Pige eller kvinde?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.

Hvad kalder man menneskelige hunkønsvæsener over 18?

Hvis de er over 18, men stadig unge, er det topnice at kalde dem "piger".
6
18%
Uanset hvilken alder er det mere ungdommeligt og friskt at kalde dem piger. Det er godt!!
1
3%
Hvis de er over 18, er de kvinder - uden undtagelse.
9
27%
Hvis de har fået børn er de kvinder. Hvis ikke er "piger" sådan mere ungt...
1
3%
De er "kvinder", hvis de kan tages alvorligt - men "piger", hvis de skal scores...
4
12%
Det er da fuldstændigt ligemeget, din tossede sprognazi!
12
36%
 
Total votes: 33

User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: Pige eller kvinde?

Post by KatieKat »

aribeth wrote:Der er mange tykke kvinder der kalder sig selv for store piger... det flejner jeg helt og aldeles over! "jeg er en stor pige" ... YRK!


Sikkert fordi det lyder bedre end "tyk damer". Jeg kan se det i butikkerne.... Tøj til tykke damer. Det ville være sådan et hit.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Pige eller kvinde?

Post by aribeth »

Hvad med kvinder... Tøj til tykke kvinder... Eller store kvinder.... Det lyder bedre end pigervi mine ører....
Raxacoricofallapatorius
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Pige eller kvinde?

Post by CXEC »

De har glemt Hestepige! :atengstedt:

Pæn pige = kedelig? Måske! Det har jeg det fint med at være.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Pige eller kvinde?

Post by BeritH »

Jeg kunne personligt ikke være mere ligeglad, jeg er af hunkøn, over 45, og om man vil kalde mig det ene eller det andet er mig rasende ligegyldigt.

Kvinde er vel det mest korrekte, men et insisterende og korreksende "Jeg er ALTSÅ kvinde" eller "Det hedder altså KVINDE ikke pige" får mig til at opfatte vedkommende som værende selvhøjtidelig, hvilket ikke er det mest flatterende personlighedstræk i min verden.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Pige eller kvinde?

Post by CXEC »

BeritH du har gjort det igen. Formuleret noget langt bedre end jeg selv kunne gøre det. Tak.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Re: Pige eller kvinde?

Post by sinesmølf »

Søren på 5 har lige sagt "tak min pige til mig" :viben:

når jeg skal være sammen med hele flokken af venninder så siger jeg tøserne, og foretninger med børnene der siger jeg pigen/damen.
De kunne også sælge tøj til matroner.

hvis det er mig selv jeg taler om i tredie person så er det næsten altid mor, men jeg betragter mig nu som en kvinde. Det er lidt sjovt der er meget mere myndighed tillagt ordet kvinde, det er der jo ikke til mand.
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Pige eller kvinde?

Post by annetteB »

men et insisterende og korreksende "Jeg er ALTSÅ kvinde" eller "Det hedder altså KVINDE ikke pige" får mig til at opfatte vedkommende som værende selvhøjtidelig, hvilket ikke er det mest flatterende personlighedstræk i min verden.


Findes der mennesker, der gør den slags sådan regelmæssigt?
Jeg kunne MÅSKE finde på at gøre det, hvis det var en person VIRKELIG irriterede mig - men det er da ikke noget jeg går og harper på til hverdag, hvis det sker at en kunde omtaler mig som Damen eller Pigen eller hvad det nu kan være.
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Pige eller kvinde?

Post by Annemaja »

Jeg er inderligt ligeglad.... -heavy
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Pia
Posts: 1880
Joined: Thu 29. Apr 2010 11:28

Re: Pige eller kvinde?

Post by Pia »

Jeg omtaler mig selv som kvinde, men er temmelig kold i måsen over hvad andre ynder at betegne sig.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Re: Pige eller kvinde?

Post by Lone Beck »

Jeg kunne ikke drømme om at omtale mig selv som en pige (eller dame) :nejtak:

Men ellers synes jeg det afhænger af konteksten, om det får mig til at krumme tæer. Damebladsudtryk som "piger på 40+" får mig helt klart til at krumme tæer. Det samme gælder, når granvoksne kvinder (med et koket smil) omtaler sig som piger *gys*

Men det provokerer mig faktisk sjældent, når mænd gør det. Jeg kan ikke mindes jeg har hørt mænd bruge udtrykket nedsættende :ehh:

(Og jeg kan altså godt komme til at omtale en flok mænd som drengene. Det er ikke nedsættende ment. I modsætning til hvis jeg kalder nogen for drengerøve. Så er det i dén grad nedsættende ment :hhansen: ).
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply