Hvor dum har man lov at være?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Hvor dum har man lov at være?

Post by Lone »

Nej, det er sikkert rigtigt - men hvilken ret vil antage en sag til 1500 kr?
Og hvem vil stille retsafgift og betale advokatsalær, for 1500 kr. - ovenikøbet når man har en tvivlsom sag?

En advokat koster jo lissom mellem 1200-2000 kr. i timen..... for de advokater vi almindelige benytter os af.
Jeg har haft et retskrav som jeg havde advokat på - jeg skulle indbetale 20.000 for at få retten til at antage sagen - det er en procentdel af kravet - og har man ikke de penge, så har man ingen sag....
Så sådan en latterlig lille sag har sgu ingen fremtid i dansk retsvæsen.....

(iøvrigt vandt jeg sagen - hurra - men jeg skulle selv betale 38.000 i advokatomkostninger - og min partner 22.000....)
User avatar
Replica
Posts: 275
Joined: Sun 18. May 2008 21:06

Hvor dum har man lov at være?

Post by Replica »

Ja gu er jeg da sur over udlejer har brugt mit hø. Jeg tilbød dengang det var aktuelt, at udlejer kunne bruge det hvis jeg ikke fandt en anden løsning. Jeg var så igang med at få det solgt, og pludselig får jeg et opkald om at udlejer har brugt først 3 baller, så var det pludseligt 6 og nu så 7. En ting er at prøve at sælge 10 baller, men hvem fanden gider købe 3 baller hø?
- Og under alle omstændigheder - man tjekker da lige om det er i orden at man bruger noget, som egentligt er en andens, før det er for sent.

Men anyways. Efter jeg prøvede at forklare udlejer at halm sagtens kan holde sig i flere år, sålænge det opbevares rigtigt, og at foder normalt kan holde i 3-4 mdr, glemte udlejer helt alt det med halmen. Og nu mener udlejer så at de har mistet 655 kr på mig. Fair nok. Men hvordan kan udlejer få 1500-655 til 300 kroner?

Dumme xxxxxxx..

Jeg har så svaret at hvis de mener de kun vil give mig 300 kr, så kan jeg jo ikke gøre så meget ved det. Men i mit stille sind vil jeg lige forhøre mig med min bank, om de kan tilbageføre de 1500 kr. Hvis det er muligt, regner jeg med at overføre 500 til deres konto.

Selvfølgelig har de følt sig ærgelige over at jeg ikke kommer med min hest alligevel, det kan jeg sagtens forstå. Men at rippe mig på den måde er jo latterligt. Og så er jeg ekstra irriteret fordi udlejer pisser mig af. Er overbevidst om at udlejer og partner er lidt dumme. I hvert fald har jeg indtryk af(efter sidste besked fra udlejer) at det er udlejers partner som står bag det hele. Og så tror jeg at udlejer er ekstra sur på mig, fordi jeg ikke fandt det videre interessant at snakke flere gange om ugen i tlf med udlejer om alt og intet. Specielt intet.. Udlejer skrive i hvert fald i en af beskederne at jeg "lød sur, og som om jeg slet ikke gad snakke, når udlejer ringede." Nej gu fanden gider jeg ikke hyggesnakke med en person, som jeg kun har mødt en gang, og som jeg ikke har et forhold til. Men det er nok bare mig der er et asocialt menneske, som ikke føler for at hyggesnakke mens man er på arbejde...!?

Men for lige at vende denne tråd til noget positivt. Er der nogle af jer der kender til ham Kim der ejer Mariesminde. Hans familie er vist gamle travheste-avlere. Og hans søster avler stadig i Nordjylland. Han virker ret flink, og som en person der har styr på rigtige hesteværdier. Hestene går ude så længe som muligt, indtil nu har der været hø ad libitum, der er sand på vinterfoldene så der kommer mindst muligt mudder, krybberne står inde bag i boksen - både så hesten har fred til at spise, men også så man lige får gloet på krikken to gange om dagen -.
Og så er der bare den lækreste natur og ridesteder.
Eneste "problem" er de lidt dumme busser..

Nogen der vil af med en bil? :lol:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Hvor dum har man lov at være?

Post by Lone Beck »

Jeg forstår udmærket godt din irritation over udlejers latterlige krumspring for at beholde dine penge, Stephanie, men se på det på den måde, at HAVDE I haft en (gængs) kontrakt, skulle du formentlig have betalt staldleje hver måned, så længe du ville reservere boksen, selv om du ikke brugte den.

Et professionelt opstaldningssted ville aldrig tilbagebetale staldleje, fordi lejer ikke kunne få sin hest transporteret frem som aftalt.

Som udlejers reaktion er, tror jeg under alle omstændigheder du er bedst tjent med at stille gode miner til slet spil. Vær høflig og bed dem beholde det beløb du har kostet dem - undskyld ulejligheden og bid ærgrelsen i dig.

Diskussioner med udlejer om pengene fører ikke til andet end at de bliver endnu mere sure og render og bagtaler dig overalt. Det er ikke de penge værd.

Lone: Realitetssans er noget farligt noget :hhansen:
Har du så fundet en pony at ride på?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Hvor dum har man lov at være?

Post by Tigerbaby »

Mor skal ride lidt på Athene, når hun er blevet tilredet. Hun, Athene, står jo alligevel bare og fiser husleje af, nu jeg ikke har mulighed for at have hende i KBH.

Stesse, jeg tror simpelthen ikke du kan tale fornuft med udlejer. Det er surt at have mistet så mange penge, men der er vist ikke rigtig noget du kan gøre ved det.

Jeg kender ikke det sted du snakker om, men tag ud og se det, og snak med de mennesker der bruger stalden til daglig.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Hvor dum har man lov at være?

Post by BeritH »

Som jeg ser det, kan det aldrig være udlejers problem at du ikke dukker op med hesten. Jeg synes det ville have været fair, om du skulle betale hel staldleje, du har jo reelt reserveret en boks, og udlejer har jo sørget for at der er foder til dig.

Mht. høet har du jo selv sagt til udlejer, at vedkommende måtte bruge det, så det er da helt forståeligt at de har brugt det.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply