Kom maj du søde milde

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Re: Kom maj du søde milde

Post by Susmh »

Tillykke med jobben Nanna :jeanie:

Vi har overtaget vores "nye" hus, så nu står den på renovering :jeanie: :jeanie:
Susanne

Always look at the bright side of life.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Kom maj du søde milde

Post by Felis »

MBN wrote:Felis: jo helvedesild kan godt smitte med helvedesild....! Jeg har godt set, at der står, at det kan det ikke. Men min læge siger, at det kan det godt - og det er altså sket her.....Gad godt det ikke var - men det er det. Heldigvis er vi kommet i tidlig behandling der tager det værste - min kæreste har det værre end mig....! Men guderne må vide hvordan pokker det lige kom forbi...



Okay ..du har så en læge der går stik imod al kendt viden omkring lidelsen, som er at helvedesild kan smitte så den smittede får skoldkopper, men at det ikke kan smitte med helvedesild.

Og hvordan det lige kom forbi..det kan kun komme på en måde, nemlig at der er sket en fornyet aktivering af viruset Herpes Zoster, der har ligget latent i kroppen siden I begge havde skoldkopper...nogen gange er der ingen påviselig årsag til udbrud af helvedesild, men ellers ved man at nedsat immunforsvar kan bevirke et udbrud.

Men jeg håber I snart får det bedre og slipper for de ofte månedlange eftervirkninger med fortsatte smerter, der som regel er værre jo ældre de ramte er.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
lonek
Posts: 314
Joined: Fri 7. Mar 2008 11:03

Re: Kom maj du søde milde

Post by lonek »

Jeg har haft en bøvlet april, så synes maj starter mægtigt, da jeg blev 'reddet' af bedsteveninden igår og bragt til Thy. Vi har lang weekend med tøsefnidder, hundeluftning og dejlige heste! Succes og overskud fører allerede sikkert, flere hestelængder foran kaos med flytning, uundgåelig samtale med nære familiemedlemmer og kedsomhed.

Ville mægtigt gerne ligge et billede ind af en pavestolt og smilende mig, på hendes afslappede unghest, der næsten ikk er redet. Men kan ikk fra mobil?

Dejligt med spændende nyt job, Nanna!

Glæder mig til maj, solskin og lyspunkter. :-)
misssophie
Posts: 2533
Joined: Thu 30. Jul 2009 11:01

Re: Kom maj du søde milde

Post by misssophie »

mange gange til lykke med jobbet nanna, det var vist også din tur. jeg er virkelig glad på dine vegne!

vedr. helvedesild,- er der vel også den mulighed at både mbn og manden er blevet smittet af den samme person,- og altså ikke har smittet hinanden?

på mandag kommer drivhuset,- så vi kommer til at bruge himmelflyvdag samt weekenden på at montere det. fedt!
Misssophie
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Kom maj du søde milde

Post by Godzilla »

Tillykke til Nanna med Job, og til Sus med huset. Kan man se billeder af residensen?

Og når flyvedag er overstået må vi se billeder af drivhuset Sophie!
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
nanna1979
Posts: 485
Joined: Wed 6. Jun 2007 20:09

Re: Kom maj du søde milde

Post by nanna1979 »

Tak for det alle sammen :elsk:
http://www.svinene.dk
Danmarks hyggeligste marsvineforum
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Kom maj du søde milde

Post by udlandet »

DRIIIIIIIIVHUS :jeanie:
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Kom maj du søde milde

Post by Frieser9460 »

TILLYKKE med jobbet, Nanna - hvor er det fedt! :jeanie:

Og tillykke med residensen, Sus. :jeanie:

Jeg sidder hjemme og arbejder her i eftermiddag... er færdig om en lille times tid. Alle hypperne fik deres årlige "servicetjek" og vaccination i onsdags, og det gik sådan set fint nok, men i går var Stuntman meget hævet der, hvor han var blevet stukket og tydeligvis MEGET øm. Jeg kunne slet ikke få lov til at røre ved ham på det område. Og Jack virkede en smule nedstemt i går - i dag er han totalt stiv i hele kroppen og tydeligt utilpas. Så nu har dyrlægen lige været her igen... og begge drenge har fået smertestillende. Stakkels hypper!

Men nu får de sig da om ikke andet en friweekend.... ikke mere træning, før de begge er fit for fight igen.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Re: Kom maj du søde milde

Post by HHansen »

Total hundeweekend coming up..... Konkurrence i egen klub lørdag og i Horsens søndag. Håber hund arter sig så vi har oprykning til B klassen efter weekenden... men tvivler :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Kom maj du søde milde

Post by annetteB »

Jeg har stået på rulleskøjter i går. For første ang i mit liv. Det var sjov! S sjovt at jeg drømte om det om natten, endda.
Men kors i hatten, hvor er jeg øm i ydersiden af røvballerne. Det er tydeligvis imod min natur at dreje fødderne udad..
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply