Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by FruTusse »

Benno wrote:Det vil jeg gerne høre mere om, da jeg har skrevet stedet på min besøg liste=)



Hvilken et af stederne, Hair eller Heslegård????
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by MinnaN »

Er det ham der den klamme i snakkede om??
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Benno »

Faktisk gerne begge steder=)
Jeg vil ikke ud til klamme steder :hhansen: :hhansen:

Er der nogle som har kendskab til Holte?
Har kigget på deres hjemmeside, og regner med at kigge forbi men deres folde er ikke noget at råbe hurra for samt deres nærhed til motorvejen :-o :-o

Har også kigget på hjemmesider over forskellige steder, men informationerne er ofte sparsomme, så derfor spørger jeg jer=)
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by FruTusse »

Haha, nej Minna, det er ikke ham. Han er såmænd bare en ussel mandsling som er pensionær ligesom os andre.

Nej Niels Johnsen, det er "æggemanden", ham der i umindelige tider har har haft Heslegård Stutteri(det hed i sin tid også Heslegård Æg da han havde sin æggeproduktion).
Han har alle dage haft ry for at være bindegal, og må altså sige at der er noget om snakken. Han kan den ene dag være noget af det mest snakkesalige og interesserede menneske og den næste dag opfører han sig som om at man personligt har trådt ham over tæerne, fuldkommen uden grund, og kan være MEGET ubehagelig, nærmest skræmmende.
Han kan stille de mest urimelige krav overfor dem der har lejet et af staldafsnittene, hos hvem man er pensionær, og en aftale er absolut ikke en aftale. Den ændres alt efter hans humør og sindstilstand. Af samme årsag har der også været rigtig stor udskiftning hos både pensionærer og lejere af staldafsnit.

Foderet var, da jeg stod der for 3½ år siden, ikke noget at råbe hurra for, og en smule mug i wrappen var vel ikke nogen grund til at smide det ud, næh nej, det tog hestene i hvert fald ikke skade af at spise!!! Sådan var stilen hele vejen igennem :nej: :nej:

Ved jo ikke hvordan forholdene er nu, men jeg tvivler på at Johnsen har ændret karakter. Han har jo været sådan i alle årene.
Der har jo også igennem alle årene været stor udskiftning af de ryttere der har redet hans hingste og afkom, for der er simpelthen ingen der kan holde ham ud i længere tid.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by FruTusse »

Hair Hestepension HAR været et super godt sted, indtil for 8-10 år siden hvor datteren Janne Aagaard overtog styringen af det 100%.

Ca. 50 heste fra flere forskellige stalde lukkes ud via løbegang til deres forskellige folde, hvilket sagtens kan være i orden, det bruger vi også hos os med vores 12 heste, og som foregår stille og roligt. Men på Hair skal det helst ske på under 5 min. og foregår med longepiske og råben og skrigen og for fuld galop både ud og især ind til/fra fold.
Der er med tiden røget et par heste i svinget fordi der har været så megen panik at to heste har forsøgt at komme ind ad staldøren (en helt almindelig gammeldags enkelt stalddør)på én gang og er kommet til skade ved det. Mener også at kunne huske at der er væltet et par stykker på staldgangen fordi det gik for stærkt med at komme ind. :nej: :nej:
Foderet dengang jeg stod der bestod udelukkende af havre + vitaminblanding, oftest travo og wrap.
Jeg indkøbte og fodrede selv ekstra med et af Brogårdens müsliprodukter.

Min gamle hoppe blev forfangen af formentlig dårlig wrap på stedet, iflg. daværende dyrlæges vurdering, og blev aflivet som en direkte følge af det efter bare 5 uger.
Man glemte, trods indgåede aftaler, at give min hest sit smertestillende pulver i foderet, på trods af at det var lagt frem. Den ene gang lå hele brevet uåbnet i krybben hos naboen!!!

Service var et ukendt begreb for Janne Aagaard, der skulle tilsyneladende bare kradses pensionspenge ind, men det er mange år siden at jeg sidst var på stedet, og vil selvfølgelig ikke her påstå at det stadig er sådan.
Men jeg tror det, da jeg fra mange andre kanter har hørt at det er blevet et rent gennemtrækssted. Folk kommer og har hest stående i et nogle måneder og finder så et andet sted at stå fordi de ikke kan acceptere forholdene.

Nu må man jo ikke svine folk til, men det er faktisk også et faktum at Janne Aagaard indtil flere gange er meldt til Dyreværnet for sin behandling af de hunde hun har gående i hundegårde, som bruges til at lave blandingshvalpe med. De har bare, så vidt vides, aldrig truffet hende hjemme men har måttet gå med uforrettet sag, og en seddel i postkassen om at de har været der.

Stedet ligger fantastisk dejligt, og det var som sagt et af de bedre steder i Nordsjælland for 10-20 år siden, men det var da Elin Simonsen(Janne's mor) og Steffen Petersen havde det. De gik på pension og Janne overtog for de her 10 år siden.
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Benno »

SÅ skal jeg på ingen måde derud. Min har dårlig balance endnu pga hendes skævhed
Hun ville stresse så meget ved fold også pga hun er utryg når andre heste kommer for tæt på/ eller er voldsomme.

.
MarieMD wrote:Ca. 50 heste fra flere forskellige stalde lukkes ud via løbegang til deres forskellige folde, hvilket sagtens kan være i orden, det bruger vi også hos os med vores 12 heste, og som foregår stille og roligt. Men på Hair skal det helst ske på under 5 min. og foregår med longepiske og råben og skrigen og for fuld galop både ud og især ind til/fra fold.
Der er med tiden røget et par heste i svinget fordi der har været så megen panik at to heste har forsøgt at komme ind ad staldøren (en helt almindelig gammeldags enkelt stalddør)på én gang og er kommet til skade ved det. Mener også at kunne huske at der er væltet et par stykker på staldgangen fordi det gik for stærkt med at komme ind. :nej: :nej:
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Nina »

Jeg bor i nordsjælland og kender til flere opstaldningssteder - men jeg mangler lige lidt oplysninger ang., hvilket område, du ønsker opstaldning.

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Nina »

PS - mange af stederne kender jeg - men jeg vil ikke "lukke lort ud", hvis det ikke er nødvendigt. :nejtak:

Venlig hilsen
Nina
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by CXEC »

HRK = Holte har jeg været MEGET MEGET glad for!!! Men jeg har også en meget stærk tilknytning til stedet. Jeg red der i mere end 25 år, først som ponytøs og så som rideskolerytter i mange mange år og siden som part rytter og så de første år med Xenia.

Jeg kendte alle, da jeg var yngre, af navn og vidste hvem der red hvilke heste. Du kan evt. komme her ind en dag efter timer og så kan jeg fortælle ALT jeg ved om den klub. :linski:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by BeritH »

Benno wrote:Mange tak for alle dine links=)

MarieMD wrote:Har selv stået på såvel Hair Hestepension (i 10 med min gamle hoppe), og det kan jeg ikke anbefale i sin nuværende form og styring. Har stået på Heslegård(Duemosegård) ved Kagerup med Nitouche, og stedet er som sådan dejligt nok, men Niels Johnsen gør det dælme svært for pensionærerne at være glade og tilfredse, også selvom man ikke er direkte pensionær hos ham, men hos en af dem der lejer staldafsnit på stedet. Manden er altså seriøst forstyrret i sit hoved og blander sig i ALT. :minna: :minna:


Det vil jeg gerne høre mere om, da jeg har skrevet stedet på min besøg liste=)


Jeg har været på besøg deroppe en enkelt gang, da jeg søgte opstaldningssted og det blev valgt fra med det samme. Der var simpelthen noget udefinerbart ved stedet, som jeg ikke kunne lide.

Holte ville jeg ikke så meget som overveje. Forholdene for hestene er efter min bedste overbevisning slet ikke i orden.

Lokelund kender jeg fra tidligere, og det er der kun godt at sige om.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
Post Reply