Merino-Uld

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Merino-Uld

Post by 99E »

En ikke-økonomisk årsag kan vel være hvis der skal en dyrlæge til at give bedøvelsen - og man ganske enkelt ike har dyrlæger nok?

Nu ved jeg ikke hvor restriktive reglerne er i Australien omkring indsprøjtninger med ditten og datten - i USA er de temmeligt large på området, i hvert fald hvad angår heste - men hvis ikke deres fåreklippermedarbejdere kan/må give bedøvelse kan det være et reelt problem.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Merino-Uld

Post by Dorte Hansen »

Hjælp mig lige med at forstå det her.

Fordi vi her i DK ikke er søde ved dyrene altid, er det forbudt at hidse sig op over at nogen skærer røven af får uden bedøvelse?

Fordi de har gjort det længe, må vi ikke hidse os op over at nogen skærer røven af får uden bedøvelse?

Fordi mennesket har skabt et dyr, der får problemer med hårene i røven, må vi ikke hidse os op over at de skærer røven af får uden bedøvelse?





Tænk, jeg vil sgu have lov til at hidse mig op over sådan noget foebandet svineri.


Men jeg hidser mig også op over dyr i DK der ikke lever ordentligt.

Jeg vil faktisk skide på om man har gjort det siden kristi fødsel, det er stadigvæk ikke ok.


Øv hvor jeg synes at nogen her, ligefrem virker som om at de FORSVARER at man mishandler dyr.

Hvis man har avlet dyr, der kan lide en grim skæbne, grundet deres behårede røv, så har man fejlet i avlen.

Så man fandme tage konsekvensen og bedøve dyret, før man skærer deres røv af.


Ellers er det jo også helt fino at man i Kina flår pelsen af levende hunde og katte, for det har man gjort i mange år.


Helt ærligt.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu med køter-bande!
User avatar
belmont
Posts: 341
Joined: Fri 29. Feb 2008 21:25

Merino-Uld

Post by belmont »

jeg siger bare man skal feje for an sin egen dør før man fejer foran andres såment ikke andet.
save a horse ride a cowboy ;-)
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Merino-Uld

Post by Zippeline »

Det er rigtig synd for de dyr, og jeg kan bestemt ikke se, hvorfor man skal "feje for egen dør først". Det er ikke ligefrem en statshemmelighed, at vores egne dyr ikke altid bliver behandlet lige pænt. Som sådan er vi da udmærket klar over, der skal fejes her - ligesom der skal fejes mange andre steder i verden.

Om det er DK eller Australien er for mig bedøvende ligegyldigt. Jeg kan forsøge at gå uden om denne slags uld ligeså fint, som jeg går udenom buræg.

- Zip.
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Merino-Uld

Post by gukuvi »

Hvis jeg er en af dem man mener forsvarer at man piner dyr, vil jeg bare sige at det gør jeg bestemt ikke!!!!

Jeg forklarer, hvorfor man gør det og hvad der sker hvis ikke.

I et land, hvor afstandene er så enorme er der altså ikke en dyrlæge til stede i rimelig afstand og da lammene bliver født næsten samtidig er det svært, det kan man vel regne ud.Der er ikke engang en menneskelæge.

At farmerne så skulle ligge inde med bedøvelsesmidler, kan jo nok også give anledning til bekymring.

Man har jo erkendt, at det ikke er godt, man har gjort noget ved det, avlsmæssigt så det i fremtiden kan undgås, og nu kommer vi og stempler dem som det værste udskud på denne jord.

Ting kan ændres, men ikke fra den ene dag til den anden, og det liv som fårene ellers lever dernede må vel siges at være et liv der ellers passer til deres art i store flokke på store vidder.Ca, 40 tønder land pr. dyr.

Dyreværnsorganisationerne arbejder nu hårdt på at få stoppet de forfærdelige transporter af slagtedyrene, samt den behandling de får af køberne.

De modtager med garanti og med glæde beløb fra alle dem der vil dette til livs. :askepot:

[img:1c1d27b886]http://i7.photobucket.com/albums/y255/gu-ku-vi/the_culprits_med.jpg[/img:1c1d27b886]
8-10 timer efter æggene er lagt

[img:1c1d27b886]http://i7.photobucket.com/albums/y255/gu-ku-vi/flystrike.jpg[/img:1c1d27b886]

Festmåltidet er begyndt, hvor mange dage går det inden det ender?

[img:1c1d27b886]http://i7.photobucket.com/albums/y255/gu-ku-vi/breech_strike.jpg[/img:1c1d27b886]

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Merino-Uld

Post by Lena »

Der går et par dage, så dør de af blodforgiftning.............
Post Reply