Hvad skaber et godt forum

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Hvad skaber et godt forum

Post by Lone »

Nu begyndet det jo at ligne noget....

Flere af jer nævner "brugerne" - ok, men for at få de "rigtige" brugere - og hvad er det ? - og sortere de "forkerte" fra - hvad så?

Ja, ja - I skal da ha lidt at tænke over!
User avatar
stellajakobsen
Posts: 45
Joined: Wed 5. Mar 2008 15:21

Hvad skaber et godt forum

Post by stellajakobsen »

Jeg er jo faldet meget for striglerne her, synes her er god og behagelig stemning, og i virker flinke alle sammen :mikkel:

Jeg skal jo lige lære siden at kende, men synes nu den er nem at finde rundt i.

Jeg kan godt lide det her med at alle har ret til en mening uden at blive hakket ned med det samme, og samtidig siger folk deres egen mening :jeanie:

Det jeg savner er en veogble side i forbindelse med os hestetøser/knægte.

Måske en købs og salgstråd, hvor vi kan handle lidt.

tja det var vist det....
Hilsen stella jakobsen
mor til oliver f
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Hvad skaber et godt forum

Post by Tukær »

Okay okay... så logger jeg på og skriver lidt...

Og hvad er det så det gør, at jeg hver dag lige skal forbi strigler, lige meget hvor lidt tid jeg har....

Brugerne.... det har altid været en dejlig lille flok bruger, som man har kunne spøger om alt, og snak med.
Der er kommet mange skønne og brugbare indlæg om alverden.
Og man kendte hinanden og fuldte med i hvad hinanden går og laver og om det går godt....

Men.... der er godt nok kommet menge nye til, og de virker da også flinke :heidio:
Men for sådan en gammel særling som mig, kunne jeg rigtig godt li det "lille-hyggelige-forum".
Ikke at flere og nye bruger ikke er velkommen, bare det ikke bliver for mange.
Det hele bliver så overfladisk så...

Jeg har perioder hvor jeg har lyst til at deltage aktiv, og skrive og svare, og så har jeg perioder hvor jeg bare holder mig til at læse... (mon de perioder nogle gange følges med noget PMS :ehj: ).

Flere bruger her inde kender jeg privat, og det syntes jeg er hyggeligt.

Jeg syntes strigler er et nemt og overskulig forum, det er rart og brugervenligt, det er nemt at sætte billeder ind m.m. der er ikke flere under-forummer end man kan overskue dem.

Og sidst men ikke mindst, det er meget få der er efter mig og min manglene stavefærdighedder, og det er rart, for det er noget at det jeg tager meget nært, og kan få mig til at holde op med at skrive... (tja... små sko måske, men sådan er jeg bare...)

Men :jeanie: :jeanie: :jeanie: til alle dem der ligger tid m.m. i strigler

Hilsen
Annette
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Hvad skaber et godt forum

Post by Jasper »

Man kan da ikke sortere i brugerne :minna:
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
Lone

Hvad skaber et godt forum

Post by Lone »

Nej, det mener jeg heller ikke man kan - sortere i brugerne - det var ment lidt provokerende, fordi flere skriver, at brugerne er vigtige?
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Hvad skaber et godt forum

Post by spender »

Jeg synes først og fremmest det var en LETTELSE at komme fra giga mega, ingen ser dig Heste-nettet, og her ind hvor folk faktisk svarer en. Indrømmet, jeg var ved at falde ned fra stolen da en svarede, og en anden, og hos.. en mere, og en mere

Jeg synes det er dejligt at folk kender hinanden, men jeg synes ikke folk snobber, så der er ikke eliter.

Så kan jeg godt lide at at man må sige hvad man vil- for folk er fornuftige nok til at kende grænsen det meste af tiden.
Pr
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Hvad skaber et godt forum

Post by gukuvi »

Et godt forum er et forum, hvor trådene kan få lov til at udvikle sig, uden at blive flyttet til et andet sted, hvor moderationen bestemt mener det hører til.

Jeg har altid syntes at Strigler var så god og til tider rigtig sjov, netop derfor. Intet er mere ødelæggende for en god debat end at skulle lave en ny tråd om emnet.

At læserne ikke begynder, at gøre opmærksom på, at det har vi drøftet for længe siden, og at vedkommende bare kan søge og finde, i stedet for at "genere" de brugere, der har læst hver eneste tråd op til flere gange og kan det meste udenad.

At brugerne kender hinanden gør det for dem, nemmere at skrive uden at blive misforstået, for man ved jo inderst inde, hvad der menes.

Bagsiden ved ikke at have det store kontaktbehov i IRL er, at du må tænke dig om inden du skriver.

Det er så ulemperne ved de små fora, for til tider kan man få skrevet noget som man mente var forståeligt, men som viste sig ikke at være det og så kører berlineren, med at forklare, til tider om og om igen uden at det af den grund bliver mere spiseligt for andre.Man skal ikke bare forklare et menneske, men sgu´hele flokken.

Sætninger bliver dessikeret(staves) ned til mindste detalje og så er det godt , hvis man er udstyret med et godt ordforråd, hvilket jo ikke alle er.

Ind kommer der så folk, som sjældent skriver, med dumsmarte bemærkninger, Tak Margrethe, bare for at føre sig frem, det kræver så igen et modsvar.

Nogen af os har simpelthen ikke tiden eller evnen til at klare os i disse situationer og så må der holdes pause, mens man slikker sårene.

Desværre er det så også de tråde der trækker flest publikummer, det gælder jo ikke blot her, men også alle andre steder.

Der er en god balancegang på Strigler trods alt, ytringsfriheden er dejlig og det er modspillet også, der er sgu´ikke meget kød på en tråd der bare giver alle ret hele vejen, sådanne fora har jeg kikket på et par gange, men det er bare så røvsygt at jeg ikke fatter meningen med dem.

Jeg håber de "nye" vil sætte pris på dette og ikke begynde at indrette Strigler til at skulle ligne et bestemt forum, hvis navn jeg ikke gider nævne.

Herinde har vi, godt rystet sammen, fået babyer, været i biffen, haft børn i skole, haft sexeventyr, grædt over føl vi har mistet, glædet os med dem der fik o.s.v. Skældt ud på snart sagt alt og på andre, men også ofte været i det lidt mere melankolske hjørne.

Der er dygtige folk iblandt os som kender til livet på vrangen, men som er for gamle til seniornettet , forhåbentlig ved I at jeg ikke mener mig selv, jeg går under antikviteter. :hhansen:

Nå det må være nok, ellers kommer jeg bare ud på dybt vand og det har jeg ikke tid til, er alene hjemme i week-enden.

Gunni.

.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Hvad skaber et godt forum

Post by Tukær »

[quote:eb6dc5bff6]Man kan da ikke sortere i brugerne [/quote:eb6dc5bff6]

Nej... og ja...

Jeg har personligt i mange år efter hånden ikke gidet spøger om noget særligt på et andet stort heste forum, også indet det blev så stort som i dag, da jeg ikke gidder svar fra 14 årie heste tøser, der læser *WendyW, og derfor ved alt om heste....
Og jeg ville også gå fra strigler hvis vi her blev overrendt af "de-unge-alt -vidende"

Jeg ved godt at det her er en meget grov generalisering....
Men det er min mening, og som sagt er det rart vi kan være erlige her på strigler....

Det er jo også et problem, hvis der pludeselig kommer 1000 ny bruger på strigler, der syntes det er så rart at være her fordi det er sådan et "lille" forum, for så er det jo ikke et lille hyggelig forum mere...
Men jeg ved ikke lige hvordan man skal vælge og sotere.

Annette
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Hvad skaber et godt forum

Post by sinesmølf »

Jeg mangler noget :ide: en knap så man kan vælge side i en laaaaaaaaaaaang detat. Det er så omstændigt at blade at side 67 i den der 100 sider lange debat.

Nå baby vågen :sine:
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
GKB

Hvad skaber et godt forum

Post by GKB »

Åh ja, de der Wendy-piger ville bestemt få mig til at forlade strigler på stedet. :ond:
Post Reply