Kom maj du søde milde

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom maj du søde milde

Post by udlandet »

Uanset at datteren har tabt en masse kilo, kan hun alligevel ikke passe vesten til ringridningen på söndag. Så det er akut omsyning, ÖV. Det går godt når hun står op, men det er länge at stå op i stigböjlerne i 8 timer :viben:
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom maj du søde milde

Post by udlandet »

Og her sidder vi så ude i kulden, det nye lysthus er invaderet af byens unge mennesker og deres computere :mur:
Image
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom maj du søde milde

Post by udlandet »

Hvor mon min datter er? Mon hun forventer at JEG pudser stövlerne og stryger skorten til ringridningen i morgen, nääää- Men der er jo masser af tid, vi skal först köre kl 6 i morgen tidlig...
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kom maj du søde milde

Post by Stimata Doamna »

I tirsdags blev jeg tilbudt to bokse i en stald, hvor jeg har stået på venneliste i nogle måneder. Så ponzerne flytter i midten af juli. Hold da op, hvor jeg glæder mig til ikke at skulle stå i fem cm møg på staldgangen...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Re: Kom maj du søde milde

Post by Lena »

Jamen så er det da bare med at hive teltpløkkerne og komme afsted, Randi!
Har de ikke opfundet kosten, hvor I er nu?

Jup jup...... Jeg fik hestene hjem i går... Kæft, det er fedt!


Lille Eddie og UNIK. Eddie er på fravænningsophold og skal hjem til Fellpony igen.
Image



Jeg er blevet Fellponyejer. Treasure Amazing Grace aka Prinsessen på to år.
Image
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kom maj du søde milde

Post by Stimata Doamna »

Det har vi da, Lena, men der er noget med, at de heste, der står i boksene først skal flytte ud ( det er trods alt mest praktisk), og det gør de først umiddelbart inden vores ferie. Derfor venter vi lige lidt :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Intunia
Posts: 2600
Joined: Mon 29. Jun 2009 20:37

Re: Kom maj du søde milde

Post by Intunia »

Tillykke Lena. Det er altså bare for skønt, at have hestene lige uden for døren.
bla bla bla
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kom maj du søde milde

Post by Stimata Doamna »

De ser ud som et godt makkerpar, UNIK og Prinsessen. Og onkel UNIK er helt sikkert en god støttepædagog i fravænningsperioden :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Re: Kom maj du søde milde

Post by HeidiO »

Randi, det lyder dejligt med god opstaldning lige om snart. Jeg var ellers så sikker på at hesten(e) havde stået det sammen sted i årevis...

Lena, de ser ud som et godt trekløver, at have hestene hjemme er skønt!
Heidi
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Re: Kom maj du søde milde

Post by Stimata Doamna »

Alfa har stået der i 7 år (siden hun gik på ... pension), Fidalgo af gode grunde ikke så længe. Der er gode faciliteter, men det hele falder fra hinanden. For to år siden kom der nyt staldpersonale, som ikke er blevet lært ordentligt op, for det er altså alt for besværligt. Og man kan nok ikke forvente, at en rumænsk blikkenslager ved alt om heste. Jeg har prøvet at forklare dem en masse, men jeg kan jo ikke stå i stalden hele dagen og holde øje. Seneste nye er, at hestene bliver smidt i boksene med et klap bagi, og hø/arap bliver fordelt på staldgangen med Weidemann'en. Man kan heller ikke forlade sig på, at alle hestene bliver husket hver dag. Og koste flyver man sikkert kun på. Staldgangene flyder med møg.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply