Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by udlandet »

Betyder det at hestene er ude mellem 0630 og 1030? :hva:
Benno wrote:Glemte lige. Holte har dog fællesfolde fra 06.30-10.30. Det er vist noget nyt, tror jeg.
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Benno »

udlandet wrote:Betyder det at hestene er ude mellem 0630 og 1030? :hva:



Ja det er de ifølge hjemmesiden.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by udlandet »

Ok, skönt ting at reklamere med. Hvor er verden dog anderledes i Dk. Har aldrig hört noget lignende i Sveriges land.
Benno wrote:
udlandet wrote:Betyder det at hestene er ude mellem 0630 og 1030? :hva:



Ja det er de ifølge hjemmesiden.
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Benno »

[quote="Nina"]Jeg bor i nordsjælland og kender til flere opstaldningssteder - men jeg mangler lige lidt oplysninger ang., hvilket område, du ønsker opstaldning.

Det er første gang jeg skal finde et nyt sted, så føler mig lidt usikker :roed:
Jeg var elev på det sted min hest står på nu, så det var narturligt for mig at nr 2 også bare kom derhen.

Jeg kender intet til Nordsjællandsområdet, derfor har jeg ikke valgt helt præcist område. Jeg studerer i Kbh, og tager med toget i hverdagen, så det behøver ikke være helt ude på bø landet :heidio:
Men de fleste områder kommer man hurtigt frem til med toget, så jeg tager det roligt=)

Lokelund?? Det navn siger mig intet.
Benno
Posts: 173
Joined: Sun 5. Oct 2008 20:26

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Benno »

UPS!!
Jeg havde skrevet forkert tidspunkt :fy:

Udvidelse af foldordning
1. Eftermiddags foldordning: Grundet for få tilmeldinger vil denne mulighed ikke være tilgængelig p.t. En forespørgsel hos pensionærerne, vil blive taget op til foråret igen.
2. Fælles foldordning: Hestene går opdelt hopper og vallakker på store folde. De vil have adgang til vand og hø på folden. De kommer ud kl. 6.30 og bliver taget ind kl. 12.30. På særligt kolde og våde vinter dage kan vi lukke ind 1 til 2 timer før, men det er personalet alene der tager den beslutning. Man er altid velkommen til selv at lukke ud og ind, men vær sød at give personalet besked. Prisen er den samme som den nuværende fællesfoldordning. Der vil ikke blive givet hø i boksen om morgenen, da der er hø på foldene. Ønsker man hø i boksen er prisen den samme som aften hø. Vi udsender nærmere besked når foldordningen starter.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by BeritH »

Benno wrote:Lokelund?? Det navn siger mig intet.



http://www.lokelund.dk

:-)

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Line_Calano »

Det er nu langt fra alle steder man kan komme til og fra med tog. også af dem der er nævnt her er der flere der faktisk i min verden er nærmest umulige med offentlig transport. Jeg har selv som barn boet i virum og taget bus/tog rundt til diverse steder og det er ikke få timer jeg har tilbragt på espergærde station, vandrende hen over helsingør motorvejen mere eller mindre lovligt. skiftet bus en tre til fire gange etc.

Motorvejen ville jeg ikke gide bekymre mig om, det er mig bekendt RIGTIGT mange år siden der sidst har været holteheste på den. de heste jeg mest kan huske på motorvejen er rideskoleponyer og det var ofte fra Stenrødgård.

Jeg har haft hest på følgende steder

Stenrødgård: Det var jeg egentlig glad nok for i perioder, Kate der har det er lidt speciel men vil ikke nogen noget ondt. Reglerne kan dog godt skifte fra dag til dag, og foldordning er så vidt jeg ved et ikke eksisterende begreb. der er dog folde og man må gerne lukke ud på dem. Foderet var da jeg stod der meget uspændende, blandt andet fik de ikke hø så det købte vi selv. Jeg ved ikke helt hvordan og hvorledes det lige står til med underviser, jeg er af den overbevisning af Helle Bendtzen i hvert tilfælde er der, hun er træner uddannet ved arly gundersen i sin tid. og så tror jeg at Neel zum Vohrde også er der, det er kates datter. hun er også uddannet ved arly.
Det ligger i gåafstand fra jægersborg st. ca 10 min tager det.

Barthahus: Jeg har kun stået på BAR for alvor før Lykke Svensen kom til. Stedet er dejligt, men dengang var der ikke foldordning med, man kunne lukke ud efter et skema i stalden. Jeg har haft hest i svømning hos svendsen, men det er jo noget helt helt andet. JEg kender dem fra stævner og kan egentlig godt lide dem, mig hilser de altid på. Der er lidt brok over måden de taler til pensionærerne på og så er det jo selvpas, dvs de fodrer, men med foder du selv køber ligesom du også selv køber spåner og hø. Man kan tage motorvejsbussen til cirkelhuset og gå derfra, eller vente på en anden bus der kører en gang i timen og så komme lidt tættere på. fra cirkelhuset skal man over motorvejen, det gøres lovligt på ca 20-25min fra den anden bus tager det ca 10 min. Jeg ved ikke hvem der er værd at ride dressur ved deroppe, giovanne principi og sigurd nielsen underviser i spring.

Hestekøbgård: Jeg var meget ensom deroppe, men hestene havde det faktisk rigtigt godt og forholdene var fine. Det er tom gulakkers sted og han er der selvfølgelig og underviser. Da jeg stod der blev hestene lukket ud på græsfolde om morgenen og så blev de taget ind til frokost. Der var ikke rideskole så hallen var aldrig lukket. At komme dertil er lidt et mareridt. Jeg gik på det tidspunkt i skole i cirkelhuset i hørsholm og var således temmelig tæt på kystbanen, det tog mig dog nemt 1½ time alligevel og skulle jeg helt hjem til virum tog det 2½. Først skulle man til kystbanen, det betød for mig en bus fra skolen, fra virum et tog og så en bus. når man ramte kystbanen skulle man nord på med denne til espergærde og derfra med 345 til skindersøvej. det var så langt ude på landet at man blev sat af og samlet op ved indkørslen til stedet. 345 kører en gang i timen på hverdage og hver anden time i weekenden.

GEK: Som rytter er det et dejligt sted, der er masser af mulighed for at ride inde og ude, bernstorffparken ligger i skridtafstand etc. men der er jo bare kun 2 folde og den ene er mindre end den anden. der er ikke foldordning og man må max have hest på fold ½ time om dagen. Det ligger lige ved gentofte rådhus hvor der kører bus og man kan gå fra gentofte st på ca 10 min. Tina Aavang underviser så vidt jeg ved derinde og sikkert også stadig Bo Heller.

Skovrødgård: Rigtigt dejligt sted i birkerød. Jeg havde hest der mens Hans H var der og red ved ham. jeg ved ikke hvem der underviser der idag, men der havde hestene det i hvert tilfælde godt. Jeg kan ikke huske hvordan jeg kom til og fra, men det ligger lige til kongevejen, så jeg har sikkert taget en bus fra holte station.

SLR Jeg er jo lidt ikke så god til at få redet hvis jeg skal ride for langt til ridehallen i sne og mørke, så for mig var dette ikke den optimale løsning. Endvidere har jeg brugt TIMER for at komme dertil med bussen. det var noget med 600S til farum og guderne må vide hvor jeg fangede den inden og så en eller anden bus videre til lystrupvej hvor man af buldermørke grusveje traskede ned til gården hvor hesten stod.
HEstene står på de omkringliggende gårde, lidt ligesom på amager, og så rider man til rideklubben. Det afhænger altså af hvilken gård man lige får valgt hvordan reglerne er. hvem der underviser der idag ved jeg ikke, pedro gosk har haft undervist i spring og kenneth ernst er der garanteret også.

Dyresten: Jeg stod der da henrik gundersen havde stedet og meget er ændret siden. Idag er det forpagtet af en ponymor og mit indtryk er at det mest er ponyryttere der er der. Stedet er egentlig dejligt nok og jeg synes også hestene har det fint. Jeg havde bil da jeg stod der og jeg ved at alle børnene bliver kørt derop. Der går sikkert noget bus til søholt eller langstrup, men der er temmelig langt at gå. Natasja kock mogensen underviser deroppe

Egene: Her var jeg glad for at stå, foldtilbudet passede mine heste dårligt så de gik ikke med på foldordning men ellers var der ingen klager. Foldene er store fællesfolde en til vallakker og en til hopper. Ulrich Gaarslev forpagter stedet og det er ham og hans kæreste sarah bisgård der underviser. Jeg kommer der stadig hver uge og springer. De fodres med foderautomater 7 gange om dagen og får wrap to gange om dagen, jeg synes godt de kunne få mere wrap end de gør, men det er et af de steder jeg har stået hvor de har fået mest wrap. Der kører bus ad gammel holtevej og denne kører hvert 20. min i hverdage og lidt sjældnere i weekenden.

HIS: her var jeg også glad for at stå, mine heste passede heller ikke her i foldordningen, eller dvs det er kun den ene der er umulig, men jeg synes ikke han skulle gå alene, så jeg lukkede dem begge ud selv om eftermiddagen. Der er fold formidddag, lidt færre timer end på EGE, foderet er det samme og foderautomater fodrer så vidt jeg ved 11 gange i døgnet. De er tre steder der er gået sammen om denne løsning som bestiller foder, hø og vitaminer samme sted fra det er egene, his og strk. Jeg havde bil da jeg stod på HIS og den var jeg glad for. man skal gå nede fra industrikvarteret når man skal med bussen. det bliver sikkert bedre i løbet af et par år når nu de har udbygget så meget deroppe. Michael søgaard er flyttet derop fra 1/9 og stedet er derfor noget andet nu end det var da jeg stod der. Det er dog stadig samme ejere.

PT har jeg dem ved mine forældre i helsinge, der er ingen ledige bokse.

Jeg har en del veninder der har hest på duemose som er glade ved det. ligesom jeg også kender mange der er glade ved frederiskværk. Hair gad jeg ikke overveje, hun er skraldrende vanvittig. Hvis jeg var dressurrytter ville jeg kigge nærmere på petersborg, haugegård og vallensbæk
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Godzilla »

Jeg kender ikke stederne her i omegnen særlig godt, men her er nogle:

Farum-Værløse: http://www.vaerloeserideklub.dk/

Holmegården: http://www.hgr.dk/

Stutsborg: http://www.stutsborg.dk/
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by CXEC »

Et af problemerne med HIS, sådan som jeg ser det er selve foderet... Det ville være årsag til at jeg ikke valgte det sted. Hvad fodrer Ulrick med, Line?

Xenia kan ikke tåle havre og skal under ingen omstændigheder have sukker ud over den smule der forekommer i speedibeet.

Holmegården ligger vidst også i et industri kvarter og har ikke særlgi gode folde.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Re: Rideskoler/ ridecenter i Nordsjælland.

Post by Anja »

OBS: Der står stort set kun ponyer på petersborg nu.
Post Reply