Projekt Hus: resumé.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Projekt Hus: resumé.

Post by annetteB »

[quote:a0aac2ebaa]Bygger I selv? Eller hvordan. [/quote:a0aac2ebaa]

Ja. Stort set [b:a0aac2ebaa]alting[/b:a0aac2ebaa] er selvlavet og/eller selvsamlet.
Selv bjælkerne er som bekendt skåret med en spejderdolk i lejrbålets skær. [size=9:a0aac2ebaa](Eller osse blev de faktisk savet ud hos Elisabeth Panbo? :linski:)[/size:a0aac2ebaa]

Vi har dog ikke selv pudset sokkelen - ingen af os kan pudse og vi har heller ikke tænkt os at lære det.
*basta-smiley*

Vi har heller ikke spartlet gulvene - og lægger ikke selv fliserne på gulvet.
De skal nemlig lægges som een hel flade på 148 m2, idet vi ikke skal have dørtrin nogen steder overhovedet - og siden vi osse skal have de samme fliser på 2 af badeværelsesvæggene - og overgangen gulv/væg skal passe 100% sammen - så har vi altså ikke mod på selv at gøre det.
Der kommer en dygtig murer og lægger dem istedet.
:askepot:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Projekt Hus: resumé.

Post by Jasper »

:respekt: :respekt: :respekt:

Hvor er huset fra??
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Projekt Hus: resumé.

Post by Nina »

Fedt hus, Atengstedt!!! :mikkel:

Det MÅ sq da også være nærmest et mirakel at flytte ind i et helt nyt hus - designet efter egne præmisser! :mikkel:

Godt gået!!! (især også med al den flid I selv lægger i det!!).

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Projekt Hus: resumé.

Post by Zippeline »

Det bliver bare så lækkert, når I engang er færdige med det! Kan godt forstå, du er glad for projektet.

Kan godt lide ideen med nul dørtrin; spændende, spændende...

- Zip.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Projekt Hus: resumé.

Post by Stimata Doamna »

Vi har heller ingen dørtrin - det er faktisk standard hernede, hvor stort set alle gulve er flisegulve (uden gulvvarme :mettebo:). I vores lejlighed er der så blevet lagt parketgulv, men stadig uden dørtrin, og det er rigtig godt :askepot:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Projekt Hus: resumé.

Post by annetteB »

[quote:998fad67db]Kan godt lide ideen med nul dørtrin; spændende, spændende... [/quote:998fad67db]

Og handicapvenligt!
:ide:

Jeg regner jo med at skulle blive der til jeg skal bæres ud!
(af samme årsag er der plads til en badebænk og en medhjælper i brusenichen...og ingen overskabe i køkkenet.)

Vi har selv tegnet huset, Jasper, men fået bjælkerne skåret ud hos Elisabeth Panbo som ejer Panbo Huse. De har osse leveret spærene.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Projekt Hus: resumé.

Post by aribeth »

Vi har heller ingen dørtrin...de er trælse...


Katrine
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Projekt Hus: resumé.

Post by Zippeline »

*mmf* Jeg ville godt bo et sted uden dørtrin - er hele mit liv blevet skældt ud for resolut at træde på dem, når de forefindes i mit nærvær. Jeg gør det ikke med vilje, men af en eller anden årsag...

Det giver jo selvfølgelig lige et par ekstra cm til højden. Når man er en lille asiater i det høje (!) Skandinavien tæller hver en milimeter. :alien:

- Zip.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Projekt Hus: resumé.

Post by annetteB »

Se, Zippeline - nu berører du et væsentligt problem i mit og Mandens ægteskab: "Om Man Må Træde På Dørtrinnene Eller Ej"
:hhansen:

Manden er hele sit barneliv igennem blevet skældt hæder og ære fra, samt truet med al landsens ulykker, hvis han formastede sig til at træde på dørtrinnene - eller ENDNU værre: Stå på dem!!
:mettebo:

Tilsyneladende med det resultat at han - udover aldrig at betræde et dørtrin - jævnligt pr rygmarvsrefleks skælder vores fælles børn (og mig!) ud fordi vi Gør Det Formastelige.
Og jeg fatter INTET!?!
:hva:

Jeg må være opvokset i en yderst dørtrinsbetrædningstolerant familie - jeg havde i hvertfald ALDRIG hørt om dette tabu tidligere og troede faktisk det var en fiks ide fra det Tengstedske Familiecirkus??
Men nu kan jeg høre, at der er andre der kender til Dørtrinstabuet og iler derfor til med dét spørgsmål, som jeg aldrig har kunnet få et tilfredsstillende svar på:
HVORFOR, mine damer og herrer, må man ikke stå, gå eller på anden vis betræde Det Hellige Dørtrin??
:hva:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Projekt Hus: resumé.

Post by HHansen »

[quote:4cd5920ccb="Zippeline"]*mmf* Jeg ville godt bo et sted uden dørtrin - er hele mit liv blevet skældt ud for resolut at træde på dem, når de forefindes i mit nærvær. Jeg gør det ikke med vilje, men af en eller anden årsag... [/quote:4cd5920ccb]

Dét har jeg også opdaget at jeg gør!! :hva:
Og jeg ANER heller ikke hvorfor, men hvis det er der træder jeg på det.
Men det er vel derfor det hedder et dørTRIN??? :lea:
Det er alle dem der ikke jokker på det der er noget galt med!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply