Hvad i hede hule gør man ???

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Hvad i hede hule gør man ???

Post by MetteboDeluxe »

Det er ikke den Anette.. Melindas er fundet i England.. Der er en tråd på HN eller westernportalen om det. Desværre bliver den stadig solgt rundt :-(

Og hvis en hest er uridelig og sælges som ridehest er det vel handelsfejl og køber smider vel hesten tilbage?

Og hvorfor har jeg dog aldrig tænkt på at slå mig ned som hestehvisker???
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvad i hede hule gør man ???

Post by annetteB »

Jeg tænkte ikke på Melinda's, mette. JEg sender dig en pb.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Hvad i hede hule gør man ???

Post by Line_Calano »

Det er svært sådan noget. JEg ved ikek hvad man skal gøre, men mon ikke de opdager de, eventuelle købere, man kan jo ikke skjule at en hest er umulig at håndtere. så skal man da virkelig dope den op og så kan man jo om ikke andet se det.

Nu så jeg lige video af den, hvis den nu var til at håndtere og kunne måles til pony så ville der virkelig være et spring at få ud af den. hold da op den lukker ud bagi. Den har godt nok lidt rigeligt travlt, men det kan man jo tit pille ud af dem http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=70774

Man skulle have slået sig ned som hestehvisker. en jeg kender fik for nyligt at vide at grunden til at hendes stikker af på fold og stresser op i bolksen er at den gerne vil se pæn ud og ikke vil kaldes bob.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
PiaK

Hvad i hede hule gør man ???

Post by PiaK »

[quote:6ea94d1b14="Line_Calano"]
Man skulle have slået sig ned som hestehvisker. en jeg kender fik for nyligt at vide at grunden til at hendes stikker af på fold og stresser op i bolksen er at den gerne vil se pæn ud og ikke vil kaldes bob.[/quote:6ea94d1b14]

:hhansen: min mor fik engang af vide af en hestehvisker at hendes hest VILLE kaldes Woner, og ikke *bamse* det hjalp nu ikke synderligt :mur:
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Hvad i hede hule gør man ???

Post by Buusser »

:viben: :viben: :viben:

Hold da kæft... verden vil da bedrages...

Undrer mig over at hesteejere bruger penge på den slags, der er da nok at spendere på med et ridedyr.

Uærlige sælgere findes jo desværre overalt :tommelned: hvis jeg kender dig ret, Lisbeth, så skal du nok finde en måde at få fortalt på hvordan den hest er IRL. Dybt, dybt uansvarligt at lyve om sådan noget... virkelig farligt og synd for hesten, den kommer til at gå fra hånd til hånd :brok:
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Hvad i hede hule gør man ???

Post by BeritH »

Lisbeth jeg forstår ikke helt - kender du hesten, eller er det noget du har hørt?

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Hvad i hede hule gør man ???

Post by Stimata Doamna »

For lige at komme tilbage til spørgsmålet - hvad man kan gøre i denne situation?

Man kan ikke gøre en hujende hat, medmindre man er til stede ved en fremvisning og kan gøre ikke-hestekyndige købere opmærksomme på de problemer, der er og som vel vil være temmelig åbenlyse for hestekyndige købere (som så måske vil være i stand til at overkomme problemerne).

Verden vil bedrages. Der vil altid findes "mindre ærlige" sælgere og uvidende købere. Desværre vil det nok i det lange løb gå ud over hesten, som måske på et tidspunkt mister livet, fordi dens ejere ikke har magtet at opdrage den. Bare ærgerligt - møghamrende ærgerligt. Og også uretfærdigt...

Jeg vil også være hestefusker i mit næste liv, jeg har også en god fantasi. Og så er der nogen, der påstår, at man ikke kan tjene lette penge :ehh:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Lisbeth Sejberg

Hvad i hede hule gør man ???

Post by Lisbeth Sejberg »

BeritH hesten står i boksen ved siden af min datters på et opstaldningssted, som jeg ikke vil nævne navnet på.
Stedet drives af en far og datter sammen, de har begge fortalt en del om hesten, bl.a. at de har nægtet at lukke den på fold, fordi den er farlig at gå ind til i boksen og de nægter at skulle være bevæbnet med en skovl eller greb, for at kunne værge for sig.
Derfor har de nægtet at lukke den på fold og vil heller ikke have den på fold sammen med andre, da den lynhurtigt bryder ud. Den utryghed vil de ikke byde de andre hesteejere, hvis heste har meget foldtid hver dag.. Det længste de har rendt efter den er 5 km og det har de ikke tid til hver dag.
Derfor kommer den kun ud af sin boks, når ejeren selv er der og holder øje med den.
Mvh. Lisbeth

PS. Den havde forresten fortalt hestehviskeren, at den brød ud af foldene, fordi den følte sig forfulgt af dæmoner
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvad i hede hule gør man ???

Post by annetteB »

[quote:80fdcb4095]Den havde forresten fortalt hestehviskeren, at den brød ud af foldene, fordi den følte sig forfulgt af dæmoner [/quote:80fdcb4095]

Jeps. Dét tror jeg på.
:viben:

Det lyder i hvertfald lige så sandsynligt som meget andet alternativt vås der kommer for ens ører - katiekat: var der ikke osse engang noget med én der havde nisser på astrallegemet??
Dét er garanteret heller ikke sjovt!
:-o
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lisbeth Sejberg

Hvad i hede hule gør man ???

Post by Lisbeth Sejberg »

Nisser på astrallegemet ..... hvordan kan en hest overhovedet sætte ord på begreber, som vi almindelige mennesker har svært ved at forholde os til ??? ...... det er fandeme godt gjort :viben:
Mvh. Lisbeth
Post Reply