SPARK MIG!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
aribeth

Re: SPARK MIG!

Post by aribeth »

Det undrer mig såre at det tyder på at man ALDRIG kan slippe af med idioter når først man har fået dem på nakken... :ehh:
Jeg tror det har meget med vilje at gøre... er du sikker på at der ikke er andre banker der vil have dig? Er det noget du har undersøgt? (også mere end en bank?) For det kan godt lyde som om det er noget du har bestemt dig for at sådan er det bare... Alle de løsninger og muligheder der KUNNE være for at komme af med røvhatten, dem synes jeg nogen gange du fejer lidt let henover... og hvad med Annettes udemærkede link her i tråden, BRUGER du dem?

Hvis du skifter bank og i øvrigt dropper al kontakt til den gamle bank, så KUNNE det jo være at den måske tog kontakten til Rene i stedet for.... Gør dog som Rene, skid på det hele... når han kan hvorfor kan du så ikke?
Det ser jo ud til at det lykkes alletiders for ham på den måde... han sidder på gården uden større økonomiske bekymringer netop fordi du stadig interagerer med banken... og på den måde stadig nurser ham...

Og så drop at bruge Rene som mekaniker... du viser ham jo igen og igen at du er afhængig af ham på den måde... Jeg må indrømme at jeg egentlig tænker at Rene har det godt han er alene til at sidde og drikke uden der er børn og kone der harper på ham, og alligevel har han kontakten til jer?!?!
Jeg ville også nægte ham at se børnene... så længe han vil holde dig i det her økonomiske helvede så skal han da overhovedet ikke have nogen godbidder, han kan skrive under og så kan han se sine unger... så må han jo selv finde ud af hvor vigtige børnene er for ham!!?... og ærlig talt... børnene tager ikke skade af at ikke at se deres far i en periode... ikke en far som ham da!!



Katrine
Sommerlund
Posts: 101
Joined: Wed 5. Mar 2008 18:46

Re: SPARK MIG!

Post by Sommerlund »

Beklager min mangel på geografisk orientering :mur: :brok:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: SPARK MIG!

Post by 99E »

June, jeg synes det er flot, at du kan anerkende René's gode sider.
At han har været en god far, i hvert fald sådan "periodevis" og på nogle punkter.
Men jeg må bede dig tro på hvad jeg siger her:

En alkoholisk forælder ER skadelig for børnene.
Allermest når de bor med denne forælder, mindre skadelig når de IKKE bor med denne forælder.

En depressiv forælder er faktisk heller ikke skidesund - slet ikke når denne forælder ikke er i behandling.
Og med behandling mener jeg: Har kontakt med en fornuftig læge, spiser sine piller, er eventuelt i supplerende psykologisk behandling.
Populært sagt: Depressioner er arvelige - og de smitter.

En voldelig forælder er vist faktisk det værste - det kan jeg se på nogle af ungerne herude.
En ting er hvis deres forældre har bællet øl hele barndommen (og for nogles vedkommende også under graviditeten) - men dem, der er mest fucked up har også set deres mor få smæk, eller er selv blevet slået.
(Og nej, jeg siger ikke, Rene tæsker ungerne - jeg opremser en generel liste over hvad der KAN være problematiske forhold i hjemmet...)

Desværre er det jo sådan, at har man en far der er alkoholiker OG depressiv - så er der en vis risiko for at han på et tidspunkt begynder at slå på enten kone eller børn.
Næppe fordi han er en ond, led stodder, men fordi han ikke ved hvad han ellers skal gøre, når verden nu er bygget af nederen.
Problemet er bare - at uanset årsagen til slagene, gør de lige meget skade, fysisk og psykisk.
Alene risikoen for at René skulle finde på at slå enten dig eller børnene er NOK til at jeg ville råde dig til at holde jer alle tre fra ham.
Og den risiko er til stede.

Desværre er børns problemer IKKE løst bare fordi de ikke bor med den/de problematiske forælder/forældre længere.
De ved jo stadig godt at den forælder, de trods alt elsker - ikke er OK.
Og det bruger de altså hjerneceller på - næsten uanset hvad man gør.

Det er derfor, det ER vigtigt at få René på ret køl igen.
Ikke BARE for "hans skyld" - men for hans børns.

MEN - det er ikke altid, det lige uden videre lader sig gøre.
For hvis ikke han frivilligt vil guffe sin antabus og sine antidepressiver - og man ikke kan få ham tvangsindlagt - jah...

DU SKAL IKKE VÆRE FLOV over at have taget vare på børnene.
Det kan godt være, du synes du har "svigtet" René.
Det er noget sludder.
Jaja, han har brug for hjælp - men for det første er det jo ikke et akut opstået problem (...) for det andet har du taget det eneste rigtige valg:
Prioriteret ungernes velfærd højest.
Hvis ikke du gjorde det var du en ret rådden forælder, synes du ikke?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
aribeth

Re: SPARK MIG!

Post by aribeth »

Han er jo ikke massemorder .. kun depressiv
Og alkoholiker og voldelig?!
Det ER drastisk ja... og jeg mener heller ikek du skal nægte børnene at se deres far... men du skal nægte Rene at han kan forlange hvornår han vil se dem... i dethele taget forstår jeg slet ikke hvorfor du SKAL tale med ham overhovedet... og det med bilen... ja det er et dilemma, men det er et faktum at fordi Rene skal lave din bil så ER du afhængig af ham... og det synes jeg er noget møg...

I hele børnenes liv har han været en både god og kærlig og omsorgsfuld far som altid har haft tid til at lege og være der for dem (hvilket jeg ikke har! både pga job og hobbyer som skulle plejes) og med det i baghovedet så skal de have lov at pleje deres forhold indtil de selv siger fra!

Hvad så når han har været skidefuld??! Har han så også været god og omsorgsfuld? Når han har opført sig dårligt overfor dem... ?!?!

jeg håber fanmer at DU også kan gøre det for dit barn hvis det en dag skulle ske for dig!

Ja, jeg håber også at jeg kan fortælle mine børn hvis deres far er en voldelig alkoholiker, HVORFOR det er JEG ikke vil have noget med ham at gøre og hvordan han indirekte er skyld i at lejligheden ryger og måske hestene...


Det er muligt at Rene er depressiv og ja det er sgu synd for ham... men jeg ved også at han gentagne gange har sagt nej til behandling... også for sit alkoholmisbrug og UNDSKYLD mig ... men så er det altså ikke synd for nogen... andet end dig.. for jo, man får dårlig samvittighed når det drejer sig om en person man inderst inde elsker... men selvom man er depressiv i en sådan grad at man hellere skider i bukserne end letter røven... så SKAL man fandeme høre på sine elskede og gå i behandling.... !! Utroligt nok så KAN det lade sig gøre!
June, det er DIG han straffer hele tiden... det er ikke ham selv... det er jo DIG det gør ondt på... dig der lider allermest... når jeg skriver at han har det godt... så er det jo ikke ment på den måde, men mere på at han jo "får lov" til at blive i sit misbrug...
Jeg tror at det der kan virker for at Rene måske vågner op af depressions-og alkoholtågerne er en kold tyrker... altså absolut ingen kontakt fra jeres side... men det er jo svært at se om det virker, for I HAR jo kontakt...


Og beklager, men folk der er voldelige er i mit hoved ALTID røvhatte... også selvom det er fordi det er alkohol og depressioner der gør dem sådan...


Jeg beklager at mit indlæg lyder hårdt, men det er simpelthen fordi jeg næsten ikke kan holde ud at tænke på din situation June... der er sgu ingen der fortjener sådan en omgang og slet ike dig og dine unger... men jeg tror måske altså stadigvæk der er noget du kan gøre.... også selvom det måske ikke er det du har lyst til at gøre...


Katrine
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: SPARK MIG!

Post by Stimata Doamna »

Kære June!

Du får et kærligt spark herfra. Du har kæmpet for at få et liv uden Rene - et liv, som er holdbart for dig. Det skal du holde fast i. For din skyld, for dine børns skyld og for Renes skyld.

Det er svært at give slip på et forhold, som har varet i mange år, og der har ganske givet været en hel masse gode ting i jeres forhold. På nuværende tidspunkt er der desværre bare en masse u-gode ting, som har fået alt for meget plads i Renes liv - og dermed er der ikke plads til dig og børnene i hans liv.

Jeg synes, at du har gjort rigtig meget for Rene. Du er gået rigtig langt for at blive ved med at støtte ham, men du kan ikke blive ved. Der må være andre, der tager over - som det ser ud lige nu, bliver det nok ikke Rene selv, der tager sig i nakken, men så må andre gøre det. I er gået fra hinanden, og dermed er han rent teknisk ikke dit problem mere. Kun i forbindelse med (manglende) samkvem med børnene. Der må være andre familiemedlemmer eller venner, der kan tage over efter dig. Jeg kan godt forestille mig, at der ikke ligefrem er en lang kø for at få tjansen, men du er nødt til at holde op med at være den barmhjertige samaritan - du når også til enden af dine kræfter, og du skulle helst kunne bruge dem, der er tilbage, på dig selv og børnene.

Hvis jeg skal være helt ærlig, ville jeg nok have svært ved at sende mine børn på weekend hos deres far i hans tilstand, men det er du forhåbentlig bedre til at vurdere end jeg. Han har før truet dig med hestenes liv og helbred - hvorfor skulle han vige tilbage for at true med at lade din "dårlige opførsel" gå ud over børnene?? Jeg ved godt, at han har været en god far på mange områder, men vi taler vist netop om "HAR VÆRET", for jeg tvivler på, at han er i stand til at være en god far pt. Uanset børnenes alder kan det ikke være sundt at se på en beruset, depressiv far, der har bestemt, at mor er skurken. For det har han jo - det er ikke dig, der svigter Rene, det er ham, der har svigtet dig!

For pokker, June. Du skal holde fast i din beslutning om, at det er slut!

Mange tanker!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Lisbeth Sejberg

Re: SPARK MIG!

Post by Lisbeth Sejberg »

Som Randi også er inde på, så undrer det også mig, hvor hans egen familie er henne ??
Den familie som åbenbart synes, du er en nederdrægtig kvinde/mor, fordi du har sagt STOP og er flyttet.

Er det også gået op for dem, hvor usjovt det er at være sammen med ham ??

Er der nogle, der bør have skyldfølelse for manglende opbakning og hjælp til at hjælpe ham, så er det sgu da dem :brok:
Mvh. Lisbeth
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: SPARK MIG!

Post by MetteboDeluxe »

June hvis du nu trækker depressionen fra, er det så stadig synd for ham? I har jo begge to en depression, også selvom du er blevet tvunget til at raskmelde dig, han dyrker bare sin på et andet plan end du tillader dig.

Vi snakkes lige ved, jeg syntes stadig der er for meget udlevering i den her tråd :linski:
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: SPARK MIG!

Post by Stimata Doamna »

MetteboDeluxe wrote:jeg syntes stadig der er for meget udlevering i den her tråd :linski:


Det kan jeg kun være enig med dig i - omend jeg sagtens kan forstå, at June har brug for luft...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Re: SPARK MIG!

Post by MetteboDeluxe »

Hov, jeg mener skam kun det er June der bliver udleveret. Om der bliver fortalt en hel masse om hendes mand er jeg fuldstændig ligeglad med. Han er anonym for langt langt de fleste herinde, så fred være med det.
Det er mere fordi der kommer mere frem om June end hun selv fortæller, og det har jeg det lidt svært med.. Stadigvæk.

Jeg ved godt at June nok selv skal svare for sig, jeg har bare ikke lyst til at medvirke :-)
* Kendt for :mettebo: *

* G
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: SPARK MIG!

Post by Stimata Doamna »

Jamen det var vist også det, jeg mente, Mette. Omend jeg stadig godt kan forstå, at June har behov for at få luft / læsse af.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply