Detox dit liv

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Detox dit liv

Post by Pauillacine »

Jeg læste en artikel her til morgen.
Den handlede om en dame, der havde kvittet sukker, hvilket være sig brød, mælkesukker, cola light - alles!

Den omtalte dame havde naturligvis fået det meget bedre, for sukkeret var jo skyld i hovedpine, mavepine, agressivitet, dårlig hud mm.
Artiklen havde for en sikkerheds skyld et link [url]http://detoxditliv.webmanage.dk/default.asp?mainmenu=18[/url] til firmaet, der formedels ussel mammon havde hjulpet damen til et meget bedre liv.
Det indbefatter kolde bade, tarmskylning og børstning af kroppen med en strigle :D

Jeg er jo nysgerrig, og ved godt at jeg konsumerer mere sukker end godt er. Og så er jeg lidt nysgerrig mht. disse 'folkebevægelser' og hellige mennesker, der har set lyset. ER jeg bare bondsk bagefter? Eller bare meget grounded?
Nu har jeg heller ikke nogle ulemper af mit fødevareindtag - udover en bred mås :mrgreen:

Hjemmesiden får mig ikke til at hoppe på et kursus, men min nyserrigehed er der stadig.
Der er jo andre, måske mere målrettede 'ændr dit fødevareindtag og dermed dit liv'-ting i omløb.
På min arbejdsplads har feks. Atkinsons kur og DDV-medlemmerne sendt hinanden sigende blikke over frokostbordene, men ingen er nu kommet i mål, såvidt jeg kan vurdere.

Er nogle af jer hoppet på en bølge som denne, og er I kommet ud på den anden side som nye, bedre renskurede mennesker? Og hvorfor søren gjorde I det? Hvor længe holdt det?

:D Julie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

[quote:34c35bb66b]Det indefatter kolde bade, tarmskylning og børstning af kropen med en strigle[/quote:34c35bb66b]

Uuuh, dét er jeg sikker på virker!
Jeg fik det SÅ meget bedre bare af at LÆSE ovenstående, at jeg slet ikke behøver at gennemgå selve kuren!
:lol:

Spøg til side.
Jeg har i sin tid prøvet med noget lignende. Det var i bogstaveligste forstand "detox dit liv" idet jeg p.t. fandt mit liv meget lidt behageligt og valgte som det første at ændre på dét som jeg SELV havde indflydelse på: min kost.

I et halvt år eller mere levede jeg lakto-ovo vegetarisk med primært rå/utilberedte fødevarer - og jeg vejede ALT hvad jeg indtog og skrev det ned.

Jeg havde det fremragende mens det stod på, omend ovenstående levevis lagde en dæmper på visse dele af ens sociale liv.
:wink:

Jeg tabte forresten 16-20 (tiltrængte) kilo.
Humør, hud og hår udviste ingen synlige forandringer, idet jeg altid har haft et FLOT hår og en ditto hud...og et muntert sind. Dog synes jeg, at jeg i den periode fik mere energi end vanligt?

Føler mig af og til fristet til en gentagelse af succes'en...men det er nok ikke ligefrem NEMMERE gennemførligt efter jeg har stiftet familie.
:wink:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Tak Anette (er det egl. med et eller to n'er?)

Ja, jeg føler mig også fristet - ikke til at indgå i en kultagtig skematisk form, men derimod til at ryste lidt op i mine madvaner.

(Og nu hvor jeg planlægger at vise min strigleopgave frem til sommer, så ville det næppe skade, hvis jeg kan klemme mig i nogle hvide bukser i en anstændig størrelse - uden involvering af vaseline og et skohorn :mrgreen: )

Jeg er spændt på hvad I andre har af erfaringer! :D
Lone

Post by Lone »

Jeg har vist ikke rigtig nogle erfaringer - jeg har aldrig set noget lys, men famler til stadig i blinde :mrgreen: .
Men jeg har engang skåret ned på indtagelser af kulhydrater og tabte mine tiltrængte 5 kg, så det kan måske osse anbefales.

Men jeg er tit ked af, at jeg ikke kan falde for en af disse halv- hel religiøse/hellige bevægelser - hvor ville alting være meget nemmere, hvis man kunne føle sig meget frelst hele tiden!
Forbandet være den logiske sans og fornuften!!!!

Men jeg har gennemført en test, der viser at jeg er ligeligt logisk og kinestetisk tænkende - hvis det kan bruges til noget.....
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

[quote:b60fd16d37="LoneSchannon"]Men jeg har gennemført en test, der viser at jeg er ligeligt logisk og kinestetisk tænkende - hvis det kan bruges til noget.....[/quote:b60fd16d37]

Ork, den slags tampes man igennem på div. ledelseskurser :mrgreen:
Kan faktisk ikke huske hvad jeg var - men Jung mener feks. jeg er ENTP.

Og derfor falder jeg heller ikke på halen for den slags kulte (som det jo sikkert ikke er, jeg er bare skeptisk).

Mit bud på et sundere liv, er noget med færre kulhydrater, og motion.

Men derfor synes jeg det er sjovt at høre om andres erfaringer med feks. "Detox your life"-bevægelsen. De HAR jo kunder, disse foretagender.
Så hvem er de, og bliver man et gladere menneske af at gennemgå trængslerne - også på sigt?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

[quote:9ff69f946b]bliver man et gladere menneske af at gennemgå trængslerne - også på sigt?[/quote:9ff69f946b]

Dét må man sgisme da håbe. Ellers skulle fanden da deltage i noget som helst arrangement, der indebærer tarmskylning!?!?
:shock:

(måske får man det bare bedre alá "slå hovedet imod muren hundrede gange: det føles så rart, når man holder op igen! ](*,) ](*,) )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Kirsten Ø
Posts: 78
Joined: Tue 13. Dec 2005 22:11

Post by Kirsten Ø »

Jeg lever i grunden efter en meget simpel ligning, der faktisk passer på alt, hvad jeg gør og ikke gør:

Jeg gør INTET før ærgrelsen overstiger frygten for besvær!! 8)

TÆNK hvis kuren var værre end sygdommen!! :shock: Og da jeg for nylig (nu ER det heldigvis overstået) har gennemgået en aldeles mælkefri diæt for at overkomme en ubehagelig og livslang hudkløe, har det næsten været med min personlighed som indsats.

Nu HAR jeg derfor opgivet. Hellere kløe... IKKE om jeg vil frelses!!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Post by MinnaN »

Har godt nok ikke lyst til at gå på sådan en kur. *skrumpf* Synes at der er gået for meget sport i den slags.
DDV, Atkins, ovo-lakto-vegan-vegetar-økofnidder mig her, fnadder mig der.
*skrumpf*
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Post by Susmh »

Det med kure er ikke mig.
Med 2 læger som forældre er jeg opdraget til at syntes at disse kure er noget der er skabt for at franarre stakler penge i stor stil.
Mine egne oplevelser har på dette punkt ikke rykket på min opdragelse.
Jeg har aldrig selv prøvet div. kure, Atkinson, detox osv.
Jeg kender et par stykker der har prøvet dem og deres vægt er som en Jo-Jo, den går ned og op.

Det eneste jeg nogensinde har hørt om og set undersøgelser med belæg for er den gammelkendte smøre med at indtage færre kalorier end du forbrænder.
Hvordan du fordeler kalorierne er i princippet ligegyldigt, men du skal stadigvæk føle dig mæt.

Så ingen sekter her.
Jeg er vel heller ikke ateist for ingen ting :?
Men nu er jeg jo generelt temmelig sær og syntes at videnskabelige artikler kan være rigtig god som alm. underholdende læsning.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

[quote:944b8d7256]...syntes at videnskabelige artikler kan være rigtig god som alm. underholdende læsning.[/quote:944b8d7256]

Behøver man være SÆR for at have det sådan??
:shock:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply