Juli - tiden flyver...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pia »

Ja, de må være en uges tid i dag, tiden flyver :-)
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pia »

Høns helt privat, det lyder som noget jeg gad bruge lidt tid på, ja høns er vildt sjove.

Har du et link?
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pia »

Tak, den ser godfin ud!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Juli - tiden flyver...

Post by HeidiO »

Fin hønsefilm, de har også filmet den rigtig godt :mikkel:
Heidi
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stardancer »

Tillykke Ninie, de ser vel nok fine og store ud selvom de er kommet før tid :mikkel:

Min mor er midlertidigt flyttet på plejecenter de næste 3 uger, mens hun modtager kemobehandling. Så må vi se om ikke det hjælper på kræften og om ikke kommunen snart får fundet en bolig til hende på et af plejecentrene/ældrebolig. For nu om dage er dødsyge mennesker åbenbart ikke indlagt selvom de modtager behandling :ehh:

Vi har været til kønsscanning i dag, og der er ingen tvivl om kønnet, heller ikke hvis jordemoderen havde undladt at skrive det :skoer:


Image
/Sofie
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Pia »

Tillykke Stardancer.

Jeg er hjemme, efter en fantastisk hyggelig weekend hos Heidi.

Vi har grinet, ponyhestehygget, drukket (sød *irks*) asti :plop: , spist alt for meget god (!) mad, drukket alkoholfrie øl :viben: , hesteponyhygget noget mere, været ved vandet, snakket og sladret.

Ponyerne er efterhånden gode til, at komme med i byen, de vader lige op i trailer, er søde at have med i byen og stresser ikke. Begge ponyer fik våde føder ved fjorden og jeg havde den fedeste ridetur i morges, langs vandet, i frisk tempo og med en glad og tryg hest.

Nu skal jeg hente en høne, jeg har fået ved et tilfælde, en sølvrandet wyandot på 10 uger, de er så smukke :elsk:
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Lena »

Tillykke med ungerne, Ninie og Mikkel...... Det er da langt at foretrække at føde vaginalt, hvis man ellers kan finde ud af det. Kejsersnit kan tage uger at komme sig over........
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Juli - tiden flyver...

Post by Frieser9460 »

Hyggelig hønsevideo, Ped. :askepot: Høns ER skønne! Jeg glæder mig også, til kæresten får taget sig sammen til at flikke et hønsehus og en hønsegård sammen, så vi også kan få høns. Vi er blevet enige om, at det er sådan nogle dansk landrace høns, vi skal have, når det engang bliver.

Lige nu er hverdagen vendt tilbage efter tre ugers ferie. Hold da op, det er hård kost!! Jeg kunne sagtens have brugt 3 ugers ferie mere... :-?

Og så den pokkers varme om natten... Jeg har næsten ikke sovet i nat!

Det er DEJLIGT med varme om dagen, men pyh... temperaturen måtte altså gerne falde et par grader om natten...

Nå, skidt pyt... Jeg må slæbe mig gennem dagen og glæde mig til fyraften. I aften skal der trænes pony. :elsk:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
stardancer
Posts: 525
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: Juli - tiden flyver...

Post by stardancer »

Pia wrote:Tillykke Stardancer.

Jeg er hjemme, efter en fantastisk hyggelig weekend hos Heidi.

Vi har grinet, ponyhestehygget, drukket (sød *irks*) asti :plop: , spist alt for meget god (!) mad, drukket alkoholfrie øl :viben: , hesteponyhygget noget mere, været ved vandet, snakket og sladret.

Ponyerne er efterhånden gode til, at komme med i byen, de vader lige op i trailer, er søde at have med i byen og stresser ikke. Begge ponyer fik våde føder ved fjorden og jeg havde den fedeste ridetur i morges, langs vandet, i frisk tempo og med en glad og tryg hest.

Nu skal jeg hente en høne, jeg har fået ved et tilfælde, en sølvrandet wyandot på 10 uger, de er så smukke :elsk:


Tak :-)

Apropos høns, så gad jeg godt have et par høns, men når vi ikke har egen have går det desværre ikke. Naboerne gider jo nok ikke ha jeg laver hønsegård i vores meget lille fælleshave :linski: Men høns er så søde, vi havde høns (og mange andre dyr) da jeg voksede op og vi havde endda en kælehøne; Puttemor :elsk: Den sødeste hvid med sorte pletter dvæghøne :-) Puttemor var tit med inde i huset, så fodrede vi hende med korn og havde en vandskål til hende :lol:
/Sofie
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Juli - tiden flyver...

Post by misssophie »

vi har faktisk næsten lige fået 6 stk dansk landrace

3 af dem er fuldstændigt væk-fra-vinduet-flaksende

og 3 er stille og rolige, og finder sig pænt i at blive dikket på...
Misssophie
Post Reply