SPARK MIG!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Re: SPARK MIG!

Post by xtiny »

Ja.
Jeg fik jo min dreng fjernet- rettere "nægtet hjemgivelse", da jeg ikke rigtig magtede at slippe af med stodderen, der var både voldelig og fordrukken. Jeg smed ham ud, da knægten var tre måneder. Så da da han var 1½ manglede faren et sted at bo. Og jeg var hjerneblæst nok til, at han kunne bo på sofaen. HVOR DUM kan man være?! Så eksploderede det- jeg fik en brækket næse- og mistede min dreng.

Nu er han død. Og set i bakspejlet var det måske det bedste. Jeg måtte slås for min dreng og bevise, jeg kunne. Det var ikke så nemt. Det var svært. Og da knægten var kommet hjem, og jeg endelig havde mødt en mand, jeg troede på- så ringede stodderen, om- at hvis politiet ringede, så havde han været hos mig. NEJ! Og da han skældte ud- tog manden mig væk. (ja ligesom i en film! Grin og telefonen ringede og ringede i en tom lejlighed). :anonym:

Men det har ikke været lyserødt! Jeg kunne ikke tro på ham, så jeg har været den, der opførte sig- meget alternativt. Jeg slog og kæmpede. For jeg tror ikke på mennesker mere- så hellere slå dem fra sig. Ok- Nørdemanden er ingen engel. Men man kan stole på ham. Det har holdt hårdt.

BTW når Anette Utenthal hunne få en bodelsordning via advokat, så kan andre vel også? Det er åbenbart en ekspresskilsmisse.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: SPARK MIG!

Post by LoneR »

Jeg synes du skal læse 99E ´s indlæg et par gange - ingen børn har en god forældre i en alkoholiseret forældre - og hvorfor beskriver 99E meget godt - og ellers kan man jo læse sig til det - eller gå til møder i grupper på pårørende til alkoholikere - kan ikke huske hvad de hedder.

Min far er idag 85 år gammel. Han har drukket meget siden han var 60 - et forbrug der langsomt sneg sig op til at blive umådeholdent.
På grund af det er han blevet dement - godt hjulpet af alle de gange han er faldet og har slået hovedet i sin fuldskab - med hjerneskader til følge.
Sidst han faldt brækkede han hoften - og nu er han lænket til en stol, da det ene ben er 15 cm kortere end det andet - det er sgu ikek sjovt at se en demnt gammel mand, der stadig vil drikke - og som er blevet fuldstændig hjælpeløs - hjemmehjælp til alt - og alkoholdemens optræder ikek nødvendigvis efter 25 år - det kan komme meget før.
. Jeg kan love dig, at selvom jeg og mine søskende har været voksne i min fars alkoholiserede periode - så har det været en pine at se ham - skidefuld, ødelægge sig selv - og vi har været ved at brække os over hans idiotiske adfærd - tåbelige snak og al det, der følger med en alkoholiker - for de er sgu ikke til at holde ud - respekten for dem forsvinder.
Nå ja - min far har haft en depression - men det fungerer jo bare som en undskyldning for at drikke videre - alle vi andre tyr sgu da ikke til flasken, fordi vi synker hen i depressionen.
Det har været en pine for os - og er det endnu mere nu, hvor alting går i opløsning for dem nu - men jeg har ikke ondt af dem - de har begge haft alle forudsætninger for at ændre på tingene og træffe andre valg - men det ville de ikke. Og min mor er stadig medmisbruger - faktisk skænker hun vin op for ham hver dag...og faktisk har hun undskyldt og forklejnet problemet i 25 år....hun drikker jo osse selv -
Skulle vi have levet med det som børn - så var vi da gået til grunde.

Børn er enormt loyale - og dine børn er da osse loyale overfor deres far. De kan vel også mærke din dåelige samvittighed - og forsøger måske ikke at gøre ondt værre, ved at nægte at se deres far - for jeg kan ikke forestille mig andet end to alternativer: enten er de kommet til at tro, at det er iorden at være fuld hver dag - og ikek tage ansvar for sig selv, ikke betale det man skal, ikke passe sit arbejde, true ens mor - eller også tør de bare ikke sige fra, af det ene eller anden grund - eller måske synes de det er synd for ham.
Alle dele er lige forkerte.

Børn skal ikek vokse op med alkoholiserede forældre - og de skal sgu heller ikke vokse op emd forældre, der ikke vil ændre deres psykiske tilstand -ved en eller anden form for behandling.
Det har altfor store omkostninger.

Men det ved du vel.

Lad huset gå på tvang - få boelt delt - ikke at det vil hjælpe så meget, I hæfter jo solidarisk - det værste i verden er sgu ikke at skylde penge væk.
Og skal du sælge hestene - så må det da være sådan - for din og dine børns skyld.
Det værste er at leve med tilstande, der nedbryder ens selvrespekt og ens opfattelse af rigtig og forkert - man blir selv fucked up af det.
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: SPARK MIG!

Post by MinnaN »

Jeg vil hellere gi dig et knus.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: SPARK MIG!

Post by annetteB »

det værste i verden er sgu ikke at skylde penge væk...Det værste er at leve med tilstande, der nedbryder ens selvrespekt og ens opfattelse af rigtig og forkert - man blir selv fucked up af det.


Du sagde det, Lone.
Jeg har ikke yderligere at tilføje udover et knus til dig June og håbet om at du ENDNU en gang holder ud og kæmper imod inertien. DON'T GO BACK!
:kindkys:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: SPARK MIG!

Post by CXEC »

Også kram her fra og undlad nu at gå tilbage!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: SPARK MIG!

Post by annetteB »

Idag gik det op for ham at jeg rent faktisk mente det da jeg fortalte ham forleden at jeg ikke havde flere penge så nu fik han ikke huslejen dækket ind længere


Dyyyygtiiig! Ved du hvad june, så er der håb for ham endnu!
:lea:

Du aner ikke HVOR glad jeg egentlig bliver, når du igen og igen bekræfter at du IKKE, på trods af modgang, økonomiske problemer osv overvejer at vende tilbage til stegepanden.
:jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Re: SPARK MIG!

Post by 99E »

Idag gik det op for ham at jeg rent faktisk mente det da jeg fortalte ham forleden at jeg ikke havde flere penge så nu fik han ikke huslejen dækket ind længere

*Fnis*
Undskyld, men...
Det synes jeg altså er lidt morsomt.
STAKKELS René, der nu SELV må betale husleje... :viben:

Det kan være, det på et tidspunkt går op for ham at du ikke bare tager pis på ham, og at det kan være du faktisk mener noget af det ANDET, du har sagt til ham. Fx at han skal spise sine piller og IKKE åbne den næste øl...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: SPARK MIG!

Post by annetteB »

STAKKELS René, der nu SELV må betale husleje...


Ja, faktisk. Arme mand, der nu knap har til øllerne!
Ved du hvad, June - du ER egentlig lidt ond, sådan at nægte at forsørge en voksen mand med begge arme i behold!
:ondgrin:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Re: SPARK MIG!

Post by KatieKat »

Du er bare så sej June. Du gør det rigtige, også selvom det nogengange føles forkert. Du gør det rigtige for dig og for børnene, du er supersej og jeg hepper på dig. :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat: :katiekat:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: SPARK MIG!

Post by Stimata Doamna »

Hvor er det godt at læse, June!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply