Japan

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Japan

Post by Lena »

Hvor fedt........

Sjovt at se hvordan I er langt højere end japanerne.
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: Japan

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Lena wrote:Sjovt at se hvordan I er langt højere end japanerne.


HAHA! Ja, du har en KÆMPEmand på det første billede!

Flere billeder? Fortæl mere!!

Især vil jeg gerne have en tolkning af det der toilet.. Var det sjovt at sidde på en vandfontæne og blive spulet i røven?
/SL
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Japan

Post by Pia »

Tak for billederne, det er rigtig god læsning! Mere?
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Japan

Post by BeritH »

SL wrote:
Lena wrote:Sjovt at se hvordan I er langt højere end japanerne.


HAHA! Ja, du har en KÆMPEmand på det første billede!

Flere billeder? Fortæl mere!!

Især vil jeg gerne have en tolkning af det der toilet.. Var det sjovt at sidde på en vandfontæne og blive spulet i røven?


Det vil jeg altså også gerne vide - og blev man nænsomt lufttørret i måsen efter spuling??
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Japan

Post by Frieser9460 »

Det ser ud til at have været en super lækker tur. :jeanie:

Jeg bliver (næsten) helt misundelig... okay... måske faktisk temmelig misundelig... men på den gode måde, altså. :berith:

Rigtig fine billeder. Jeg kunne selv godt tænke mig at se Japan en dag. :-)

Er folk så "stive" i det derovre, som man altid ser på film? Alt det der med at bukke osv.?
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Japan

Post by HHansen »

Nu er manden 2 m høj, så det er selvfølgelig ikke sært at han rager godt op over japanerne. Jeg er 165 og de fleste af kvinderne var mindre end mig.

De holder meget på formerne og bukker ærbødigt når de f.eks giver penge tilbage i butikken - og som det første vi oplevede, da vi skulle med bus fra lufthavnen, da stod der så to medarbejdere og bukkede når bussen kørte! Det samme så vi i toget, konduktøren bukkede når han kom ind i vognen, og igen når han gik ud.
Det smitter, så vi bukkede også når vi sagde tak for at få vores kaffe eller penge tilbage osv...
På et af hotellerne tog indchekning lige et par minutter, og da sagde damen "tak fordi i venter" flere gange - hvad skulle vi måske ellers gøre?? :hhansen: :hva:

Toiletterne - der gik lige et par dage før jeg turde prøve :hhansen: Da jeg var lille havde jeg en traumatisk oplevelse med en stoppet faldstamme der gjorde at når overboen trak ud så slog vandet op i vores WC - det skete mens jeg sad på det som 3 årig, og den slags er åbenbart svært at komme over - så jeg bliver altid forskrækket hvis vand begynder at løbe eller lign. :roed:
Men jeg tog mod til mig og trykkede på knappen for spuling - dét føles sært!!!! Lad mig sige det sådan, vandstrålen er MEGET præcis! Jeg er dog lidt skuffet over at det ikke er MERE effektivt end det er - man kan ikke undvære papir! Og på de toiletter vi kom forbi var der ikke tørring - kun spuling og også bidét funktion (der er strålen så bare et andet sted). Til gengæld var der varme i sæderne - pænt unødvendigt i 25 graders varme.. mange steder havde toiletterne også den funktion at de kunne spille musik - eller give "flushing sounds" - jeg antager at det er for at andre ikke kan høre om man prutter eller tisser :ehh:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
JannieT
Posts: 773
Joined: Fri 17. Oct 2008 22:09

Re: Japan

Post by JannieT »

Hvor ser det spændende ud :-)

Min lillebror vil også enormt gerne til Japan. Jeg tror, at jeg vil foreslå ham, at vi tager afsted sammen :atengstedt:
Alt er relativt
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Re: Japan

Post by Skjold (Tidl. SL) »

HHansen wrote:Toiletterne - der gik lige et par dage før jeg turde prøve :hhansen: Da jeg var lille havde jeg en traumatisk oplevelse med en stoppet faldstamme der gjorde at når overboen trak ud så slog vandet op i vores WC - det skete mens jeg sad på det som 3 årig, og den slags er åbenbart svært at komme over - så jeg bliver altid forskrækket hvis vand begynder at løbe eller lign. :roed:
Men jeg tog mod til mig og trykkede på knappen for spuling - dét føles sært!!!! Lad mig sige det sådan, vandstrålen er MEGET præcis! Jeg er dog lidt skuffet over at det ikke er MERE effektivt end det er - man kan ikke undvære papir! Og på de toiletter vi kom forbi var der ikke tørring - kun spuling og også bidét funktion (der er strålen så bare et andet sted). Til gengæld var der varme i sæderne - pænt unødvendigt i 25 graders varme.. mange steder havde toiletterne også den funktion at de kunne spille musik - eller give "flushing sounds" - jeg antager at det er for at andre ikke kan høre om man prutter eller tisser :ehh:


Du holdte dig vel ikke helt i flere dage?

Jeg har også prøvet det der med en stoppet faldstamme: det giver varige mén!! Sådan en gang kold toiletvand, der ligepludselig rammer balderne på et lige-før-og-næsten-toiletvant barn er bare ikke sagen!! Nej, sådan en gang spuling af et automatisk toilet ville jeg nok også være liiidt betænkelig ved!
/SL
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Japan

Post by HHansen »

SL wrote:Du holdte dig vel ikke helt i flere dage?

Jeg har også prøvet det der med en stoppet faldstamme: det giver varige mén!! Sådan en gang kold toiletvand, der ligepludselig rammer balderne på et lige-før-og-næsten-toiletvant barn er bare ikke sagen!! Nej, sådan en gang spuling af et automatisk toilet ville jeg nok også være liiidt betænkelig ved!


Jeg troede jeg var den eneste i verden med dét traume :plop:

Nej jeg holdt mig ikke i flere dage - det kan jeg slet ikke. Faktisk er det en joke når vi er nogen steder for jeg skal tisse HVER gang vi kommer forbi et toilet.. Men jeg brugte bare ikke spule funktionen de første dage :wow:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Japan

Post by HHansen »

smukke-ped wrote:Gider i virkelig tage på ferie et sted, hvor man selv skal stege sin bøf, når man er på restaurant?

:hhansen:

Det der mad med det rå æg....hvad er det? Det ligner noget der smager af noget....godt og lækkert...


Ja vi var faktisk ude for det flere steder.. grill ved bordet, kogeplade på bordet, gasblus på bordet :aribeth:
Men det var lækkert kød! Og lækkert mad. Det meste af det. Og rå æg er meget populært, det fik vi flere steder.
Det berømte Sukiyaki er kød der koges i en soyaboullion blanding sammen med tofu, grøntsager og den slags.. og så dypper man det i rå æg inden man spiser det.

Det her:
Image
var det berømte wagyu kød fra køer der har fået massage og alt sådan noget - tilbehøret var forskellige stegte grøntsager og ris - med æggeblomme på. Man skulle så røre det hele sammen inden man spiste det. Skålen det blev serveret i var brændende varm, så det stegte også lidt i den. Det var meget lækkert!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply