men gåturene ved stranden og i skoven, dem nyder jeg. Især når jeg kan være heldig at bedsteven har fri og vil følges med mig. To par øjne ser mere end et. Og det er det primære i mit liv pt: At jeg laver noget jeg nyder.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Er du aktiv ?

Post by Pia »

Pt, med mange studier og et par knæ jeg skal have lavet, bliver det kun til fitnesscenteret.

Vi har heldigvis et ret godt et af slagsen.

Normalt går jeg lange ture i rask tempo. Lækre naturoplevelser er normalt et stort incitament her.

Jeg synes kajakken og dens muligheder ser fantastiske ud!
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Re: Er du aktiv ?

Post by Tigerbaby »

Ej hvor ser det bare fedt ud med den havkajak Kokjo! Det gad jeg virkelig godt prøve en dag (på lavt vand)!

Jeg laver alt for lidt. Nu har jeg faktisk tiden til det, men det gør det nærmest bare sværere at komme ud af døren. Det sidste års tid har jeg cyklet omkring 60-70 km om ugen som eneste motion, nu bliver det måske til 10-20 km. Ellers går jeg tur et par gange om ugen eller tre, oftest omkring en time pr. gang.

Jeg har faktisk et medlemskort til fitness, og en yoga-dvd, men jeg får det ikke rigtig brugt. Jeg bliver nok nødt til snart at sparke mig selv gevaldigt meget i gang.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Er du aktiv ?

Post by Frieser9460 »

Sikke nogle fantastiske billeder!! :respekt:

Er jeg aktiv? Hm... sikkert ikke helt så meget, som jeg kunne være, men jeg arbejder på, at det skal blive bedre.

Jeg bevæger mig jo en del hver dag i forbindelse med pasningen af hestene og vores andre dyr - det må vel tælle for bare LIDT? Og så går jeg ofte ture sammen med kæresten i weekenderne + vi går til dans hver torsdag.

Men lige om snart er jeg jo hundeejet også, og mon ikke det puster lidt til aktiviteten?

Der ud over har jeg en ambition om at få genoptaget min bodytoningstræning derhjemme 3 gange om ugen... har sådan en fancy dvd-dims med Carmen Elektra, som faktisk indeholder nogle knaldgode øvelser! :jeanie:

Jeg har jo sådan noget i retning af 5-7 kg., jeg meget gerne vil af med for at opnå min idealfigur. :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Kokjo
Posts: 185
Joined: Mon 10. Oct 2011 19:23

Re: Er du aktiv ?

Post by Kokjo »

Ped - Pig island :hhansen: Svinø.
Vh Christine

Lækkert håndsyet hesteudstyr www.trollhillfarm.eu
Dare to dream... www.shirefarm.dk
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Er du aktiv ?

Post by MinnaN »

Øehm... Jo, det vil jeg tro jeg er. Ridning 3 gange om ugen, dertil kommer at jeg skal cykle 10 km for at komme frem og tilbage. De blir taget i raskt tempo igennem skoven. Milano er ikke nem at ride med højt rygsving (som er blevet ENDNU bedre), så der blir helt naturligt trænet mave og ryg. Udmugning plus det løse.

På arbejdet blir der gået knapt 10 km om dagen. Jeg kan mærke det i ballerne. Når vejret er til det (det ikke blir for hurtigt mørkt), så løber jeg lørdag og søndag. Mandag er styrketræning, efter mindste er tumlet omkuld.

Øehmm. Jo, jeg er aktiv. Men jeg har været fed i for mange år og nu vil jeg ikke mere. Min krop er ved at blive pæn og jeg skal aldrig mere være en hval. Jeg mærker ikke meget til min bækkenløsning og protusion andet end i kulden og ved svær overbelastning. I like. Og jeg elsker at bruge min krop. Det er SÅ fedt at mærke den blive brugt ordentligt.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Er du aktiv ?

Post by Lena »

Jeg er meget aktiv.......... Har et job som kræver en god fysik, hvor vi også går meget. Jeg er begyndt at løbe igen og så har jeg jo hesten..... så jo jeg er aktiv.

Det var jeg også sidste år da jeg begyndte at løbe.
Men min kondi var bare ikke særlig god. Jeg kunne bundmuge bokse hele dagen og kunne dog ikke løbe ét minut af gangen........ Vildt chok at jeg skulle bruge 6-7 uger på at kunne løbe 1½ minut, gå to minutter og igen 1½ min løb..... ialt 6 gange. Men det kunne jeg ikke.
Lige så fedt var det at opnå at kunne løbe 30-40 minutter UDEN stop........ :jeanie: :jeanie: :jeanie: :jeanie:

Efter en løbepause på 10 måneder kan jeg konstatere at min genoptræning følger planen. 1 uge til hvert trin........ og jeg tør ikke andet end at følge "opskriften".
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Er du aktiv ?

Post by CXEC »

Åh, jeg er delvist aktiv, tror jeg. Fitness er ikke så meget mig, men jeg har lige i for kort tid siden meldt mig til en prøve time i noget jeg BARE må prøve. Så må det bære eller briste. Timen er nu på fredag.... :wow:

Ellers står den på pilates her hjemme og gå ture rundt i Kbh. Desværre rider jeg ikke nok. Det kan der gøres noget ved. Og det bliver der.

Kajak er det ALLER fedeste jeg har prøvet. Det må bare være så fedt at bo sådan som du gør Kokjo, for der kan du fise ud hver dag. De kajakker jeg har adgang til ligger i Sverige! Har ingen billeder, desværre.


Ellers er det Specialet der har 1. prioritet og så den eksamen jeg skal til om lidt i december.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply