Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Mikkel »

Hvis nu jeg læste forkert og undrede mig over, hvad Katrine skulle bruge one-ear hovedTRØJER til, skal jeg så gå i seng...?
Image
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by LeneP »

I kan da også få ham i naturudgaven, hvis det er det der kan stoppe sølvspændeafsporingen:
Image

Agnes
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Frieser9460 »

Ja, så er han jo efter min mening endnu smukkere, Agnes. :elsk:

ELSKER heste "au naturel"... :hhansen:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
aribeth

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by aribeth »

JA! i seng med dig Mikkel :-)

Mit hoved betyder ingen trøjer...


Katrine
User avatar
Mikkel
Posts: 414
Joined: Sun 27. Aug 2006 20:06

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Mikkel »

Og jeg har også oplevet Conny "LIVE". Du ER bare lidt et næsehorn. Og jeg mistænker dig for ikke at have til sinde at lave om på det i dette årtusinde. : :hhansen:
Image
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by LeneP »

Naturel? Så kan I da få et par føl:


Image

Fuck, det er provokerende?

Agnes
aribeth

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by aribeth »

årh :-) fine føl...

Jamen jeg kunen godt tænke mig at vide noget om de der arabere... hvad er de gode til? hvad er ham der af din god til?

Og hvad er avlsmålene egentlig?

Hvor stor er han i øvrigt? og hvordan er temperamentet på sådan en ?


Katrine
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Frieser9460 »

Skøøøønnne føller! :elsk:

Er så vild med araberens udseende... og møgærgerlig over, at de desværre rent temperamentsmæssigt ikke er en hest for mig... :ked:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
LeneP
Posts: 864
Joined: Sun 18. Nov 2007 00:53

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by LeneP »

Avlsmålet er afhængigt af hvilken type arabere man avler (men hvorfra ved du at vi taler arabere?)

Der er 4 forskellige ox´ere/fuldblodsaraberne, der er de lidt mindre, meget ædle og shagyaerne, der er et resultat af en målrettet avl hvor man har taget fuldblodsaraberhingste som man (i det gamle Østrig-Ungarn) hat brugt på de lokale hopper for at få en hårdfør kavallerihest. De er avlet som ridehest i århundrede med lukket stambog, derfor anerkendes de på lige fod med engelsk fuldblod som forædlere i varmblods - og trakehneravlen. Desuden er der angloaraberen (blanding af xx/ox og/eller shagyaer) og sportsaraberen, som jeg ikke gider udbrede mig om.

Mine shagyaer er ca. 160. Den ene er et springtalent efter hvad DV siger (hun er også kåret i RDH) og ellers er det generelt multitalenter kan det hele eller lidt af hvert alt efter talent, rytter og forhold...

Araberne er ikke tossede, de er arbejdsglade, nysgerrige, glade heste. De udmærker sig ved at være hårdføre og sunde ud over at være smukke.

Agnes
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Løst Næsehorn i en fyldt cafe

Post by Frieser9460 »

Agnes, skynder mig lige at understrege, at jeg langt fra synes, arabere er "tossede" - tværtimod! Det er meget intelligente og følsomme heste. :elsk:

Men det ER ifølge min erfaring også meget livlige og ofte let nervøse heste, som kræver en særligt rolig og tålmodig hånd. Derfor egner de sig - desværre - ikke til sådan en halv-kylling som mig... :ked:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Post Reply