Projekt Hus: resumé.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Projekt Hus: resumé.

Post by KatieKat »

Du kunne jo bare være mødt op til alle de strigletræf hvor kanelsneglene er blevet serveret. Det er faktisk ikke så få efterhånden.
Desuden ligger opskriften jo herinde, så der er ikke noget at klage over. Du kan bare bage nogen.

Tag den tilbage! :ane:
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Lone

Projekt Hus: resumé.

Post by Lone »

Tak for oplysningerne, Dorthe - det ville jeg sgu aldrig selv ha tænkt på :ond:
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Projekt Hus: resumé.

Post by KatieKat »

Altid til tjeneste.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Projekt Hus: resumé.

Post by gukuvi »

Altså, ser I jeg har haft herskabslejlighed, ja endda to i København, stor ejendom med stald, egen sø og havelåge til skoven i Humlebæk, sommerhus og lystbåd i Frederikssund.En Soling liggende i Rungsted, jeg ved hvordan det er og jeg vil ikke bytte med den tilværelse jeg har i dag. Altsammen på samme tid.

Altid den sidste spritnye model i bil.

Arkitekttegtegnede møbler og perversiske gulvtæpper, flora Danica you name it.

Jeg ved hvor lidt alt dette betyder, når hele ens liv går med at skrabe sammen til alt det lort.Det forpligtiger, med jævne mellemrum til den rigtige damefrisør, det rigtige tøj til børn og voksne, skruen uden ende, ingen tid til børnene, dem tager skole og fritidshjemmet sig af.


Jeg forlod det helt frivilligt i en Ford Anglia til 500kr. min dyne og mine bøger samt katte og hunde og lod resten stå, flyttede på landet i et beskedent hus, købte to araberheste for de første lønninger jeg fik udbetalt.

Har været tilfreds med det i alle de år jeg har været alene.

Så sidder jeg her med en dårlig smag i munden og tænker at jeg ikke engang kan vove at invitere nogen ind mit gamle lort, for jeg risikerer at medlidenheden lyser ud af øjnene på dem.

At jeg risikerer at blive set ned på, når jeg ser de bemærkninger der falder.

At jeg regnes for en stakkel at jeg kan leve sådan i et lettisk eller polsk lignende køkken,o.s.v.

Derfor skriver jeg som jeg gør, ikke for at forsvare atengstedt, det er bestemt ikke nødvendigt og hun har selv bedt om det,og kan selv svare for sig.

Jeg er meget glad for mit gamle hus, det har sjæl og historie,faldt for det første gang jeg så det, jeg er træt af mine store stalde, men det er en anden ting.

Og ja, jeg føler de smarte bemærkninger som en latterliggørelse af os der har valgt alt dette statusræs som har alt for stor betydning.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
Lone

Projekt Hus: resumé.

Post by Lone »

Jeg har ikke medlidenhed med Annette.
Jeg synes ikke det har været synd for hende.
Jeg synes ikke hun er en stakkel.
I mine øjne har de selv valgt det de har og har haft.

Jeg synes bare det er flot at hun viser billeder af denne skrotbunke, når man ved hvordan folk priser materialisme.


JEG har haft et køkken, som var ganske forfærdeligt nederen, om ikke helt så slemt, men næsten - for 20 år siden - jeg kan sgu godt huske hvor rædselsfuldt det var at lave noget i. Og hvor pinligt jeg dengang synes det var.

Jeg læser ingen smarte bemærkninger, men mere en fælles spøgefuldhed SAMMEN med Annette - fordi alle kan forestille sig at bo i noget de fleste af os opfatter som et skodkøkken.

Jeg synes du lægger noget helt forkert i det og ovenikøbet tager det næsten personligt og det fatter jeg ikke.

Jeg ser hverken op eller ned på nogen på grund af den måde de bor på - og egentlig så finder jeg det sgu en smule krænkende at blive beskyldt for det. Ligeledes at leve i et stausræs - vorherrebevares - det er fandme fjernt fra min virkelighed.

Mit hus er sgu et gammelt hus - jeg har ALTID boet i gamle huse - stort set - og jeg er fuldstændig hamrende ligeglad med andres bolig - osse selvom de engang har boet på strandvejen eller nu bor i et træskur.


Hvis du viste billeder af et køkken der ligner Annettes og fortalte at du var glad for det - så ville jeg ikke rokke med et øjenbryn.

Og iøvrigt så besøger folk dig vel ikke på grund af dit hus - men på grund af dig - og det lyder jo til at det er hyggeligt nok, så hvorfor ikke glemem alle de der formodede tanker om, hvad folk vil synes om dit hus?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Projekt Hus: resumé.

Post by 99E »

Gunni, jeg kan forsikre dig om at jeg heller ikke synes Annette er et dåååårligt menneske fordi hun i årevis har boet i et ret dårligt hus - med et meget dårligt køkken.
Jeg har heller ikke skrupler ved at spise noget, annette (eller resten af familien) har fabrikeret i det køkken.

Jeg ville heller ikke have det mindste imod at besøge dig - uanset om dit køkken er det nyeste smarte eller noget i stil med Annettes.

Familien Tengstedt kunne bare have valgt noget andet fra for at have råd til et pænere køkken noget før.
Børn og heste, for eksempel.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Projekt Hus: resumé.

Post by gukuvi »

Ej, jeg tager det heller ikke så tungt som det måske lyder, egentlig kan jeg jo bare være ligeglad, jeg synes blot, at man lægger alt for meget i hvordan folk lever, det er jo som 99E siger et valg man træffer mere eller mindre.
Det er jo ikke bare denne tråd, det er jo oplevelser henad vejen, ikke om mig, men om andre, som samlet gør mig lidt knotten.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Projekt Hus: resumé.

Post by 99E »

Nåeh, jamen der er da helt vildt mange der går sindssygt meget op i hvordan de bor. Det synes jeg er fint.
Bare de ikke prøver at pådutte mig samme interesse for at anskaffe og vedligeholde et BoBedre-hjem.

Mikkels bror + kæreste ville sandsynligvis ikke overleve et døgn her før de var løbet skrigende hjem til deres hvidmalede gulve og hylderne hvor kun udvalgte bøger for lov at stå.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Projekt Hus: resumé.

Post by gukuvi »

Jeg sigter ikke til nogen bestemt skribent herinde, ligeså meget til de der læser med.

For ikke så forfærdeligt længe siden linkede jeg til en tråd på et andet fora, hvor en skribent fortalte om hendes venindes rodede hjem og opvask o.s.v. Så jo de findes disse emsige personager, man skal bare vide hvem det er.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Projekt Hus: resumé.

Post by KatieKat »

Pyt med de emsige personer. Deres mening gælder ikke alligevel.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Post Reply