I 1000 stykker

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: I 1000 stykker

Post by HHansen »

Åh nej Pia - sender jer mange tanker.
Det må bare være det værste i nu går igennem :graed:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: I 1000 stykker

Post by Glory »

Først, tusind tak for jeres søde svar. Det letter faktisk rigtigt meget at få det ud, og ikke mindst at få noget respons tilbage.

Vi kom ind til en rigtig god læge igår - hun gjorde virkelig den mistro, som jeg havde opbygget siden Onsdag, fuldstændig til skamme.

Desværre kom hun frem til samme resultat, som de to jordmødre gjorde Onsdag - Baby manglede begge ben.

Onsdag blev vi målt til at være 12 uger og 6 dage henne, men jeg tror (og det må jeg selvfølgelig næsten ikke skrive det her) at lægen synes at det ville være umenneskeligt for os, hvis vi skulle igennem hele møllen med ekspert undersøgelser i Odense, godkendelse af sen abort osv.
Så hun målte baby til at være præcis 12 uger, hvilket betød at de kunne indlægge mig på akut afdelingen med det samme, og kl. 20 i går aftes blev jeg lagt i narkose og baby blev fjernet.

Lægen sagde at hun var helt sikker på, at jeg alligevel ville ha´ aborteret på et senere tidspunkt i løbet af graviditeten. Hun var i tvivl om den lille overhovedet ville være levedygtig længere henne i forløbet.
Men det er alligevel svært at få billedet af det der lille hjerte, som man så tydeligt kan se pumpe afsted på scanningen, ud af hovedet.

Jeg tuder stadigvæk bare hele tiden - eller ihvertfald det meste af tiden. Jeg blir´ irreteret på mig selv, fordi jeg synes ikke rigtigt, at jeg burde være SÅ ked af det. Det er jo tidligt i graviditeten og alt det. Men det føles bare alligevel lidt som at miste en man elsker.

Tonni tog nogle billeder for et par uger siden af maven - dem kommer jeg jo ikke rigtig til at vise nogen nu. Jeg havde håbet at de skulle vises, når vi skulle offentligøre det. Nu viser jeg dem her, så går de da ikke helt til spilde.

Image

Image


Tak fordi I gider at læse og svare - det er virkelig rart!!
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Re: I 1000 stykker

Post by Glory »

Tak Ped :kindkys:
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: I 1000 stykker

Post by Susmh »

Jeg har tænkt meget på dig, da jeg jo selv går og venter på scanningen.
Den positive tanke må være, at i kan blive gravide, og jeg håber i bliver det hurtigt og smertefrit, og at det næste gang bliver et sundt og raskt barn.

Ved ikke rigtigt hvad jeg ellers skal sige
Susanne

Always look at the bright side of life.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: I 1000 stykker

Post by LoneR »

Hvor ser du smuk ud Glory! Et rigtig sommerkvinde - lys og smuk! Og en fin lille mave.

Det næste jeg skriver er bare ud fra mine egne erfaringer, og ikke noget sandhedsbudskab.

Man skal græde og sørge så meget man føler for. Man skal ikke fortælle sig selv, at det er for meget eller for hysterisk. I HAR mistet jeres lille barn, og det må man sørge over sålænge man har brug for det.
Og du HAR haft en tilknytning til den lille i maven - så for dig er det muligvis endnu værre end for Tonni - eller måske i længere tid.
Folk kan godt blive trætte af at høre om det, men fortæl så meget du har brug for, og sålænge - når folk omkring dig begynder at se lidt ud, som om de har hørt det nok - så skriv det, fortæl det her og hvor du ellers kan finde på.
Man skal selvfølgelig heller ikek dyrke det - men det tror jeg nu heller ikke, at di vil gøre.

Det glædelige er, at I nu ved at I kan blive gravide - og igen udfra egne erfaringer - så tror jeg bare I skal komme igang igen, så snart I må.

Det er rigtig, rigtig sørgeligt at høre dette her - det er helt ubeskriveligt trist. det værste i verden for mennesker - at miste deres børn, også selvom barnet bare er en lille spire.

Håber du får nogle gode knus af folk omkring dig .
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: I 1000 stykker

Post by Gry »

Hvor er du smuk Glory...

Smerten ved at miste et barn er forfærdelig og ikke noget man kan sætte sig ind i med mindre man har prøvet på det.

Det virker så negligerende at sige "Jamen i det mindste skete det nu og ikke senere" for det bliver jo for fanden ikke lettere at håndtere. Alligevel håber jeg det aller bedste for dig og din lille familie. I skal naturligvis slikke jeres sår, men jeg er stadig overbevist om at drømmebarnet nok skal komme.

Når det sker bliver du mindst lige så smuk som på ovenviste billeder. Og kæft hvor er du smuk. Der er bare noget særligt over gravide kvinder.

Igen sidder jeg lidt og ved ikke helt hvad jeg skal skrive uden at det kommer til at lyde mega corny. Jeg håber du forstår intentionen bag mine mangelfulde ord...
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: I 1000 stykker

Post by LoneR »

Og tak for at vise de fine billeder
LoneR
Posts: 1629
Joined: Sat 3. Jan 2009 01:38

Re: I 1000 stykker

Post by LoneR »

Og så vil jeg sige, at når man bliver gravid og får et barn, så får man også et masse kærlighed og helt enestående oplevelser og glæder - men man får også en pakke af bekymringer, ængstelser, sorger og ting man pludselig bliver bange for - Man indtræder i en helt ny og ydmyg levetilstand, hvor håb og gode hensigter er ens bedste redskaber.
Jeg sender også det lille pus, I havde, gode tanker på vejen.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: I 1000 stykker

Post by aribeth »

Du er så smuk Pia!

jeg håber I har tiden til at være sammen i det her... det er bare ikke sjovt og man har brug for bare at være sammen og sørge over det man har mistet.
Raxacoricofallapatorius
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Re: I 1000 stykker

Post by MinnaN »

:kindkys: :kindkys: :kindkys: :kindkys:
KNUS og en helvedes masse kram.
Du skriver bare heroppe alt det du vil og du skriver også til mig på FB, hvis du vil.

Alt det kloge er sagt og sagt meget bedre end mig, men jeg føler med dig og har mest lyst til at holde om dig og bare holde til det ikke gør mere ondt.

KNUS
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply