Til lykke med det nye job!
---
Egentlig interessant diskussion, min søster (ingeniør) arbejdede en tid for B&O- og i hendes kontrakt stod der, at hun ikke måtte sige noget som helst om, hvad hun lavede. Det var endda sådan, at selvom hun til andre kom med urigtige oplysninger- så kunne hun ryge 225 år i spældet. Ja, altså måske ikke helt så længe, men noget i den retning.
Jeg har jo selv siddet i et lille firma med viden om "hemmeligheder", og jo- nørdemanden fik da lidt at vide, da jeg 1) ikke kan holde kæft og 2) ikke kan holde kæft.
Men det var ikke noget, jeg havde skrevet under på- og han er den eneste, jeg fortalte det. Han kan så godt holde kæft.
Det lille firma havde en del med TDC at gøre, og før jeg blev sluppet ind i en telefoncentral (de er forresten krigsvigtige!) måtte jeg skrive under på- ikke at fortælle nogen om, hvordan sådan éen ser ud indeni. Der var iøvrigt vagtmand på, når vi var der. Men det har jeg så heller aldrig fortalt nogen. (Så meget kan jeg godt holde mund).
Guve- hvorlænge det forbud egentlig gælder?
Selvom jeg har været i et par mindre heldige firmaer (uden klausuler), så prøver jeg at lade være med at bruge navne bagefter. At det var et skodfirma er vel sigende nok?!
Det er en generel regel jeg har. Så kommer man heller ikke i arrigskab til at skrive noget, der er ansvarspådragende...
---
Pøj pøj med det nye job!