jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræf

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræf

Post by aribeth »

Minna!!! :linski:

Belinda, du må gerne låne en boks hvis du vil :-)

Jeg tror det bliver den 8.-9. for jeg kan vidst ikke den anden weekend når det kommer til stykket. Atengstedt, du kan bare holde pause hos os :-) og komme og gnide på noget hud her :hhansen:

Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræf

Post by annetteB »

[quote:7e56ee4a1f]Atengstedt, du kan bare holde pause hos os[/quote:7e56ee4a1f]

Dét vil jeg kraftigt overveje...især hvis jeg kan få lov at SLIPPE for at gnide på noget hud.
:lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræf

Post by 99E »

Tukær-Annette, du er velkommen til at prøve et af vores, hvis din Bambi kan mases ned i et 5'.

Det er Parelli Cradle model C2 og C3, så det er faktisk ikke westernbid - men jeg må indrømme at efter anden tur med mit C2 er jeg imponeret over hvor meget bedre Sorcha kan lide det - og det "holder ikke bare hendes hovede på plads" - hun føles som om (og ser ud som om) hun rent faktisk slapper bedre af i overlinien og bærer bedre over ryggen.

Parelli sælger dog også et Myler westernbid - men det har jeg ikke prøvet.

Best in Western MÅ have mulighed for at skaffe andet end D-rings m/u hooks i størrelse 5'' - ellers er det da et sølle udvalg!
Men du har ret - umiddelbart finder jeg ingen andre Myler Western-bid end D-rings... Nederen!

(Men hvis du kan lide Parelli's westernbid kan jeg undersøge hvad det vil koste os - vi får sådan en klub-rabat, men der kommer stadig noget fragt og så'en oveni.)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræf

Post by Tukær »

99E: 1000 tak det vil jeg da utrolige gerne :-D

Har prøvet et, en gang før, men ikke lige på et optimalt tidspunkt, da en tysk træner allerede på daværende tidspunkt havde ødelagts Bambi's humør....

Bambi har en bred tunge, men ellers ikke så stor en mule, så om hun kan være i en 5' ved jeg ikke. men vi kan da prøve :-D

Men er hug på deres udformning, og ret sølle at der ikke er et støre udvalt i "store" danmark :ehj:

Annette
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræf

Post by 99E »

OK, hvis du kommer til jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræffet - så kan vi huske at tage vores med. Tror jeg.

Hvis du vil ride med kæde under kæben må du selv tage en med, vi har kun enten elastik, snor eller fladt læder.

Sorcha bruger normalt 5,25''-5,5'' i snaffle, men kan liiige presses ned i et 5' Myler - normalt siger de man kan gå 1/4 tomme ned i størrelse pga. formen på mundstykket.

Jeg kan virkelig ikke forstå, det ikke skulle være til at skaffe en western stang i Danmark - har du undersøgt markedet i England? Dér skal du jo ikke betale hverken told eller moms fra, og jeg synes at kunne huske at der i hvert fald er mindst en ret stor webshop med Myler?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræf

Post by aribeth »

Nå, hva så. Skal vi stadig stable noget æbleskive-spisning, juleridning, sadelpudsning på benene?

Det skal helst være søndag den 9. Jeg vil gerne bage æbleskiver.

Hvad siger I?

Katrine
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræf

Post by Jenna »

:hhansen: Jeg siger stadig JA

Jeg tror nok jeg springer det der pudsesadelnoget over og går direkte til hyggen
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræf

Post by 99E »

Ja, Mikkel og jeg er stadig "på".
Og medmindre jeg for endnu et pudseflip og synes min sadel skal pudses IGEN aer vi lidt på en af Katrines sadler eller en eller andens trense...

Og vi kan vistnok leje en trailer af en af de andre i klubben, så hestene kommer med.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræf

Post by MetteboDeluxe »

Uh jeg vil også gerne med. Er der plads til endnu en hest? Har ikke undersøgt noget med trailer endnu, så kan ikke sige noget helt sikkert, men det lyder sjovt :ok:
aribeth

jyde-jule-hygge-ride-pudsesadler-varmchokolade-æbleskivetræf

Post by aribeth »

Øv jeg beklager Strigler, men jeg bliver nødt til at aflyse.
Jeg har fuldstændigt svedt ud at Keld er i København indtil lørdag og at vi har en aftale med min far om at kigge på noget regnskab og det skal altså være søndag....

ØV, men hvis I har lyst kan vi finde ud af noget i juledagene, den 28. 29. eller 30. ??

Katrine
Post Reply