Juni statustråd

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Juni statustråd

Post by Ane »

Åh nej Jannie :(

Det er jo noget alvorligt skidt!! Jeg håber han tager fejl.

Godt med operationen. Skidt med blommen Missophie, hvad lavede du?.

Jeg har klippet buksbomhække, sået køkkenhave, fjernet lort på hestefolden. Trænet hestene i at være adskilt og fjernet døde grene fra frugttræer.. det er dejligt - jeg kan godt lide at flytte tilbage til landet.

Her er hestene i deres skovfold (Rivaldo sender sine ønsker om god bedring til sin gamle homie)

Image

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: Juni statustråd

Post by 99E »

JannieT wrote:Dyrlægen tror, at mit smukke kræ har ringfod :graed:

Opmuntring: Det troede dyrlægen også om min. Jeg tudede temmeligt meget.
Røntgen er en god ting. Det var forbenet dragtbrusk...

10 år senere render hun stadig glad rundt, uden sko i øvrigt, og er frisk og glad og sund.
Og hopper over mindre ting uden det store bøvl, kan rides og løbes ture med og den slags.
Det er den lille tykke til højre...
Image
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Juni statustråd

Post by sinesmølf »

Hvor ser det dejligt ud Ane, du har smukke heste.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Re: Juni statustråd

Post by Ane »

Ja, de er smukke -tak for rosen. Det er ren idyl i deres nye fold. Her er de lukket ud på det græs de står og kigger langt efter på det første billede:

Image


ja forbenet dragtbrusk er en noget mere medgørlig diagnose.. så selv om det er mærkeligt at ønske sådan noget, så ville det være nemmere at håndtere..

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: Juni statustråd

Post by Skjold (Tidl. SL) »

AV misssophie!! I sidste uge tog jeg spidsen af fire fingre på mandolinjernet - det er vildt så meget blod der kan komme ud af fingerspidser! Heldigvis ikke så "dybt", og det er ret pænt nu, men....arrrrgh!
/SL
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Juni statustråd

Post by CXEC »

Av, kan I SÅ holde op med at skære i jer selv? NU! :mur: :brok: Får sympati smerter. :peg:

Ane: Føj hvor ser de stakkels heste ud til at hade deres nye fold. Eller noget. :atengstedt:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Juni statustråd

Post by FruTusse »

Jeg mistede i fredags min højt elskede smukke og dejlige Charmy-mis

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Han fik en tilsyneladende harmløs forkølelse, som han havde præcis magen til i marts sidste år, men da dyrlægen ikke ville udskrive det antibiotika som hjalp ham sidst gik han fra foder og vand efter nogle dage. Han blev indlagt i væske- og antibiotikabehandling i 2 døgn og blev sendt hjem igen, på trods af at han på daværende tidspunkt endnu ikke spiste og drak selv, men han havde det helt tydeligt bedre og skulle fortsætte på antibiotika i 12 dage.
Han kom hjem torsdag d. 24. maj, spiste selv noget tørfoder lørdag morgen og derudover måtte jeg tvangsfodre ham med moset vådfoder og vand.
Det måtte jeg også gøre sidste år, for når katte er tilstoppede i næsen og ikke kan lugte, så spiser de ganske enkelt ikke, og sidste år gik der en 4-5 dage og så begyndte han selv at spise da forkølelsen lettede.
Men han ville stadig ikke selv spise, virkede interesseret nok men som om han fik kvalme ved at lugte til sin mad, så onsdag fik jeg noget kvalmestillende hos dyrlægen, og da den udleverede antibiotika kan give kvalme anbefalede dyrlægen mig at stoppe med denne allerede om tirsdagen, da Charmy faktisk lød ret okay og ikke tilstoppet af snot.
Men kvalmestillende hjalp ikke bare sådan lige med det samme, og torsdag var han bare så skidt og afkræftet at jeg ringede rundt til vagtdyrlæge men måtte opgive og vente til næste morgen da vagtdyrlægen lå i Birkerød, og jeg har ikke bil.
Min sædvanlige dyrlæge kunne ikke tage Charmy ind i væskebehandling om fredagen da de ikke har kapacitet til at have dyr indlagt i weekenden så de henviste mig til Københavns Dyrehospital.
Her kom jeg med Charmy omkring kl. 11, og ved undersøgelsen af Charmy mente dyrlægen at det lød som om han havde noget væske omkring lungerne. Det skulle undersøges med røntgen og jeg tog tilbage på jobbet og afventede en opringning.
Det viste sig at lille Charmy desværre havde ret meget væske omkring lungerne og ved nye røntgenbilleder lidt senere på dagen kunne dyrlægen se en masse i brysthulen (tror jeg at det var) som hun mente var en tumor. Denne tumor mente hun havde presset på og var årsag til udsivning af væske omkring lungerne.
Jeg fik at vide at der intet var at gøre og at Charmy var bedst tjent med at få fred, men at han sagtens kunne vente og ligge i væskedrop til jeg kom senere.
Måtte så lige vente på min ene veninde der havde været så sød at køre os derind inden hun mødte på job i en fritidsklub, og som ville køre med derind igen lidt senere for at sige farvel til Charmy.
Så jeg var derinde igen lidt over kl. 18 og fik pga heftig skadestueaktivitet god tid til at sidde hos Charmy og få sagt ordentligt farvel, men hold da helt op hvor var det svært og hårdt.
Min lille misser lå og kiggede på mig med sine blå, blå øjne og var tydeligt glad for at se mig, men han var virkelig rigtig skidt. :graed:
Han lå og puttede med hovedet på en pote da han fik sin overdosis bedøvelse, lige så stille og forsigtigt, og så i grunden ikke spor død ud da det var ovre. Sad hos ham i en 15-20 min og nussede hans fine hvide lækre pels og fik sagt mere farvel. :graed:
Hold kæft det var hårdt at skulle gå fra ham....
......og nu tuder jeg igen :graed: :graed: :graed:

