Giv blod

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Giv blod

Post by aribeth »

ok... jeg kan kun sige at de gerne ville have mig alligevel og npget at den antihistamin jeg tager må man gerne tage samtidig med man bliver tappet

Katrine
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Giv blod

Post by Jenna »

Jeg har prøvet at melde mig til et par gange. Men de mener ikke jeg har blod nok. Jeg syntes ellers jeg er flittig til at spise mine jernpiller
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Giv blod

Post by Anja »

Jeg giver ikke blod, det kan jeg ikke pga. hvad skal jeg kalde det, livsstil...

Skulle jeg komme ud for et uheld, er alle organer til fri brug.
Jeanie

Giv blod

Post by Jeanie »

Jeg har ikke meget at give af....idet jeg skal bruge enhver dråbe selv, til at holde mig oprejst !! Giver jeg blod bliver jeg til en rosin, så meget har jeg efterhånden tabt mig....så det eneste der er tilbage, er det der flyder i årene og en enkelt hudorm !!

Ellers er det fedt at nogen vil dornerer, men jeg er rent ud sagt pjevset og bange for nåle.... :roed: ...så længe jeg selv kan bestemme hvorvidt det kan undgåes med det der stikkeri, ja så længe bliver det et Nej tak !! :nejtak:
aribeth

Giv blod

Post by aribeth »

Det er sgu fair nok Jeanie :-) er man bange for det så skal man jo ikke :-)

Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Giv blod

Post by annetteB »

Jeg var engang donor det var inden jeg blev gravid i én uendelighed.
:lol:

Og da jeg endelig efter 5 år var færdig med dét måtte jeg ikke bruge blodbanken i århus men skulle rakke til viborg istedet og deres blodbank er ikke altid åben og man kan ikke komme når man vil, men kun efter indkaldelse og dét synes jeg er skide besværligt. (gad vide, om det er blevet anderledes efter vi kom i faurskov kommune og ikke længere hører under viborg? :ide:)

I de sidste 9 år har jeg pga ovenstående kun givet blod to gange - så jeg skal dæleme blive gammel, hvis jeg skal nå at få pelikanen!
:lol:

Jeg er også registreret som knoglemarvsdonor, men den har der tilsyneladende aldrig været brug for.
Jeg er derimod IKKE organdonor og vil ikke være det.
:tommelned:

Jeg giver gerne af alt hvad jeg kan undvære i levende live: den ene nyre, fx - men hold snitterne fra mit døde lig!
:fy:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
viben1

Giv blod

Post by viben1 »

[quote:5900dd4d2e="atengstedt"]Jeg var engang donor det var inden jeg blev gravid i én uendelighed.
:lol:

Og da jeg endelig efter 5 år var færdig med dét måtte jeg ikke bruge blodbanken i århus men skulle rakke til viborg istedet og deres blodbank er ikke altid åben og man kan ikke komme når man vil, men kun efter indkaldelse og dét synes jeg er skide besværligt. (gad vide, om det er blevet anderledes efter vi kom i faurskov kommune og ikke længere hører under viborg? :ide:)

I de sidste 9 år har jeg pga ovenstående kun givet blod to gange - så jeg skal dæleme blive gammel, hvis jeg skal nå at få pelikanen!
:lol:

Jeg er også registreret som knoglemarvsdonor, men den har der tilsyneladende aldrig været brug for.
Jeg er derimod IKKE organdonor og vil ikke være det.
:tommelned:

Jeg giver gerne af alt hvad jeg kan undvære i levende live: den ene nyre, fx - men hold snitterne fra mit døde lig!
:fy:[/quote:5900dd4d2e]

Jeg har det på samme måde med organdonor, ikke pille, men jeg vil heller ikke give min ene nyre væk, kun til familien, for tænk hvis jeg selv gik hen og fik nyresvigt og jeg så havde givet den raske væk, nej så meget helt er der sku ikke i mig :linski:
Jeg ville godt være organdonor, hvis jeg kunne vælge at de så kun skulle bruges til familie.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Giv blod

Post by KatieKat »

Netop angsten for nåle var det der drev mig op i blodbanken til at begynde med. Hvis jeg skal lære hesten ikke at være bange for en ting viser jeg ham tingen igen og igen. Jeg er bange for nåle, så planen var at jeg så skulle stikkes igen og igen. Jeg slæbte det meste af min gård på kollegiet med derop som moralsk støtte og den eneste de nægte at stikke en nål i var mig. Så jeg kan kun trøste mig med at min nåleskræk gav dem 6 andre nye donorer.

Jeg er til gengæld tilmeldt som organdonor. Når jeg ikke har brug for dem mere kan de bare tage hvad de har brug for.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Giv blod

Post by CXEC »

Jeg er faktisk også bange for nåle og knive! Skalpel knive! :ond:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
aribeth

Giv blod

Post by aribeth »

Bare rolig Celeste, de skærer ikke hul i dig der hvor de tapper blod :-)

Katrine
Post Reply