Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Stimata Doamna »

Her er så to friske billeder:

Image

Image

Datteren har taget en masse andre billeder, men har ikke helt forstået det der med at holde kameraet stille... :minna:

Alfa er efter Fortissimo med Buffas som morfar - det sidst er så en offentlig hemmelighed, for min far var desværre ikke så afklaret omkring papirarbejdet dengang midt/sidst i 70'erne. Alfas LU-registreringsnummer er 86-et-eller-andet-245, jeg kan ikke huske tallene og har ikke lige papirerne ved hånden.

Sporten var primært spring, men også military (på top 100 i en enkelt sæson) og lidt distance.

Her er et billede af en lille Alfa med sin mor:


Image

Og her et gruppefoto:


Image

Fra højre mod venstre er det:

Daisy - min pony
Désirée - far: Buffas, mor: Daisy
Alfa - far: Fortissimo, mor: Désirée
Hebe - far: Fortissimo, mor: Daisy
xx (navnet har Grev Alzheimer taget) - far: Fortissimo, mor: Désirée
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by LeneP »

Tak - jeg er også selv godt tilfreds med ham.

Agnes
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by LeneP »

Tak for billeder -vi postede vist præcis samtidig. Sjovt at se en hel flok af slagsen. Ham Fortissimo kan jeg huske dommerne til en af vores kåringer var helt enige om var sådan ox-blod skulle være! Din lyder jo også til at være en man burde avle lidt på?

Agnes
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Stimata Doamna »

Hun har skam også leveret et hoppeføl - i 1991, mener jeg. Efter Bolero:

http://gammel.sportspony.dk/_sites/hing ... bolero.pdf

For 11-12 år siden prøvede vi at ifole hende med Casir Ask, men hun tabte desværre følet ret tidligt i forløbet. Derefter har vi ikke gjort mere i det med føl, af flere forskellige grunde, men nok primært pga. flytning til Luxembourg og rigeligt med andre ting at tage sig til :-)

Men sådan en hingst som din kunne jo få tankerne til at rulle... Men nu er hun for gammel, synes jeg.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by LeneP »

Jeps - 1991, men desværre uden flere oplysninger. Ellers meget sjovt med ham Bolero. Der er avlet nogle stykker indenfor sportsponyerne med shagyamødre, det bliver tit godt, jeg tør bare ikke af frygt for at afkommet vokser over mål.

Ja, det er jo både-og med en ældre hoppe. Man siger at det kan de sagtens, især når de har fået føl før, men man vil jo hade sig selv, hvis det går galt på den ene eller den anden måde. Jeg ville nok heller ikke turde gøre det med en hoppe jeg havde haft i så mange år som du har haft din.

Agnes
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Stimata Doamna »

Nej, det er jo nemlig lige det - jeg vil helst beholde hende i mange år endnu :-)

Og hendes LU-registreringsnummer begynder naturligvis med 85... DOH!!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by LeneP »

Jeps, har hende lige her: 8504245

Agnes
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Stimata Doamna »

Jep, det var lige det - det har jeg skrevet på rigtig mange stævnetilmeldinger.....
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by LeneP »

Ha-ha, det er det der er forskellen på ryttere og avlere, Jeg kan mines stambogsnumre pga. blanketudfyldning til følanmeldelser.

Agnes
Post Reply