Her er så ufattelig tomt, selvom jeg har både Chilli og Oscar, for Charmy var en lille mis med så stort et hjerte og personlighed at han fyldte rigtig, rigtig meget, på den gode, kærlige og søde måde, og han har altid haft en ganske særlig stor og nær plads i mit hjerte.
Jeg savner ham helt ubeskriveligt meget, kan ligesom slet ikke give slip, og jeg har så uendelig svært ved at forstå at det kunne gå så stærkt og at han ikke er her mere :graed: :graed: :nej:

Jeg synes faktisk lige i øjeblikket at verden er ualmindelig uretfærdig.

Hvad fanden hjælper det at det endelig er lykkedes at få job når alt andet så ramler i stedet for?! :nej: :nej:

Jeg har valgt at få Charmy kremeret, selvom jeg overhovedet ikke har råd lige nu, for jeg har brug for at have ham hos mig, og når nu jeg ikke har en egen have at kunne begrave ham i, så må det være sådan.
Jeg vil så have lavet et lille smykke i form af en glasperle hvor en lille smule af Charmy's aske bliver pustet ind i, og lægger sig inde i glasperlen som små hvide skyer. Så det hos dyrlægen men også her: http://www.mindeperlen.dk/Default.aspx?ID=32

Jeg har simpelthen brug for at have en form for håndgribeligt minde om Charmy og dette må være det nærmeste jeg kan komme det.

Jeg skal ikke have en kat mere igen, Oscar må simpelthen lære at affinde sig med at være alenekat, selvom han faktisk virker som om han savner Charmy. Jeg har i dag taget mig sammen til at bære transportkassen ud på sin plads i skuret og det håndklæde Charmy havde med i denne har Oscar ligget på hele aftenen.
De sidste par nætter har han tilbagt inde i Charmy's yndlingshule. Han plejer ellers altid at sove i sengen, og helst oveni mig, så jeg tror faktisk at han savner...... :ked:

Det er sgu' hårdt dette her, og kommer til at tage tid.
Der har været for mange smertelige tab de seneste 2 1/4 år og det tærer godt nok på sjælen :graed:
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Juni statustråd

Post by misssophie »

ja lige præcis mandolinjernet...

lorteredskab!!!

og mens jeg sad og havde travlt med at bløde, fik ham den langhårede pludselig en ret heftig allergisk reaktion, sikkert mod de pennicilinpiller han fik fordi han fik opereret en flækket kindtand ud igår.

-fat i vagtlægen og afsted på tanken og købe antihistamin...

drama drama!

nu gider jeg ikke mere, jeg går i seng... godnat!
Misssophie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Juni statustråd

Post by misssophie »

øv mette. ked af at høre om charmy... det lyder bestemt til at du gjorde det rette, selvom det ikke hjælper ret meget...
Misssophie
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juni statustråd

Post by Frieser9460 »

Åååååh... Mette... det gør mig virkelig ondt at læse om smukke Charmy, og jeg føler virkelig med dig... det gør så ondt, når man mister. Faktisk sidder jeg selv her og får tårer i øjnene (sikkert derfor, mine kollegaer kigger lidt underligt på mig), når jeg læser din beretning. :graed:

Charmy er nu en smuk stjerne på himmelen... og forhåbentlig vil de gode minder efterhånden begynde at erstatte det værste af sorgen og savnet...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply