Snegle og havregrød

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

[quote:a044991448]Hrmpf. Der ER snart ikke andet end chokolade tilbage at spise![/quote:a044991448]

Utrolig mange "chokoladeplantager" benytter sig af slavearbejdere, altså mennesker der aldrig ser skyggen af penge for deres arbejde :shock:

Tudser kan iøvrigt sagtens gå på trapper, det erfarede jeg sidste år i Letland, da en tudse var på vej ind i huset, samtidig fandt jeg ud af at min kæreste har en tudsefobi :D
Mettebo
Posts: 111
Joined: Wed 14. Dec 2005 08:00

Post by Mettebo »

Anette du lader da bare det gamle hus stå, så tudserne og hvad du nu ellers har derude kan bo i det =D>

Er også helt vild med tudser, jo større jo bedre :D Undtagen når de er på vejen, og man ligefrem kan mærke de splatter udner hjulet - selvom jeg prøver at køre zig-zag udenom dem :?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Tudser KAn nemlig gå på trapper, ja - eller (endnu bedre) RAMPER.

Aribeth:du må have lavet dig en lille Tudse-rampe til staklerne i kartoffelgraven!
:idea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Post by aribeth »

Ja det er synd for frøerne... ligesom det er synd for sneglene når de går på salt for at blive "afslimet", eller for krebsene og muslingerne når jeg koger dem levende ....

Jeg er, må jeg indrømme, et forfærdelig dobbeltmoralsk menneske når det handler om mad... jeg elsker foie gras, muslinger, krabber og andet som kommer af dage eller bliver fodret på en ikke for etisk korrekt måde. Men samtidig er det yderst vigtigt for mig at købe for eksempel økologisk kød, eller kød jeg selv har klappet da det var levende og som jeg ved har haft et godt liv, og som jeg gerne selv er med til at slagte så jeg ved det går hurtigt og dyrene ikke stresser (både for deres skyld, men lige så meget for min egen skyld, så jeg ikke skal spise stresset kød).
Jeg koncentrerer mig meget om at det jeg spiser har haft et godt liv og ender sit liv på en anstændig måde, men foie gras'en krabberne, sneglene, krebsene og lignende spiser jeg alligevel med glæde (madglæde)... :roll: :?

Men chokolade tror jeg roligt vi kan spise med aldeles god samvittighed, så der er endnu en grund til at spise ekstra meget af det. :mrgreen:

Hilsen
Katrine
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Post by Susmh »

For lige at vende tilbage til den molekylære madkunst så vil jeg give de andre ret i at det er temmeligt facinerende hvad der kan kombineres og stadigvæk smage godt.

Men Lige præcis snegle og havregrød er to ting jeg helre vil sulte end at spise,
så her har den kære kok helt klart ikke vundet i min verden.

Jeg er så et af de mennesker der ikke kan få mig selv til at spise foiegras, hajfinner, og. lignende.
Der kommer simpelthen nogle alt for grimme billeder frem i mit hovede hvis bare jeg læser det på menukortet, så på de områder samarbejder min mave og hoved og sikrer sig at jeg ikke bliver alt for dobbeltmoralsk.

Til gengæld køber jeg det meste af mit kød i Netto af den simple grund at det er temmeligt svært at klappe køer i København NV, og min 10 liters fryser er ikke rigtigt lavet til en 1/4 ko.

Så på den måde lever dobbeltmoralen alligevel godt hos mig, desværre....

Mvh
Susanne M-H
Post Reply