At rejse - hvorhen?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

At rejse - hvorhen?

Post by Annemaja »

Egenlig synes jeg, der er dejligt i Vendsyssel.... :elsk:

Og så kan det nås på næsten et øjeblik, når man bor v. Kbh.... :jeanie:

Nr 2 ER altså Florida Keys - godt nok en hel del længere væk :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

At rejse - hvorhen?

Post by Stimata Doamna »

[quote:03ee4f6058]Egenlig synes jeg, der er dejligt i Vendsyssel.... [/quote:03ee4f6058]

Det er svært at være uenig - der er i det hele taget mange dejlige steder i Danmark :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

At rejse - hvorhen?

Post by KatieKat »

Vendsyssel er vidunderligt. Det er også et af mine favoritsteder i Danmark.
Vi har sommerhus i Thy, der er også skønt.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

At rejse - hvorhen?

Post by Annibl »

Skal vi snakke DK er der altså intet sted så pragtfuldt som her. Her vil sige Lemvig, Struer, Thyholm-området. Lige ved Limfjorden, smuk, bakket landskab, klinter ned mod fjorden, høje bakker med gravhøje, dybe isskabte dale. Klosterheden med endeløse stier (og mange ridestier), Vesterhavet når den er bedst, rå, brusende og barsk få km herfra.

Elsker at fjorden er 5 min. på cykel herfra, Vesterhavet en halv time og skoven 5 min. i bil. :atengstedt:
Knus fra Anni
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

At rejse - hvorhen?

Post by Annemaja »

Jeps!

Hepper på Jylland nord og vest og.......... :jeanie:
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
Sissan
Posts: 14
Joined: Wed 19. Mar 2008 19:07

At rejse - hvorhen?

Post by Sissan »

Tak for de flotte billeder, Anja! Uhh, det kribler jo helt i fingrene for at komme af sted.

Og nu I snakker om Danmark, så ja, vi har jo også pragtfulde steder herhjemme... Jeg har dog aldrig været i Vendsyssel, men Thy besøger jeg ganske ofte, da min kæreste bor der. Sidst tog vi en tur til Hanklit, og der var skisme lækkert. :heidio:
Men selvom her er dejligt herhjemme i Dk, brænder jeg nu alligevel for at komme ud og se noget nyt og spændende.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

At rejse - hvorhen?

Post by KatieKat »

Ja det kan jeg da godt forstå, det er da også vidunderligt at rejse.

Det ville måske være nemmere at råde dig til et godt sted at tage hen hvis du fortalte lidt om hvordan du gerne vil rejse og hvad du gerne vil lave på din rejse. Skal du backpacke? Er det charter du er ude efter? Skal det være sole/bade/daseferie? Vil du gerne se noget? Hvad slags ting vil du gerne se? Vil du gerne opleve noget? Hvad vil du gerne opleve?

Personligt kunne jeg ikke forestille mig noget værre end en solferie til et turiststed. jeg er for bleg til at kunne tåle solen og jeg gider ikke rejse et fremmed sted hen for at spise dansk mad og høre dansk talt alle steder.
Det eneste jeg kunne forestille mig der er lige så slemt er skiferie. Det er for mig tåleligt at betale penge for at forsøge at begå selvmord med et par brædder på fødderne.

Jeg kan godt lide storbyer. Jeg vil gerne se masser af museer og kirker. Jeg kan også godt lide smuk natur, men det er ikke nok til en hel ferie med mindre der er nogen borge/kirker/museer/miner eller andet interessant at kigge på undervejs. Jeg vil gerne lære nyt når jeg rejser og jeg vil gerne smage fremmed mad og tale med lokale.

Hvad vil du?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Sissan
Posts: 14
Joined: Wed 19. Mar 2008 19:07

At rejse - hvorhen?

Post by Sissan »

KatieKat:

Det, jeg søger mest, er steder med flot natur. Når jeg siger flot natur, tænker jeg New Zealand/Australien, USA, Canada, Irland, Island... Og der er sikkert mange andre steder der er lige så flotte, men som jeg så håber, nogen af jer kan fortælle lidt om :heidio:
Derudover vil jeg gerne opleve naturen på forskellige måder - evt. til hest, til fods, leje bil og køre rundt, sejle, flyve, ja, hvad der nu er af muligheder. I første omgang er det altså mest det at komme ud at opleve frem for at ligge på strand omgivet af turister, jeg søger. Jeg vil LAVE noget.
Udover natur finder jeg det også fascinerende at se andre kulturer, møde nye mennesker mm. Så frem for et sted med en masse andre turister og danskere, som du selv siger, så kunne jeg godt tænke mig at komme ud blandt et lands/en bys lokalbefolkning.

Jeg har overvejet at tage på dykkerferie, men jeg tror ikke helt, det er mig. Jeg har dog en gammel drøm om at svømme med delfiner.

Egypten og pyramiderne lyder tiltalende - men som en anden sagde, så er folk vidst temmelig nærgående dernede, og jeg ved ikke helt, om det er noget for mig :-? Og især efter debatter som Muhammedtegninger mm. ved jeg ikke, hvor sjovt det er at rejse til de muslimske lande som dansker?

Jeg forestiller mig en rejse, der varer ca. en måned - mindst - længere tid ville heller ikke gøre noget, hvis økonomien er til det.
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

At rejse - hvorhen?

Post by Annibl »

Hvad med en rundrejse på Island til hest?

Det er en gammel drøm for mig.. :heidio:
Knus fra Anni
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

At rejse - hvorhen?

Post by KatieKat »

Altså Irland eller Skotland på hesteryg kunne da være fantastisk synes jeg. Sikkert også Island.

Mine svigerforældre var i Australien sidste år og på billederne de har med hjem ser der smukt ud. Og meget forskelligartet alt efter hvor man er. Tænk hvor mange forskellige slags natur man kunne nå at se på en måned?

En tur tværs over USA kunne også være spændende synes jeg. Der kan man også nå at opleve en masse forskellig natur og mennesker...
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply