Mad og husholdningsbudget

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Krog
Posts: 76
Joined: Mon 30. Oct 2006 19:53

Mad og husholdningsbudget

Post by Krog »

Nu er det jo sådan at jeg snart flytter til Mors OG sammen med min kæreste :jeanie:

Da jeg efterhånden har boet alene i flere år, har jeg ikke den fjerneste idé om hvor mange penge vi skal sætte af til mad og husholdning. Jeg ved kun hvad jeg bruger når jeg bare er mig selv, men jeg køber hverken ind særlig økonomisk eller sundt for den sags skyld. Min plan er at vi kan købe stort ind en gang om ugen, og så købe mælk og sådan når der mangler. Vi er begge studerende, så det er jo så som så med pengene og jeg synes bare dagligvarer er steget helt sindssygt på det sidste. Så hvis der er nogle tips til økonomisk indkøb, så kom endelig med dem! :respekt:

Så hvor meget bruger I - altså jer der kun er 2 personer i hustanden? I andre må selvfølgelig også gerne byde ind :heidio:
Jo mere jeg ved, jo mere ved jeg hvad jeg ikke ved.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Mad og husholdningsbudget

Post by HHansen »

Jeg er ikke specielt økonomisk - jeg har de sidste 3-4 år brugt 3-4000 om måneden til mad og husholdning. Det er til ca 2 personer, idet det er 2 de fleste dage, nogen gange 3 eller 4 og nogen gange 1. Så i snit er det nok til 2 :hhansen:
Regner med fortsat at kunne holde det der når nu kæresten og jeg flytter rigtigt sammen.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Mad og husholdningsbudget

Post by annetteB »

vi er 6 mennesker i husstanden. 2 voksne og 4 børn. Vi bruger 1500 kroner om ugen til mad og anden husholdning.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Krog
Posts: 76
Joined: Mon 30. Oct 2006 19:53

Mad og husholdningsbudget

Post by Krog »

1500 om ugen!!! :-o Det er imponerende at folk overhovedet har råd til at have børn :heidio:
Jeg havde selv regnet med omkring 3000kr. Så det passer nok meget godt med hvad Helle skrev.
Jo mere jeg ved, jo mere ved jeg hvad jeg ikke ved.
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Mad og husholdningsbudget

Post by HeidiO »

Vi er 2 voksne, vi handler en gang om ugen, så vidt som det kan lade sig gøre. Vi bruger 500-700 kr. ugentligt.
Heidi
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Mad og husholdningsbudget

Post by annetteB »

[quote:e88d25353e]1500 om ugen!!! Det er imponerende at folk overhovedet har råd til at have børn
Jeg havde selv regnet med omkring 3000kr. Så det passer nok meget godt med hvad Helle skrev. [/quote:e88d25353e]

Øh?
Bemærk lige, at du regner med at bruge 3000 til TO mennesker?
Vi bruger ganske rigtigt det dobbelte...men vi er altså SEKS mennesker -det er vist ikke børnene der koster i så tilfælde?
:lea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Krog
Posts: 76
Joined: Mon 30. Oct 2006 19:53

Mad og husholdningsbudget

Post by Krog »

Ja Atengstedt....... Men 1500 er jo fand'me det samme som jeg bruger på mig selv om måneden! Og jeg troede det var dyrt at være single :minna: Men med hesten og hunden, kommer det jo nogenlunde op på det samme, som hvis man havde børn. Så er det bare værre hvis man så får børn oveni :linski: Nå men til den tid er vi vel for hulen da også færdige med uddannelse, og så hjælper en lille børnecheck jo også lidt :sine:
Jo mere jeg ved, jo mere ved jeg hvad jeg ikke ved.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Mad og husholdningsbudget

Post by annetteB »

[quote:f48c2bf364]Ja Atengstedt....... Men 1500 er jo fand'me det samme som jeg bruger på mig selv om måneden! Og jeg troede det var dyrt at være single [/quote:f48c2bf364]


Jamen det er det da osse, så?
1500 om måneden * 6 mennesker (vore børn er alle på én nær teenagere) bliver jo en månedsudgift på 9000 kroner!??!

Vi har altså en månedsudgift der siger 1500 * 4 = 6000?
Det er derfor jeg ikke helt forstår hvorfor du mener det er dyrt at have børn??
:hva:

Men fred være med dét.
Egentlig er jeg lidt ligeglad.
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Krog
Posts: 76
Joined: Mon 30. Oct 2006 19:53

Mad og husholdningsbudget

Post by Krog »

Jamen så er jeg også ligeglad :linski:
Jo mere jeg ved, jo mere ved jeg hvad jeg ikke ved.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Mad og husholdningsbudget

Post by annetteB »

:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply