Kursus søges

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Kursus søges

Post by Jenna »

:brok: Øv hvor er jeg bare søvnig om aften. Og det er hver aften jeg er ved at skvatte i søvn allerede kl. 20.
Jeg er blevet flink til at holde mig vågen helt ind til kl. 22 :jeanie:
Men når jeg går så tidligt i seng, vågner jeg altså rigtig meget tidligt. Og hvor sjovt er det lige at sidde i mørke og være frisk [size=18:856e21859b]kl 5 [/size:856e21859b]om morgenen?

Næ, jeg vil på at-kunne-holde-sig-vågen-om-aften-kursus

Kender du et godt kursus? Eller kan du et par små listige tip?
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Kursus søges

Post by Lena »

Jeg "lytter" med............... Hvis jeg ikke er i stalden om aftnen så springer fifaen på ryggen af mig senest kl 21............. Det er altså et spørgsmål om underholdning...........

Lav et sjovt, provokerende indlæg på Strigler, som skal tjekkes og besvares hele tiden.......... :)
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Kursus søges

Post by 99E »

Cola - af den slags med sukker.
Ulempe: Det er ikke sikkert, du så kan sove...

Film er den direkte vej til at få mig til at sove - mens "interessante aktiviteter", fx kigge på billeder + video fra USA-turen, spændende indlæg på nettet, lege med heste, gode bøger mm. er en god måde at kommefor sent i seng på.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Kursus søges

Post by Godzilla »

Jeg er ikke bare B-menneske, jeg er Å-menneske!

Jeg har enormt svært ved at komme i seng. Er meget frisk kl 24-03, og ville ønske at jeg kunne falde i søvn kl. 22 og vågne frisk kl. 7.

Mit nye projekt er at tage en lille smule melatonin kl 22. Melatonin er det stof kroppen udskiller når det bliver mørkt og så bliver man søvnig.
Jeg har ingen problemer med at sove længe og det er noget fuck om vinteren, for så får jeg ikke dagslys nok og bliver depressiv. Så om morgenen er planen at jeg tager dagslys pr lampe når jeg vågner. Det er dagslys som får melatonin til at dale i kroppen.

Så, Jenna, du skal måske have noget kunstigt dagslys om aftenen? f.eks fra 4-5 når det bliver mørkt, så din hjerne forlænger dagen i dit indre ur?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Kursus søges

Post by Stimata Doamna »

Du lover bare dig selv, at du står op og cykler en lang tur om morgenen, når du nu alligevel er vågen. Det skal nok få ændret din rytme :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Kursus søges

Post by Jenna »

FruGusse: :viben: God ide med et provokerende indlæg på strigler. Den tænker jeg lige over.

99E: Cola :brok: Hvad er nu det for noget fy du prøver at få i mig? :brok: Næ tak

Gunilla: Aha, kunstigt lys. Det lyder som om det kunne være en ide.
Lige nu sidder jeg her kl. 17 og har faktisk mest lyst til at gå i seng. Gab

Randi: Næ den tror jeg nu ikke hjælper. Jeg er altid utrolig frisk og aktiv om morgenen. Så tanken om en cykeltur kl. 5 kan nu ikke skræmme mig.
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Kursus søges

Post by KatieKat »

Klokken 5 om morgenen er det mest vidunderlige tidspunkt på døgnet. Verden er frisk og ren og ingen har gramset på den med beskidte fingre endnu.
Jeg plejer du ikke at stå op på det tidspunkt, men det kan være et udmærket tidspunkt at gå i seng.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Kursus søges

Post by annetteB »

[quote:d70bf7cadc]Jeg har ingen problemer med at sove længe og det er noget fuck om vinteren, for så får jeg ikke dagslys nok og bliver depressiv. Så om morgenen er planen at jeg tager dagslys pr lampe når jeg vågner. Det er dagslys som får melatonin til at dale i kroppen. [/quote:d70bf7cadc]

Se til det formål kan jeg jo på det kraftigste anbefale Phillips "Wake Up Light" som er en tidsindstillet dagslyslampe, der starter med at lyse ganske svagt på dig ½ time før du skal vågne og så skruer langsomt op for lysintensiteten til et af dig forudvalgt niveau.
Jeg vågner som med et trylleslag 5 minutter før vækkeuret (indbygget) hvis den er indstillet til at nå maximal lysintensitet.

Det er den bedste gave jeg har fået i mindst 15 år!
GODT at nogen endelig opfandt den!
:jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Kursus søges

Post by Godzilla »

AHA, har Philips lavet en! :jeanie:

Jeg købte sådan en for et par år siden i Sverige, en såkaldt "Sunrise Simulator" men den nærmest eksploderede da jeg flyttede ind her, fordi der var overgang i skikkontakten. Det var så kraftigt at det gav et ryk i armene på mig, og bagefter lå komponenterne og raslede rundt inde i den. Slut med sunrise. :ond:

Jeg har savnet den, så jeg vil helt klart se på den der Philips. :jeanie:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Kursus søges

Post by KatieKat »

Den er jeg rimelig sikker på ikke virker på mig. Jeg er vant til at sove i klart dagslys og sover bedre hvis det er dag.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply