At rejse - hvorhen?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Sissan
Posts: 14
Joined: Wed 19. Mar 2008 19:07

At rejse - hvorhen?

Post by Sissan »

Annibl, jeg har også tænkt på det.

Nogen herinde der har prøvet?
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

At rejse - hvorhen?

Post by Buusser »

Sidste år var jeg på Malta og havde en kanon ferie :hhansen: der er så meget kultur at se hvis man er til det. Der er som regel ikke så varmt at man ikke kan holde til at bevæge sig rundt og se lidt af landet.

Østrig er jeg også ret vild med. Skønnere natur er svært at finde og man smutter lige ind til Salzburg eller Wien så har man al den kultur man kan drømme om hvis man er til det. Bliver temperaturen for høj så er det bare en tur op i bjergene.

I næste uge skal jeg en næsten en hel uge til Prag og det glæder jeg mig helt vildt til, bliver så fedt..
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

At rejse - hvorhen?

Post by CXEC »

Sverige er jeg ret vild med. Især bare en tur i vores sommerhus eller ud på den ene af vores øer.

Frankrig er okay- altså det er et ret smukt land, men hold dig fra Paris. Prag er smukkere! England er også godt.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
aribeth

At rejse - hvorhen?

Post by aribeth »

Ej hvorfor skal man holde sig fra Paris? Det er da en dejlig by...
Man skal bare, som med alle steder, holde sig langt fra turismen...

Nå, men ellers vil jeg anbefale Madrid, det er en vidunderlig by, og vildt smuk... der vil jeg hen igen næste gang... :-)


Katrine
User avatar
Sissan
Posts: 14
Joined: Wed 19. Mar 2008 19:07

At rejse - hvorhen?

Post by Sissan »

Ja, hvorfor ikke Paris?
Jeg håber da, der er lidt at komme efter, da jeg skal på studietur dertil i august :ehh:
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

At rejse - hvorhen?

Post by KatieKat »

Paris er da alletiders fede by.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

At rejse - hvorhen?

Post by gukuvi »

Måske bliver man træt af at høre på mig, men drop de der sydlige lande.

Deres måde at behandle dyrene på fortjener ikke at de belønnes med en masse fremmed valuta.

Tror dette billede fra Egypten viser det i al sin enkelthed. Materielle ting kommer først. De fine sølvplader har han næppe fået for sin røgt af hesten.

Når man ser det fine udstyr og vogn, må man korse sig over, at der ikke blev råd til mad til dyret.

[img:ae473f304d]http://i7.photobucket.com/albums/y255/gu-ku-vi/1616315010_156a019516_b.jpg[/img:ae473f304d]

Det værste er at det jo er normen for hestenes tilstand, ikke bare et enkelt dyr.

Her fra Spanien et EU land, men så afgjort et U-land når det kommer til behandling af dyr.Det er uanset om det er hunde, katte, heste eller nogen som helst andre dyr.

http://www.youtube.com/watch?v=WXai1Ilt_gE

Ved da godt at der finder mishandling sted også her i landet, men det accepteres altså ikke.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
CJ

At rejse - hvorhen?

Post by CJ »

af de steder jeg har været har island og grækenland (nord) klarty været mine favoritter
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

At rejse - hvorhen?

Post by Camilla... »

Dykning er for fedt. Men dykkerferie er ikke noget man "bare" gør. Det er nemlig ikke tilladt at dykke uden certifikat. Eller jo det er det, med en inskruktør men så må man bare kun gå ned til 5-8 meter... Men der kan også være spændende ting at se.

Men en ferie kunne sagtens kombineres med et 4 dages kursus, så i har certifikatet og kan komme ned på 18 meter.
Der er SMUKT på 18 meters dybde. En hel anden verden end noget du nogensinde vil opleve på landjorden. En fantastisk ro, klipper, skove i bunden af bevoksning, fantastiske fisk i utrolige farver... Dernede glemmer man ALT. Hovedet bliver tømt og fyldes med en indre ro og sanseindtryk tager over, syn, hørelse, følelse. Det er vidunderligt og kan kun anbefales.

Jeg sprang selv ud i det, da en af mine bekendte åbnede en dykkerskole i Spanien og gav mig mit første prøvedyk. Jeg var og er meget klaustrofobisk og var overbevist om at jeg aldrig ville kunne gennemføre det, men prøves skulle det. Da jeg først kom under vandet bare 10 cm havde jeg glemt alt om klaustrofobi og svømmede så hurtigt at min bekendte dårligt kunne følge med. Jeg ville bare oplevede MERE, så jeg havde travlt med at komme afsted dernede.
Jeg har nogle billeder fra dette dyk, hvor vi bla. mødte en lille kælen blæsprutte som satte sig på dykkerlygten og så kunne jeg ellers få lov at nusse lidt med den inden den smuttede videre.
En lille stime baracudaer svømmede forbi os og så var det ellers om bare at sidde stille og se denne smukke rovfisk i dens rette element.

Jeg tog skridtet fuldt ud i sommers og tog mit certifikat. Og selvom jeg var imponeret efter mit første dyk kan det slet ikke sammenlignes når man når 18 meter. Jeg aner ikke hvad en brøkdel af de fisk jeg så hedder. Det er også lige meget. Den følelse det giver at være dernede kan slet ikke beskrives.... DET SKAL OPLEVES

Hvis jeg skulle afsted og ville dykke, så ville Australien, great barrier reef eller Bali være stedet. Det er 2 steder jeg selv SKAL opleve inden jeg stiller træskoene.

Camilla
God d
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

At rejse - hvorhen?

Post by 99E »

Arh, Gunni, den der hest har da... Ørerne fremme og... Næsten blank pels!
Den har det da goooodt!

På den anden side tror jeg ikke den får stråfoder nok.
Måske har den mavesår?
Eller trænger til at få raspet tænder?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply